Verschil Athlon XP 1800+ Athlon TB 1,5 Ghz

Pagina: 1
Acties:

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Wat is nou het vershil tussen deze 2 proccesors? Wat kan ik beter nemen een 1,5 tb of een XP 1600 of ben ik nu allemaal waartaal aan het uitbraken?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
De XP1600 is eigenlijk een 1.4GHz..

Kijk hier maar es effe: http://www.tweakers.net/nieuws/18670

Kweenie of die 1.4GHz nou echt veel beter presteert als de gewone tb 1.5??

• FMS
  • Niet online

FMS

ik heb zelf ook dat probleem, ik weet nie of ik nu die 1533tb moet nemen of wachten op 1.47XP.
zijn er becnhmarks van de Tb samen XP?

het duurt nog een maand tot dat die XP's te koop zijn in nederland.

Verwijderd

Het is gewoon een volgende generatie. Maar het verschil tussen athlons en p4s zijn nog steeds even groot. De xp heeft natuurlijk veranderingen ondergaan, maar je kan er gewoon vanuitgaan dat de snelheden zijn meegegroeid en het # mhz van een athlon niet veel zegt over de performance, die in alle gevallen hoger ligt. Zo is mijn 1200 mhz tb zo snel als een 1400P4 en die athlon 1.53ghz zo snel als een 1.8 P4.... Het gaat dus idd een stapje verder, niks nieuws dus...

• FMS
  • Niet online

FMS

dus wat zou jij doen, wachten op de XP, of de 1.5 nemen?

ik denk dat de XP niet zo veel sneller zal zijn dan de tb. het is een beter core voor de toekomst, om 2ghz+ mee halen.

nog iets van die benchmarks?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heb gewoon de 1,4ghz gekocht, ik werd nu al gek :p

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Hoe zit het met de temperatuur van een XP t.o. een TB?

Op de site van Tom's Hardwareinfo is een filmpje te downloaden waarin wordt laten zien dat een Athlon TB zonder koeler meteen naar de klote gaat met 370 graden en een Intel P4 2GHz zonder koeler met 29 graden gewoon blijft draaien. Het is natuurlijk zonder meer een belangrijk issue bij het aanschaffen van een nieuwe processor...anyone?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Het wemelt van de benchmarks, zie ome tom, annand ect.

Vooral die van Tom is vergeleken met de "gewone" TBird.

Ik heb de XP1800 bij informatique besteld, daar komen ze over een week binnen. (verwacht)

Niet op voorraad.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op dinsdag 09 oktober 2001 22:28 schreef edward2 het volgende:
Het wemelt van de benchmarks, zie ome tom, annand ect.

Vooral die van Tom is vergeleken met de "gewone" TBird.

Ik heb de XP1800 bij informatique besteld, daar komen ze over een week binnen. (verwacht)
w00t dan ga ik hem daar ook even snel bestellen :P :9~
Hopelijk komt men al snel te weten wat een goede stepping is, zodat we maximaal kunnen overclocken :P
Nu nog van de week me nieuwe mobo :)

39

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:37

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Aangezien de Athlon XP's toch niet direct leverbaar zijn, kun je beter een week wachten en dan bestellen bij de goedkoopste leverancier. De mensen die vanmiddag bij Informatique hebben besteld betalen al zo'n 5-20 piek teveel tov SWW.nl.

• Bertus | IA
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03-2009

Bertus | IA

member of pienie

Op woensdag 10 oktober 2001 00:43 schreef Femme het volgende:
Aangezien de Athlon XP's toch niet direct leverbaar zijn, kun je beter een week wachten en dan bestellen bij de goedkoopste leverancier. De mensen die vanmiddag bij Informatique hebben besteld betalen al zo'n 5-20 piek teveel tov SWW.nl.
Vergeet de verzendkosten niet volgens pricewatch SWW f35,00 Informatique f9,50

• FMS
  • Niet online

FMS

jeez, ed. ga je 220 piek meer betalen voor de 1.53 ipv een 1.47? 60Mhz maar.

waarom zijn die dingen zo duur. kan net zo goed een P4 2gig nemen met rambus en dan OC'en.

Ik kom nou geld tekort. KT266a, R8500, XP's. wordt me beetje te veel.
ik hoop dat de prijzen dalen.

Verwijderd

een Athlon thunderbird 1500 heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:20

Sick Nick

Drop the top!

Hou er rekening mee dat de XP dus wel SSE instructies heeft. Plus het feit dat hij zuiniger met stroom is -> minder warm.

Ik zou op de XP wachten, koeler, meer opties, iets sneller.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op woensdag 10 oktober 2001 16:45 schreef FMS het volgende:

waarom zijn die dingen zo duur. kan net zo goed een P4 2gig nemen met rambus en dan OC'en.

Als ik ga rekenen kan ik een dual XP 1800+ maken voor de prijs van een single p4 2Gz . beide met 512MB ram.
nu is 1Gb ram zeer betaalbaar in DDR maar in rambus val je echt stijl achterover.

uitgaande dat je niet zo |:( bent om sdram op je 2Ghz p4 te pluggen

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op vrijdag 28 september 2001 11:36 schreef sbronsge het volgende:
Het is gewoon een volgende generatie. Maar het verschil tussen athlons en p4s zijn nog steeds even groot. De xp heeft natuurlijk veranderingen ondergaan, maar je kan er gewoon vanuitgaan dat de snelheden zijn meegegroeid en het # mhz van een athlon niet veel zegt over de performance, die in alle gevallen hoger ligt. Zo is mijn 1200 mhz tb zo snel als een 1400P4 en die athlon 1.53ghz zo snel als een 1.8 P4.... Het gaat dus idd een stapje verder, niks nieuws dus...
nee de palomino geeft 'n hogere performance dan de thunderbird op gelijke klok netzoals de northwood op gelijke klok sneller zal zijn dan de huidige whillamette

Dus de huidige P4 heeft nog meer extra clock verschil nodig om de AXP te verslaan 2Gig is niet voldoende ook de p4 sterke punten zijn afgezwakt Quake Flask mede door SSE & het allerbelangrijkste Data prefetch

De performance Variaties per applicatie zijn sterk afgevlakd want P4 is sneller in Quake maar de AXP is sneller in Quake met de NV15 demo

AXP is ook de snelste in Flask was vroeger intel geweest.

intel heeft de northwood nodig om dit te counteren em met clock schaling kan die de AXP aan.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 10 oktober 2001 16:45 schreef FMS het volgende:

Dit wel zo maar, draai nog een tijdje met m'n AsusA7M266 denk ik en daarmee kan ik geen multiplier veranderen zonder solderen, dus ik denk dat de uiteindelijke overklok in mijn geval meer scheelt dan 60 mhz vanwege de hogere multiplier.

Het wordt mij ook een beetje teveel in 1 keer ;(
Morgen komt m'n XP al.

Niet op voorraad.

Pagina: 1