Toon posts:

Java -- Package servic not Found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil de regel import service.*; gebruiken in java

nu geeft de compiler de foutmelding package service not found. ik mis waarschijnlijk een aantal bestanden -- ik heb ook geen service.jar.

waar kan ik de bestanden downloaden en hoe moet ik ze installeren..?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

wat zou die package moeten doen?

je moet zorgen dat ie in je classpath komt te staan.
maar we hebben toch iets meer info nodig. Het is echt een vage vraag

Verwijderd

Topicstarter
ik wil twee classes aan elkaar koppelen.

ik weet het van classpath.. maar daar heb je toch bepaalde bestanden voor nodig zoals bijvoorbeeld service.jar

of zit ik er nu helemaal naast....?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 28 september 2001 11:23 schreef the_predator het volgende:
ik wil twee classes aan elkaar koppelen.

ik weet het van classpath.. maar daar heb je toch bepaalde bestanden voor nodig zoals bijvoorbeeld service.jar

of zit ik er nu helemaal naast....?
Welke 2 classes wil je aan elkaar koppelen?
en waarom juist die classes? Als je import service.* wil doen moet dat bestand wel ergens op je schijf voorkomen.

Maar het is echter onduidelijk wat je wilt. Hoe wil je iets importeren wat je niet hebt..

Is service iets van de standaard api? ik heb er namelijk nog nooit van gehoord...

• Bobco
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Ook maar een paar wilde gokjes van mijn kant. Als ik het goed begrijp moet je een class gebruiken die in een package zit dat 'service' heet?

De class die je wilt importeren heeft dus een naam als service.[naam van de class]. Probeer deze ook 'ns direct te importeren met het statement "import service.[naam]" . Je hebt de file die de class (of de source) bevat toch wel ergens op je systeem staan? Zoek maar eens op "[naam].java" of "naam.class" op je systeem.

With the light in our eyes, it's hard to see.