er gebeurt wel erg weinig met opstarten :(

Pagina: 1
Acties:

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zet ik gister m'n computer aan, blijft ie aan het begin hangen. De monitor blijft in de standby staan, en je hoort de befaamde startup piep niet.
De processor en de harde schijf starten wel op.
De voeding lijkt anders te klinken. Is de voeding het probleem of kan het ook iets anders zijn? En is de voeding wel genoeg?

Specs:
300W voeding
amd 1400
abit kt7a
geforce2 gts
cd writer
lite-on dvd speler
1 maxtor schijf

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Als je voeding knettert en een beetje stinkt lijkt me dat het probleem. Als ie het doet dan is 300 watt zeker genoeg. Maar het kunnen nog 100 andere dingen zijn. Ik zou eerst ff me cmos resetten, dan nog eens proberen, mag dat niet baten gewoon alle hardware uit je systeem halen op cpu, 1 geheugen, en vid_kaart na. Als je geen signaal krijgt zou het de video kaart kunnen zijn of je mobo is gaar. In het boekje van je mobo staan trouwens ook piep codes, dus als dat ding begint te piepen, ff kijken.

• Exocet
  • Niet online
De voeding knettert niet, maar als je goed luistert hoor je een geluid die er eerst niet was, vrij zacht.

Maar hoe reset je je cmos?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
je reset je cmos meestal met een jumper op je moederbord, of 2 puntje met een schroevendraaier kort sluiten, staat allemaal in de handleiding hoor.

• Exocet
  • Niet online
nu wordt het wel heel raar.......
Nu kan ik af en toe wel opstarten, maar dan valt ie naar een paar minuten uit, of hij reboot spontaan |:(

Als ik de bios op fail-safe zet, houdt ie het langer vol.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

De voeding zelf kan je niet horen lijk mij. Is het niet de fan van de voeding die je hoort ?

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn computer. Hij startte op, passwordschermpje van netwerk en ... reboot. Het is nu opgelost. Maar hoe? Geen idee.

Ik draai W98SE. Er is een update voor W98SE aangaande IDE harde schijven en afsluitproblemen. Misschien dat die update helpt. (Als je tenminste het web opkan, anders heb je niets aan deze tip)

• Exocet
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 10:44 schreef KimSaRo het volgende:
De voeding zelf kan je niet horen lijk mij. Is het niet de fan van de voeding die je hoort ?
Nee, het is de voeding. Zeker weten.

• Exocet
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 10:57 schreef Greenbit het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn computer. Hij startte op, passwordschermpje van netwerk en ... reboot. Het is nu opgelost. Maar hoe? Geen idee.

Ik draai W98SE. Er is een update voor W98SE aangaande IDE harde schijven en afsluitproblemen. Misschien dat die update helpt. (Als je tenminste het web opkan, anders heb je niets aan deze tip)
Het is geen windows probleem (ik heb XP). Het rebooten gebeurde ook toen ik in de bios bezig was.

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Op zaterdag 29 september 2001 09:40 schreef Verstappen het volgende:
nu wordt het wel heel raar.......
Nu kan ik af en toe wel opstarten, maar dan valt ie naar een paar minuten uit, of hij reboot spontaan |:(

Als ik de bios op fail-safe zet, houdt ie het langer vol.
dat is waarschijnlijk een voedeing probleem, ik had er 1 die de spanning terug liet lopen, waarbij de stroom ook afnam en dan restte die zich, want het was weer genoeg om alles aan te houden, maar te weinig voor alles draaiende te houden.

Freelance tweaker

Pagina: 1