IIyama 21 inch monitor

Pagina: 1
Acties:

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik kan een 5 jaar oude IIyama 21 inch monitor op de kop tikken voor 500 piek, is dat het waard, beeld is wel goed, of is dit teveel voor zo'n monitor?

Alvast bedankt voor de tips/adviezen

Verwijderd

Ik zou zeggen, het komt aardig in de buurt...

maar het ligt natuurlijk helemaal aan de staat van dat ding :D

• EsCo
  • Laatst online: 20-08 09:12
Kijk wel ff goed uit met scherpte van het beeld!

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
hmm.. 5 jaar is best oud. maar als het ding nog in goede staat is dan zou ik het misschien wel doen.

Verwijderd

Ik zou ten eerste altijd proberen hem goedkoper te krijgen.

Kijk eventjes of de voorgaande bezitter altijd bij zijn pc heeft gerookt. Dit gaat namelijk altijd tenkoste van de monitor. Je krijgt namelijk een aanslag op de buis die op een gegeven moment zelfs doorbrandingsgevaar geeft.

Maar als je de monitor het waard vind, moet jehem gewoon kopen.

• Sundead
Hij rookt niet, monitor ziet er ook goed uit, een *bijna* vlakke beeldbuis, en er zit ook nog een usb voet op...en bnc connectors achterop

Verwijderd

5 jaar oud en een USB-voet?

Verwijderd

iiyama monitoren houden het best lang uit hoor... zijn volgens mij minder problemen met die oude monitoren dan met die nieuwe!

kan/mag je hem niet eerst even testen?

bij dat usb voetje begin ik ook te twijfelen, hadden ze dat toen al? of is het er misschien later bijgekocht (of kan dat niet)?

• Sundead
Er zit wel degelijk een usb voet op, ik heb hem hier staan, en ga' em zometeen ff testen, even kijken of de beeldkwaliteit een beetje *acceptabel* is....
Het zou kunnen dat ik me vergis in de leeftijd van dat ding...

Verwijderd

Kijk vooral naar de hoge resoluties zoals 1600x1200, ik heb een Eizo 21"en ik had hem bijna niet gekocht omdat het er zo verrot uitzag (lijnen ver uit elkaar etc.)....bleek dat de pijp 640x480 en 800x600 gewoon nauwelijks aankan. Pas op 1024x768 was het beeld goed...en gelijk ook erg goed...ik draai nu op 1600x1200x16m@85Hz, beeld is perfect. BTW 2 jaar geleden nagenoeg nieuw op de kop getikt voor 1100 piek, het is een FlexScan 784T geloof ik.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:12
Op vrijdag 28 september 2001 09:25 schreef Sundead het volgende:
Ik kan een 5 jaar oude IIyama 21 inch monitor op de kop tikken voor 500 piek, is dat het waard, beeld is wel goed, of is dit teveel voor zo'n monitor?

Alvast bedankt voor de tips/adviezen
Die van mij begaf het juist na 4,5 jaar :( Achteraf niet eens zo erg want wat ik nu heb is vele malen scherper (maar geen 500 piek helaas:)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Op vrijdag 28 september 2001 13:52 schreef Eddo het volgende:
iiyama monitoren houden het best lang uit hoor... zijn volgens mij minder problemen met die oude monitoren dan met die nieuwe!

kan/mag je hem niet eerst even testen?

bij dat usb voetje begin ik ook te twijfelen, hadden ze dat toen al? of is het er misschien later bijgekocht (of kan dat niet)?
Je kan gewoon die voetjes kopen bij iiyama dus ik denk dat dat wel een optie is want usb hadden ze 5 jaar geleden nog niet hor.

| I've got permission to color outside the lines |

Pagina: 1