Toon posts:

Is er voor IRIX SGI veel freeware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er voor IRIZ SGI veel freeware te krijgen? Ik heb een sgi bakje gekocht maar ik kan er geen software voor krijgen, tenminste niet zonder die heel dure licenties:') te moeten kopen en dat is als student een moeilijk punt.
Ik ben vooral op zoek naar toch zeer geschikte 3d en geluidbewerkings spul en evt video montage software.
Weet iemand of hier freeware voor is?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Heel weinig voor IRIX op SGI.
Eventueel kun je overwegen Linux voor SGI op die bak te gooien, dat verruimt je horizon aanzienlijk.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

blender heeft een irix versie dacht ik?

Verwijderd

De meeste linux en freebsd software zouook moeten compileren onder Irix.
Wel de readme's enzo lezen!
En als het niet compileert, of draait, kun je de developers mailen. Vaak zijn ze wel blij met bug reports waardoor hun software onder meer unixen gaat draaien.

Of er veel voorgecompileerde software te vinden is?
Misschien zijn er mensen die een website of ftp server onderhouden met software die voor irix gecompileerd is?
Heeft Irix geen skunkware, zoals SCO dat had voor Openserver en Unixware?

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:33
Voor audio zijn er ook applicaties, er staat ergens een
lijst op internet (sond op reality.sgi.com). 3D is met blender en voor video zijn de applicaties allemaal erg professioneel geloof ik.

http://freeware.sgi.com is de hoofdpagina voor freeware. Verder staat er zo links en rechts op het net nog wel het één en ander.

Linux op SGI/mips is zeer af te raden, alleen op de Indy-XL wordt de framebuffer ondersteund. De helft van je systeem wordt maar ondersteund, beetje zonde vind ik.
OpenBSD draait trouwens ook op een Mips machine, alleen dat heeft hetzelfde probleem.

groeten,
Michiel