Toon posts:

Gaat dit helpen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Athlon 1400 + Coolermaster EP5-6I11 + 3 case fans. Hij wordt stressed 65C dat vind ik achterlijk hoog. Gaat de temperatuur lager worden met een Thermaltake Vulcano II of scheelt het (bijna) niks. Het liefst reacties van mensen die deze wissel zelf gedaan hebben. Maar alle feedback is welkom.

edit:

Ja ik heb search gebruikt maar daaar kwam (voor mij) niks nuttigs uit.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
Je kan beter een delta of een andere duurdere of en zwaardere fan kopen. En misschien kastkoeling zodat de cpu-fan wel koude lucht heeft om de cpu te koelen en niet reeds warme lucht erop gaat blazen...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 08:41 schreef Escobar het volgende:
Je kan beter een delta of een andere duurdere of zwaardere fan kopen. En misschien kastkoeling zodat de cpu-fan wel koude lucht heeft om de cpu te koelen en niet reeds warme lucht erop gaat blazen...
Ik heb 3 case fans...
Maar ik ben bang dat die grotere en duurdere coolers m'n core slopen of komt dat minder vaak voor dan het lijkt. Als ik namelijk search gebruik lijkt het alsof die dingen 9 van de 10 keer je core slopen of er een hoekje afbreken en dat wil ik absoluut niet!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
als je voorzichtig te werk gaat gebeurt er niets, ik heb mijn cooler al meer dan 20 keer af gehaald, en hij doet het nog steeds. fout ligt bijna altijd bij de (te onervaren) gebruiker.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 09:42 schreef salvador4 het volgende:
als je voorzichtig te werk gaat gebeurt er niets, ik heb mijn cooler al meer dan 20 keer af gehaald, en hij doet het nog steeds. fout ligt bijna altijd bij de (te onervaren) gebruiker.
Mmmm, ok welke zou jij me dan aanraden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even bij Breet gekeken. Als ik nou m'n Coolermaster EP5-6I11 heatsink neem en ik doe er een Swiftkill fanadapter en een Delta Black Label op, heeft iemand al een dergelijke combo? Werkt het goed of is het een straaljager zonder nut. Geluid boeit me niet zo aangezien ik toch al met 3 case fans zit.

Verwijderd

[quote]Op vrijdag 28 september 2001 08:38 schreef shorty151 het volgende:
Ik heb nu een Athlon 1400 + Coolermaster EP5-6I11 + 3 case fans. Hij wordt stressed 65C dat vind ik achterlijk hoog. Gaat de temperatuur lager worden met een Thermaltake Vulcano II of scheelt het (bijna) niks. Het liefst reacties van mensen die deze wissel zelf gedaan hebben. Maar alle feedback is welkom.

had ook eerst een vulcano II op mijn 1333 heb er nu een ocz gladfiator op zitten stukken beter!!!!!!!!!!!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Ik heb een AMD Thunderbird 1400 MHz en een Coolermaster EP5-6I11 en hij wordt stressed 57 graden....zonder casefans en dergelijke :9
Ik heb geen idee hoe dat komt.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Copyman

Dode muis

Op vrijdag 28 september 2001 16:47 schreef Rickets het volgende:
Ik heb een AMD Thunderbird 1400 MHz en een Coolermaster EP5-6I11 en hij wordt stressed 57 graden....zonder casefans en dergelijke :9
Ik heb geen idee hoe dat komt.
Jah, en mijn tb1400 met EP5-6I11 wordt 62 graden idle, en stressen (na een potje q3) issie nog steeds 62 graden soms 63 graden.

Maar zolang er nix aan de hand is, waar maak je je dan druk over? ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
heb 'm nu op 63 stressed met kast op een (grote) kier. Heb een AOpen HQ08 dat zegt een hoop ;-). En ik wil 'm graag koeler omdat dat beter staat. Ik kijk niet zo graag tegen een metertje met 65 erop aan. Maar hij is nog nooit gecrashed door de warmte, zelfs niet op 78C!

[EDIT]
Zet er eens een koe op... www.distributed.net en kijk eens hoe warm hij dan wordt. Met Quake 3 komt ie bij mij amper boven de 60 uit. }:O gooit 'm pas echt op z'n max.

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Heb ik gezegd dat ik mezelf druk maak???
;)
Op vrijdag 28 september 2001 18:01 schreef Copyman het volgende:

[..]

Jah, en mijn tb1400 met EP5-6I11 wordt 62 graden idle, en stressen (na een potje q3) issie nog steeds 62 graden soms 63 graden.

Maar zolang er nix aan de hand is, waar maak je je dan druk over? ;)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 08:42 schreef shorty151 het volgende:

[..]

Ik heb 3 case fans...
Maar ik ben bang dat die grotere en duurdere coolers m'n core slopen of komt dat minder vaak voor dan het lijkt. Als ik namelijk search gebruik lijkt het alsof die dingen 9 van de 10 keer je core slopen of er een hoekje afbreken en dat wil ik absoluut niet!
ik wil je trouwens niet alarmeren hoor maareuh de koeler die je er nu op hebt zitten is een echte core crusher :D. hele zware koeler die er heeeel moeilijk op te plaatsen is ( en misschien ook wel eraf te halen, hebbik zelf nog niet hoeven doen )

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 18:41 schreef 1Nismo1 het volgende:

[..]

ik wil je trouwens niet alarmeren hoor maareuh de koeler die je er nu op hebt zitten is een echte core crusher :D. hele zware koeler die er heeeel moeilijk op te plaatsen is ( en misschien ook wel eraf te halen, hebbik zelf nog niet hoeven doen )
slik... dat wist ik niet....
GET IT OFF! GET IT OFF! GET IT OFF!!!
Maar ik heb 'm er vandaag nog afgehaald, en nog geen hoekje verdwenen. Weet ik dus toch wel redelijk hoe ik het moet doen :).

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik weet niet hoor,
maar ik vind 65 graden voor een amd 1400 mhz niet achterlijk heet. Hij is wat warm, maar da's niet uitzonderlijk met die processor en daar kan die prima tegen...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik nodig, dank je. Eindelijk iemand die niet begint te roepen dat ik er een liter AS II op moet smeren en een Alpha 320498732409 ZX op moet zetten met Delta 340890 WV fan. Ik ga nu m'n kast weer dicht maken, het kan me gewoon niet meer schelen!!!

(stiekem toch nog ff een fanadapter en een 80 mm fan kopen denk ik...)

edit:

Hij is nu dicht... wauw wat is het ineens stil in m'n kamer!

Verwijderd

Maar goed dat je geen Vulcano II hebt gekocht, volgens mij is dat ding geen ruk beter dan die jij hebt! (ik heb em dus)
werdt in de zomervakantie ook iets van 62C stressed... (nu 58) ... binnenkort maar ff kijke hoe warm ie wordt met een Delta black label >:)

• U-96
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

hmm, mijn 1400 is 35c idle en 48 stressed met een swiftech
en een 8cm deltafan en 4 x 8 cm casefans, let wel heb het nu even niet over db's :)

• U-96
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

was even vergeten 1400@1600 1.85 volt

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb je die spullen gekocht?! Wil ik ook!

Verwijderd

Kijk eens op www.breetcomputers.nl

En volgens mij kan je het beste die Thermalright SK6 w/ Delta Black Label fan (6800rpm) kopen dan, naar mijn mening koelt dat ding gewoon het best!

(koop er wel oordopjes bij :))

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 21:15 schreef tHa_KiLLa het volgende:
Kijk eens op www.breetcomputers.nl

En volgens mij kan je het beste die Thermalright SK6 w/ Delta Black Label fan (6800rpm) kopen dan, naar mijn mening koelt dat ding gewoon het best!

(koop er wel oordopjes bij :))
Is het erger of minder erg dan Dragon Orb III, daarmee kon ik namelijk nog leven.
Pagina: 1