Toon posts:

Register Fout op 2 computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit echt met een heeeel groot probleem! Sinds kort geven allebei mijn computers geregeld bij het opstarten een register fout! Dan krijg je de melding dat er een fout is bij het toegangkrijgen tot het systeem register en dat je opnieuw moet opstarten, dan zet ie een reservekopie terug en dat is een hele oude!
Dit begon echt opeens op allebei de computers, ik heb verschillende windows versies erop gehad maar het blijft maar komen! Iemand een idee???

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Check je schijven een op fouten.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me sterk dat 2 computers OPEENS allebei fouten op hun schijf hebben, en heb ik trouwens al gedaan

• DeeJee

DeeJee

Dus...

MMmm heb je een virusscanner draaien met de laatste update?

Verwijderd

Topicstarter
ook gedaan ja, allebei de harde schijven een keer helemaal geformateerd en dus windows 98, ME en 2000 erop gehad

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Heb je iets apparts geinstalleerd op beide computers? Vreemd probleem :(

Verwijderd

Normaal is het iets wat optreedt bij net te ver overklokken, samen met een temperatuur stijging. Is het toevallig sinds je de verwarming weer gebruikt ???
:+

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Tja, de enige overeenkomst tussen de twee machines is de gebruiker... :9

Maar ik vind het wel erg raar. Het kan natuurlijk van alles zijn. Misschien ligt het wel aan de spanning in huis. Ik weetdat dit erg raar klinkt, maar ik heb wel ooit problemen gehad en die waren weg toen ik mijn PC in een andere groep plaatste.

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

Register fouten ontstaan vak door :

- defect geheugen.
- hardeschijf die niet meer in orde is.

Zet de geheugen test in je bios eens aan en kijk wat deze te melden heeft of download simmtester (ik geloof dat het progje zo heet) om je geheugen te controleren.

Heb je misschien pas geleden (paar maand) bliksem inslag gehad ...

Na bliksem inslag heb ik namelijk ook dergelijke problemen gekregen met een PIII, er bleek uit eindelijk een geheugen module defect te zijn ...

(Helaas :'( er is niets dat beveiligd tegen bliksem inslag, ondanks dat sommige verpakkingen van contact blokken het wel claimen, dat is de grootste onzin !!! )

Verwijderd

Topicstarter
het was opeens op allebei de computers, vanaf zelfde moment!
lijkt me sterk dat op zelfde moment op allebei de computers de schijf en/of geheugen defect is!
We hadden btw een nieuwe gekocht om te kijken of het dan verholpen was, was niet zo! moet dus aan software liggen lijkt mij, of dus spanning!en aan gebruiker kan het niet liggen want hebben niet zelfde gebruiker! 1 me zusje en 1 door mij! iemand ander idee nog???

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 08:29 schreef Hooi het volgende:
Normaal is het iets wat optreedt bij net te ver overklokken, samen met een temperatuur stijging. Is het toevallig sinds je de verwarming weer gebruikt ???
:+
verwarming nog niet aan, en allebei niet overklokt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb echt alles geprobeerd, heb echt geen idee meer, weet echt niemand iets??

Verwijderd

Dan is het enige wat ik nog kan bedenken, Explorer 6 als je die misschien hebt geinstalleerd ??

Ik heb hier net de zaak maar weer teruggezet naar de backup van ervoor, omdat nu opeens BIOS updates problemen geven.

Krankzinnig, want Win98SE doet dan gek met IE6, terwijl NT4 met de oude versie IE4 soepel doorloopt.

**wordt vervolgd** :9

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Heeft mijn vriendin ook, meet haar computer, als ik alles formatteer, Windows Me of 2000 erop, drivertjes, games, progies allemaal geen probleem, ze kan alles ermee doen. Maar als ze ReVolt (RC-car game) speelt hangt het spel plots middenin, moet ze resetten, en registerfouten... Het lijkt raar, maar vorige week had ze sinds een paar maand ReVolt niet meer gespeeld (we wisten niet dat het daaraan lag) en toen speelde ze het ff en was het weer van hetzelfde (zelfs onder windows 2000)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht eerst ook dat het aan soldier of fortune lag, toen ik hem er niet opzette deden ze het allebei opeens een tijdje goed! en opeens kwam de fout weer terug!

Verwijderd

Topicstarter
en het grappige is, mijn computer geeft de fout maar heeeeeel af en toe met ME en met win98 heel vaak! bij me zussie staat er win98 op en geeft hem bijna elke keer met opstarten! maar wat ik zo raar vind is dat de melding niet altijd komt! maar soms een keer niet, of een tijdje niet

Verwijderd

Inmiddels ben ik ook weer een stukje verder.. Die Nieuwe BIOS die ik probeerde (Abit KT7 versie 4a) is gewoon een probleem geval, hij wil niet..

Wat er bij jou misgaat lijkt me toch wel een software probleem.

Screensaver, het 'fastfind' verhaal van MS Office, iets als een install-cleaner programma... Iets dat altijd in de achtergrond meeloopt zondar dat je het weet.

Zo zijn er ook veel van die Advertentie servers, "Web Ads" die zich spontaan installeren zonder dat je het doorhebt.

Probeer een met "MSCONFIG.EXE" te kijken wat er allemaal wordt opgestart.... ??

Verwijderd

Topicstarter
de programmas die op beide computers staan zijn:
half-life (counterstrike)
office 2000
verschillende windows versie, 98 en ME
winamp
winzip
irfan view (plaatjes,filmpjes bekijken)
all aboard (internet share)
download accelerator
tweakUI
Kazaa

Heeft iemand ook zon soort probleem als dit gehad, wat met 1 van deze programmas te maken had??

Verwijderd

Topicstarter
ik haal de topic maar weer even omhoog want ik vind dit toch wel 1 van de grootste problemen die ik tot nu toe ben tegengekomen! 2 computers die het niet goed kunnen doen, kan dan echt niemand helpen :(

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 13:21

Fido

C:\> park

Volgens de website van Microsoft is dit een geheugenprobleem. Heb ik ook eens gehad. DIMMs vervangen en klaar is klara

Verwijderd

Topicstarter
nee geen geheugen probleem! ten eerste is het op 2 computers en ten tweede zit hier toevallig nieuw geheugen in!

Verwijderd

probeer eens met norton utilities 2001 of 2002.
registerfouten en andere fouten die je niet zelf kan oplossen worden dan gerepareerd met system check en disk doctor, windoctor.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Test je memory eens met dit proggie.
En ga anders ff hier heen :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Heeft win98 eigenlijk ook zo'n 'snel afsluiten' optie? Indien zo, zou je eens kunnen proberen die uit te zetten.

Beide computers zijn geheel geupdate neem ik aan? (drivers, windows en bios)

Verwijderd

oh, nog een idee.. koop eens bij de gamma een goedkoop multi-metertje (kost je 3 tientjes) en meet de netspanning eens. Zitten beide PC's op dezelfde groep? Wat zit er nog meer op die groep?

Verwijderd

Topicstarter
ja ze zitten op dezelfde groep, daarop zitten ook 2 tv's, 2 videos, een dvd speler, een printer, een scanner, 2 radio's, electrische tandenborstels, 2 telefoons, etc

Verwijderd

Topicstarter
en die F*CK*NG fout blijft maar komen, kan ALSJEBLIEFT iemand helpen, 2 computers en zelfs een nieuwe van de winkel (die nu teruggebracht is)geven deze fout :'(! Ik kan niet normaal op de computer hier, zelfs niet met een nieuwe computer van F4000,- Is hier nou niks aan te doen? Volgens mij is dit echt het ergste probleem ooit gepost op GoT, ALSJEBLIEFT alle grote computer experts, denk even goed na, :'( :'(

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04
Tsja, dit is stom waarschijnlijk, maar zijn je schijven niet te vol ? Ik kreeg nl. zelf registerfouten toen ik nog maar iets van 20 MB over had door downloaden. Op m'n C: bedoel ik, waar Windows en het register op staat. Eenmaal wat leger, waren de registerfouten weg.

Hmm ook op een nieuwe PC, ik denk niet dat die HD al vol zit... dan weet ik 't niet.

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe pc, 40 gb waarvan hoogstens 3 gebruikt, gene waar ik nu op zit (die nu keer niet fout heeft gegeven) 12 van de 20 GB vrij en die van me zusje 3 van de 8 vrij! genoeg ruimte dus! het is trouwens op allebei de pc's tegelijk begonnen!

Verwijderd

Het is toch gewoon software hoor. Of de software die je gebruikt is niet goed, of er zit een virus op de CD waarvan je installeert.

Verwijderd

Topicstarter
maar kijk, ik heb paar keer allebei de computers HELEMAAL geformateerd, ook de partities allemaal, en verschillende windows cd's en GEEN backups!

Verwijderd

Heb je inmiddels je netspanning al gemeten?

Verwijderd

Topicstarter
nee moet ik me paps even vragen! ik ga nu gelijk doen, kan ie het morgen mooi doen

Verwijderd

raar hoor volgens mij is het inderdaat je net spanning
Of heb je dicht bij de pc speakers staan?

Verwijderd

Tsja, je moet gaan kijken naar wat er voor beide computers gelijk is. Als ik het probleem zo hoor zou ik in eenrste instantie denken aan viri maar aangezien je alles al opnieuw geinstalleerd etc hebt is die mogelijkheid uit te sluiten. Dan blijft er niet zo gek veel over, alleen 'het huis', waarvan de netspanning iets is wat beide computers gebruiken.

Ook de vraag wat er nog meer op de groep zit is van belang. Stel er zit ook een wasmachine op dezelfde groep als de beide PC's dan kan ik me indenken dat die wasmachine spanningsdipjes veroorzaakt waar de PC's niet lekker van worden.

Als het niet de netspanning blijkt blijft toch het huis nog steeds over als enige constante factor bij beide PC's. Ik zou zeggen: pak eens een PC en neem 'm mee naar een vriendje oid en probeer 'm daar.

//edit
Wat ook zou kunnen is dat bv. de bliksem een tijd geleden is ingeslagen ergens en dat daardoor van beide PC's de voedingen gaar zijn oid.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-08 17:22
Ik zou ook maar eens één van die twee pc's op een andere groep aansluiten...

(Misschien niet goed gelezen, maar)Zijn de gebruikte stopcontacten wel geaard?

Verwijderd

Topicstarter
Er is inderdaad een paar jaar geleden een blikseminslag geweest maar kan het dan zo zijn dat er OPEENS die fouten komen op allebei de computers en het eerst gewoon 2 jaar niet is geweest? Ohja en hierboven heb ik ergens gezet wat er allemaal op de groep zit! ja wat er verder hetzelfde is voor beide computers? niet de gebruiker, me zusje zit op de andere! ik zou daar eens heel goed over moeten gaan nadenken, wat ik overigens al 4 weken doe!

Verwijderd

Het moet in dat geval haast wel in je netspanning zitten. Het aarden is idd. ook nog iets wat je kunt controleren.

Als je 1 van beide PC's meeneemt naar een andere locatie (dus echt een ander huis) doet hij het dan wel goed?

In dat geval zou je kunnen overwegen een UPS of een surgearrest aan te schaffen, afhankelijk van wat er aan de hand is. Dit hoeft je geen kapitalen te kosten.

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik neem hem binnenkort wel even mee maar het probleem is dat het niet elke keer gebeurt, soms weer een dag niet! dus dat kan dan net mazzel zijn als ie het bij een ander wel goed doet!

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een PC in een andere groep te plaatsen. Op 28 september werd die (mogelijke) oplossing al gepost (ja, door mij)

Ondertussen blijf je maar schreeuwen hoe belangrijk het wel niet is, maar doe je eigenlijk niets. Ik zou bijna denken dat je het voor de posts doet.

Sorry, maar daar kan ik me dus kwaad om maken :(

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

Topicstarter
jongen wat lul jij hoe weet jij wat ik doe hier? ik zit hier thuis bij mijn ouders en die hebben geen zin in een pc in de huiskamer, want ik kan niet in een uurtje kijken of het dan opgelost is, dus moet hij daar een tijd staan en gebruikt worden en er is daar trouwens ook geen plek, dat het voor de posts is is bullshit want wat heb ik aan posts!

• lavaterrorr
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2025
Heee Zorba,

ik heb hetzelfde probleem!!!! Maar wel op een computer. Ben je er inmiddels al uit? Ik niet, ik heb echt geen ID wat the **** is goin' on. Bij mij geeft Windows de fout ook niet altijd aan, maar alleen af en toe. Ik heb het programma 'regclean' gedraaid, maar die kon de fouten ook niet verwijderen, sterker nog: Er kwamen meer fouten bij!!! Ik weet het echt niet meer. Het enige verschil is dat bij mij deze symptomen alleen optreden als ik de drivers van sb Live! Value heb geinstalleerd. Als ik ze weer verwijder en het register vervolgens terugzet, dan doet alles het weer. Ik snap er echt geen **** van. Voor meer details over mijn probleem, ga eens naar [topic=335434/1/25]
Pagina: 1