Toon posts:

IP vraagje.

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien niet in het goede forum maar vond deze meest toepasselijke.

Ik heb namelijk een vraagje over IP's

Nou.. mijn IP is 213.**.***.***.
Maar als ik o.a. een website bezoek waar ze een IP loggen zoals een gastenboek (http://uptime.sharky.wox.org/guestbook.php) ofzo detecteerd die een andere IP (212.83.68.244).
Maar wat is dat dan? een interne IP ofzo?

En ik heb geen netwerkje hier... heb maar een computer.

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Als je via een proxy browsed (Dus in het geval van Internet Explorer: Tools -> Internet Options -> Connections -> Lan Settings), dan wordt dat ipnummer gelogd. Je gaat immers via een andere server het net op.

Ik dacht ook dat het mogelijk was dat de provider een soort transparante proxy kon afdwingen als je over zijn netwerk gaat.

specs

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Purty simple ...

Als je via DHCP als default gateway de proxy mee krijgt en die vangt alle trafiek op poort 80 dan valt't inderdaad niet op. Transparent Proxying .. Naais.

.K

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Ah nu begrijp ik het.
Bedankt voor de uitleg.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:40
Een 213.x.x.x net, dat is Chello. 212.83.64.x dat is ook Chello. Iets preciezer, een knooppunt van de AORTA (naar alle waarschijnlijkheid).

En in de AORTA wordt gebruik gemaakt van het WCCP protocol. D.w.z. Web Cache Control Protocol, inderdaad transparant proxying.

Nu wordt het originele IP adres wel degelijk doorgegeven door die dozen. Dus er blijven twee mogelijkheden :

1. De scripts op die site werken niet goed.
2. Er wordt gebruik gemaakt van een manuele proxy.

geeft geen inhoudelijke reacties meer