HTML Knowledgebase

Pagina: 1
Acties:

• Gum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoi hoi,

Ik ben bezig met een op html gebaseerde "knowledgebase" te maken, maar loop tegen een paar prob's.

Als er een procedure/info toegevoed wordt dan moeten eventuele woorden in die tekst/pagina gelinked worden naar reeds bestaande relevante procedures/info. In het begin is dit natuurlijk niet een probleem, maar als de "knowledgebase" groter wordt dan is het wel een probleem. helemaal als er meerdere personen mee werken.

Ik zou een macro (gekoppeld aan een database) kunnen maken waarmee ik in de platte HTML een soort van zoek en vervang opdracht geef.

Heeft iemand dit al eens eerder gedaan of hebben jullie andere ideeën?

Ook zit ik te overwegen om de "Knowledgebase" aan een database te hangen waarin de procedures/info komen te staan. Deze database moet wel bestanden in zijn records kunnen opnemen i.v.m. stroomdiagrammen.

Welk type database zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken?

Tips & ideeën....alle input is welkom!

Thx

Gum

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:57

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 28 september 2001 01:45 schreef Gum het volgende:
Ik zou een macro (gekoppeld aan een database) kunnen maken waarmee ik in de platte HTML een soort van zoek en vervang opdracht geef.
Je zou bij het toevoegen van een stuk info je text woord voor woord kunnen doorlopen, en checken of daar toevallig een woord tussen zit waar al eens een onderwerp over is gemaakt. Best makkelijk te doen; onderwerpen uit database inladen en dan in een arraytje stoppen. Voor elk woord kijken of het in die array zit, en zo ja, dan een linkje maken naar de pagina waar er meer over die term verteld wordt.
Array's en regular expressions zijn in dit geval je vrienden :)
Wat ik alleen niet snap is dat je platte HTML wilt gebruiken. Hoezo is dat? Het is toch veel makkelijker om een stuk info uit een database te trekken en dan te publiceren? Tenminste, wel als je op je info allerlei bewerkingen los wilt gaan laten.
Ook zit ik te overwegen om de "Knowledgebase" aan een database te hangen waarin de procedures/info komen te staan. Deze database moet wel bestanden in zijn records kunnen opnemen i.v.m. stroomdiagrammen.
Stroomdiagrammen?
Welk type database zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken?
* Pelle is zeer tevreden met de PHP/MySQL-combi

Denk trouwens dat de buren dit soort vragen veel leuker vinden; kzal wel even een move-req in SU zetten...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Dit lijkt me beter in P&W passen, W&G is vooral voor design ;)

• Gum
  • Laatst online: 29-12-2025
Op vrijdag 28 september 2001 01:55 schreef Pelle het volgende:

[..]
Je zou bij het toevoegen van een stuk info je text woord voor woord kunnen doorlopen, en checken of daar toevallig een woord tussen zit waar al eens een onderwerp over is gemaakt. Best makkelijk te doen; onderwerpen uit database inladen en dan in een arraytje stoppen. Voor elk woord kijken of het in die array zit, en zo ja, dan een linkje maken naar de pagina waar er meer over die term verteld wordt.
Array's en regular expressions zijn in dit geval je vrienden :)
[..]
Doe je dit dan in php?
[..]
Wat ik alleen niet snap is dat je platte HTML wilt gebruiken. Hoezo is dat? Het is toch veel makkelijker om een stuk info uit een database te trekken en dan te publiceren? Tenminste, wel als je op je info allerlei bewerkingen los wilt gaan laten.
[..]
Ik had het idee om de platte HTML door Ultra Edit heen te halen en op die manier de tekst te vervangen door links, maar jouw idee is volgens mij een stuk beter.
[..]
Stroomdiagrammen?
[..]
In sommige procedures is het makkelijker/duidelijker om met een plaatje/stroomdiagram te laten zien wat er wordt bedoeld. Is het mogelijk om plaatjes op te nemen in MySQL?
[..]
Denk trouwens dat de buren dit soort vragen veel leuker vinden; kzal wel even een move-req in SU zetten...
|:( Ik zal de volgende keer beter opletten. Thx!!!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:57

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 28 september 2001 15:04 schreef Gum het volgende:
Doe je dit dan in php?
Yepperz
In sommige procedures is het makkelijker/duidelijker om met een plaatje/stroomdiagram te laten zien wat er wordt bedoeld. Is het mogelijk om plaatjes op te nemen in MySQL?
Volgens mij kan dat wel, maar ik heb het zelf nooit gebruikt. Ik prefereer de naam & locatie van de file in de database te zetten, en de file zelf via PHP naar die locatie te uploaden.

• Basszje
  • Laatst online: 16:20

Basszje

Reisvaap!]

Kan je niet gewoon een windows help file compilen (chm )
Kan je gewoon referenties etc ( en indexen ) naar andere pagina's opnemen, het zooitje gewoon in HTML maken en dan compileren naar een CHM .

En deze dan op de een of andere manier weer uitlezen via PHP ( oid ) op de webpagina.

Ik weet niet of dat kan binnen PHP trouwens.. :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1