Toon posts:

Draadloze muis & keyboard vertraging?

Pagina: 1
Acties:
  • 659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om de die draadloze muis + keyboard van Logitech te kopen, maar ik ben bang dat het in spellen (Vooral Quake) gaat laggen

Is dit waar of niet?

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ja dit is waar!!!

Als je veel games online speelt, waarbij elke seconde telt, is dit geen aanrader.
Het duurt toch effe voordat het signaal verwerkt wordt(langer dan met draad)

Maar je moet het zelf weten.

The "real" Champ will always be The Champ

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Mens, klets toch niet.

Denk je nou echt dat het verschil in snelheid van de data op die 2 meter echt iets uitmaakt, en dat je het nog merkt ook?!?(Het gaat alleen om de overdracht van muis/totsenbord naar pc, daar binnen is alles hetzelfde) De reactie tijd van je spieren, ogen, hersenen is eerder de limiet dan deze vertraging. Bovendien maakt het niet uit of je online gamed of gewoon single player, daar gaat de data niet harder of zachter door bewegen.

Bdw, ik zit hier ook met een draadloze muis en ben vaak genoeg nr1 dus koop maar zo'n draadloos geval en je bent een stuk vrijer. :)

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-02 16:45
Ik sluit me helemaal bij Gert aan :)

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• FatalError
  • Laatst online: 13:26
Volgens mij is er inderdaad geen vertraging, maar het is wel zo dat een draadloze muis 50 keer per seconde voelt of de muis bewogen is en dat doorgeeft, en dat is wat weinig.
Moet je eens muis met draad nemen en met ps2rate op 100 hz zetten, ik durf te wedden dat je een stuk beter mikt. Een draadloze muis kan je niet hoger dan 50 hz zetten (tenminste de 2 Logitech draadloze muizen die ik heb).
Speciaal voor gamen heb ik een muis met USB snoer gekocht omdat die 125 hz doet en ik daar dus beter mee mik.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-01 19:53

Kolky

subtitle not available

Nou jongens,

Ik heb ook een Logitech I-touch tobo (+muis) en ik heb ook helemaal nergens last van. Het werkt prima. Niks geen "lag" ofzo... Ik speel vrij vaak UT -een niet al te traag spel..- en het werkt perfect. Het mikken gaat ook perfect. Niks geen problemen.
50 Hz.. pfff.. ik weet niet of dat waar is, maar àls dat zo is, denk je nou echt dat die 0,02 sec wat uitmaken? Elke seconde telt, dat wel, maar daar kunnen die 0,02 echt wel bij hoor. Of je nou 0,02 sec moet wachten of 0,01, het maakt geen flikker uit.

allemaal gezeik dus.
Je moet er wel voor zorgen dat er niet al te veel rotzooi tussen de ontvanger en je toetsenbord zit. Een tafelblad wil wel. Maar als er dan ook nog een paar benen tussenkomt, dan gaat het fout. Hoe raar het ook mag klinken. Met de muis heb je daar minder last van.

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-02 11:56
Ik heb er met mijn muis ook totaal geen last van...
Met draadloze toetsenborden kan je er wel last van hebben, maar dan zijn de batterijen bijna op, of heb je verkeerde batterijen erin gestopt...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• FatalError
  • Laatst online: 13:26
Een draadloze muis is zoals ik al zei niet trager, maar alleen een stukje minder precies.
Als je het niet gelooft moet je zelf maar eens een 50hz muis met een 100+ hz muis vergelijken.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Ik heb een Logitech Cordless Wheel Mouse, 20cm van ontvanger, 2 maanden oud, en merkbaar lag in FPS games. Als je je snel moet omdraaien, of als je midden in 'n gevecht acrobatische ontwijkingsmaneuvres maakt, is er duidelijk een beetje vertraging. Het maakt idd niet uit of je single player of online speelt.

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je het in 640*480 speelt heb je dat dan nog? Ik heb daar nl. helemaal geen last van.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:02
ik speel ook met draadloze muis + keyboard en frag nog steeds iedereen :), dus ik heb er geen last van...hehe

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:02
He Jasper,

dat toetsenbord en die muis zijn van mij!
Logitech rules!

Cordless is cool
Pagina: 1