Toon posts:

Problemen met Voeding met Overclocken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kijk in mijn sig voor mijn systeempje, en ik heb een Supermicro kast met een bijgeleverde 300W voeding.
Maar nu als ik bijv 10x140 doe op 1.94 of meer dan loopt de boel helemaal vast, doordat mijn beeld op zwart gaat.
Ik weet zeker dat hij makkelijk over de 1400 heen gaat, ik heb hem met moeite op een 11 multiplier met lage bus en laag I/O voltage aan de gang gehad op 1466.

Nu nog iets waardoor ik denk dat het aan de voeding ligt.
Als hij prima werkt en ik in de bios hem bijv. op 1400 zet ( werkt prima totdat het voltage hoger gaat als 1.94, daarna blijft hij zwart ) en ik selecteer bijv. 2.14v dan bij het rebooten hoor ik de fannetjes iets langzamer gaaa lopen. Zou hij niet genoeg ampere kunnen leveren ?

En ik heb nog een 300W A-Open losliggen hier, hoe kan ik twee ATX voedingen aansluiten in een systeem, zodat ze allebei tegelijk aangaan. Misschien is een AT voeding dan de oplossing voor alle harddisks en cdroms ?

Thanks.

Verwijderd

Ik denk dat je veel beter een voeding van 400 watt kan kopen, dan twee voedingen in je kast, met twee ATX voedingen lukt het zowiezo niet, omdat je via je mobo moet om hem aan te laten gaan..., met een extra AT voeding zou wel moeten kunnen, maar dan moet je wel de schakelaar ergens weg werken en dat zou kunnen betekenen dat je in je kast moet boren ofzow..., dus denk dat je beter een beetje geld uit kan geven voor een goede voeding (bijv. een Enermax 350Watt) daar heb je op langer termijn veel meer aan (denk aan nieuwe pc, misschien dat je ooit een P4 koop, dan heb je al een goeie voeding)

Suc6

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Arno

PF5A

--> [forum=22] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:15

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Hey dat probleem heb ik ook. Mijn pc draait nu op 10x133 met een 235 watt voeding (standaart A-Open) Maar als ik hem op 10.5 zet start die wel op maar half en krijg van die vage dingen. Zou het dus hieraan liggen. Toch dan maar een 431 watter erinzetten.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:11

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 28 september 2001 12:05 schreef Roman het volgende:
...(standaart A-Open) ...
|:(

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:15

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Op vrijdag 28 september 2001 12:07 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

|:(
Is a-open dan zo :r ?
Ik zie bij breet een Enermax staan 431 watt voor f250 is dat een goede?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Enermax is :9~

vind ik trouwens niet duur... 250 piek voor een 431Watt meteen doen!

edit:

net effe gekeken bij Tweakshop, en daar is ie 261 gulden...
Pagina: 1