Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Koop een schijf van 10-20G en mount die op /home (natuurlijk wel de data die er staat ff backuppen en terugzetten na de mount)
ik neem nu aan dat je je samba shares onder /home zet.
dan zet mount je gewoon de (hele) 2e schijf naar /home/samba
of begrijp ik je nu verkeerd?
dan zet mount je gewoon de (hele) 2e schijf naar /home/samba
of begrijp ik je nu verkeerd?
Zoals je ziet zijn er verschillende partities aangemaakt die over vrije ruimte beschikken maar nu willen we dus dat alle vrije ruimte naar /home gaat alwaar de samba shares resideren. Ik kan natuurlijk niet hele schijven erheen mounten nu want dan krijgt de / en /var en /usr wel een hele rare plek niet? Bovendien wil ik die helemaal niet in /homes gemount hebben slechts de vrije ruimte die er over is... Wordt dit een herpartitioneer partijtje?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Als ik eens kijk wat er in totaal vrij is kom ik op ruim 1 gigabyte. In 1988 was dat een enorme hoeveelheid. Schijfje bijplaatsen is volgens mij het enige wat echt helpt. En die partitionering is inderdaad erg vaag.
Ach ja... We hebben gewoon een computer over en die hebben we in het netwerk gezet als fileserver... Naar hedendaagse maatstaven stelt het inderdaad niet veel voor maar toch. Wordt het herpartioneren, of is er een manier om toch nog meer ruimte met deze installatie te creeren?
Je zit alleen wel te hannesen met je Primary (hda1,hdc1) en extended partities(v.a. hda5 en hdc5) waar je ruimte vanaf wil halen.
Dan wordt het een herpartitioneringsverhaal, heb ik zelf ook een keer gedaan: [topic=215243/1/40]
Dan wordt het een herpartitioneringsverhaal, heb ik zelf ook een keer gedaan: [topic=215243/1/40]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1