Toon posts:

hoe krijg ik me pc nu cooler :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pas vandaag de orbb mini copper cooler gekocht en ik denken dat deze beter was dan mijn vorige kopeea cooler maar het viel tegen. Hij draait nu op 45 (idle) en 50 stressed.. normaal 10c hoger..
Nu zie ik jullie allemaal met 30 graden of 40 aankomen MAAR hoe krijg ik dit nou???
ik heb een AMD 1ghz. nix overclocked. heb ook nog een case cooler die op 2500rpm draait maar ik krijg me cpu echt nog niet cooler dan 45.. iemand een ideetje?

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 12:09
softwarematig koelen: VCool (weet ff geen linkje)

mijn idle temp ging van 56'C naar 31'C >:) (zie sig ;) )

Verwijderd

Topicstarter
COOOL!!!.. ik heb net Vcool geinstalleerd en me bakje is nu lekker cool :):):)..

CPU= 33
SYS= 35 .

NETJES HEH?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Mwah.. Die idle-temperaturen boeien toch nie??

Want stressed loopt hij nog net zo hard omhoog..

Bovendien, amd's op 30-40 graden?? Nah, denk het niet.. Tenminste, niet met luchtkoeling.. Eerder rond de 50!!

En vertrouw bovendien niet op de sensoren!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op vrijdag 28 september 2001 02:00 schreef CheapAss het volgende:
CPU= 33
SYS= 35 .
Je CPU cooler dan je systeemkast? Hoe doe je dat? Lijkt me toch dat je CPU gekoeld wordt door lucht uit de systeemkast? >:) :P :7

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Nee.. me CPU word gekoeld door me coolblok. en dat coolblok krijgt weer coolelucht van mijn andere ventilator..

nu is me systeempie
AMD 1ghz
CPU = 29 graden
SYS = 28 graden !!!

• EsCo
  • Laatst online: 21:29
Die softwarematige cooling is echt een van de domste uitvindingen van dit millennium...

Het drukt alleen maar je prestaties omlaag, dus je cpu wordt niet zo warm, maar dat werd ie toch al niet als je er net zo weinig mee doet als je nu kan doen / doet...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• salvador4
  • Laatst online: 21:53
nou knap hoor die temps, zoals hier boven al gezegd word; die proggies zijn er alleen maar voor om je performance weg te slurpen. als je nou voor de gein eens je temps post met vcool als je een uur een dik spel hebt gespeeld, dan zal je merken dat die idle troep geen _ene_ kloot zin heeft.

om de week trapt er hier wel weer iemand in die geheugen verslindende proggies :-)

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Jamaar het kan wel handig zijn als je je pc snachts laat aanstaan (FTP-server). Dan blijft ie toch redelijk koel.. En zoveel geheugen verbruikt zo'n ding nou ook weer niet.. :)
Maar dat wil niet zeggen dat zo'n proggie inderdaad werkt als je je proc flink op z'n mieter geeft.. Want dan haalt 't niks uit..

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35

RvV

Op vrijdag 28 september 2001 09:02 schreef CheapAss het volgende:
Nee.. me CPU word gekoeld door me coolblok. en dat coolblok krijgt weer coolelucht van mijn andere ventilator..

nu is me systeempie
AMD 1ghz
CPU = 29 graden
SYS = 28 graden !!!
Dat is dus gewoon met lucht? Was ik maar nooit aan waterkoeling begonnen, nu zit ik op de 30°C!

Y'24

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Als die goed draait gewoon zo laten. Die van mij wordt volgens dat sensortje ook maar 38 graden, geloven doe ik het niet want bij 63 crasht die (al uitgeprobeerd :) ).

Ik heb dit ding eropzitten:

Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh073391/pics/Akoeler.JPG

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Vcool zorgt voor een mindere performance als je TEMP boven een bepaalde waarde uitkomt. Als je dus wil dat ie snacht koeler wordt, zul je dus zn idle temp op maximum moeten zetten. Het spreekt voor zich dat als je ook maar iets gaat doen, zker bij spelletjes, dat je processor performance gaat verliezen. Wat ik aanraadt is het programma aan te schakelen voor alleen snachts!

Verwijderd

Het was toch al geen slechte temperatuur lijkt me...
Ik heb ook een athlon 1Ghz ( op 1,620 volt gezet ook nog) en een silverado @ 6 Volt.
Idle: 48 graden, stressed 59 in een kast van 29 graden. En ik ben er tevreden mee hoor, ze mogen 90 worden en het is lekker stil zo. Ik heb ook een ZalmanCNPS3100G waarmee hij stressed 70 graden wordt, ook dat kan allemaal nog prima maar dat was opzich wel een behoorlijk slechte prestatie, ookal is het een superstille koeler.
Pagina: 1