Toon posts:

Storing Aan Nieuwe Dell Laditude C800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe Dell Latitude C800, en nu is hij na 1 dag ermee te werken al aan het gek doen. Als je 2 tot 10 minuten draait dan opeens staat alles stil, of je nu in Windows, Linux of de BIOS zit, hij staat stil en dan ff 10 tellen wachten en POEF! hij gaat uit, 15 minuten wachten en je mag weer aan het werk. Ik heb accu's omgewisseld, met spanning derop, zonder accu's weet ik veel alles wat eruit kan eruit gehaald maar geen ID.

Is dit een "standaard" iets wat eenvoudig is op te lossen of moet ik zo'n Dell meneer laten langskomen? Ik ben bang dat ik dan me laptop weer 3 weken kwijt ben namelijk!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Mij lijkt het zowieso verstandig om meneertje Dell er naar laten kijken... Heb je geen on-site garantie het eerste jaar?? Komen ze direct een nieuwe mainboardje inschroeven...

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Meneertje Dell moet de komende 3 jaar langs komen geloof ik, maar ik heb wat ervaring met de Dell meneertjes en die zijn ook niet altijd even handig :)

Ik heb wel iets gehoord over een vorm van beveiliging dat als hij te warm werd dat hij deruit klapt automatisch en dat dat wel eens wil buggen, maar de fans draaien gewoon goed das het vage, moet even een prog vinden dat de temp van me notebookie kan laten zien, staat niet in de bios namelijk!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04

Opa

Nu Multifocaal!

Stap 1: Installeer de nieuwste BIOS.

Stap 2: Blijft hij raar doen, log in op het DellTalk forum, via www.dell.nl --> ondersteuning --> delltalk. Daar lopen gebruikers rond, maar ook Dell medewerkers (in functie) en als er een bekend probleem is, lees je daar de oplossing.

Stap 3: Als je nog niets weet, of als het antwoord "stück" is, bel je Dell voor on site service.

Latitude heeft 3 jaar on site garantie.
Inspiron heeft 1 jaar Pickup/return garantie.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

een latitude heeft alleen 3jaar onsite als je dat gekocht hebt
maar ik zou hier gewoon dell voor bellen... hun probleem en zij moeten het dus oplossen :)

overigens niets dan lof over de service van dell
alhoewel ik hoop dat het bij die ene keer blijft dat ik ze nodig had

* TG moet rustig aan doen met zijn keyboard en die niet zelf willen schoonmaken :7 >:)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

je bent hem niet zow lang kwijt. ik heb met mijn laptop Inspirion ook een probleem maar dan met het scherm binnen dezelfde week had ik hem weer trug gerepareerd en wel :)

zondag kappot
maandag gebeld
dinsdag werd ie opgehaald
woensdag -
donderdag ze waren langs geweest niemand was er.
vrijdag kom thuis en wat vind ik daar :) :) de laptop :) :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 12:27
Dit is duidelijk een HW probleem...
bel gewoon met 020-6744500 (optie 3, daarna optie 2)...
leg het problee uit en er staat maandag een montuer bij je voor de deur.. ook al had je geen onsite, systeem dat zo snel stuk is is gewoon een DOA, dus kan je onsite krijgen...

Verwijderd

De Dell meneertjes zijn vaak stiekum GeTronics meneertjes...die laat ik dus voor geen goud aan mijn prive spullen zitten. Maar Unisys doet ook fieldcalls voor Dell, die mensen zijn vaak wel bekwaam. Bel Dell eens, 020-6744500 en dan 3-2. Zij weten het meest van je laptop, en kunnen je ook vertellen of er iets hardwarematig defect is. Onthou gelijk even wie je aan de lijn had, misschien ken ik hem 8-)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als je hem nog maar 2 dagen hebt, is het een DOA. Dan nemen ze niet eens de moeite om hem te repareren, maar krijg je gelijk een nieuwe... Zo doen ze het bij Toshiba tenminste...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 12:27
Op vrijdag 28 september 2001 17:10 schreef Moartn het volgende:
Als je hem nog maar 2 dagen hebt, is het een DOA. Dan nemen ze niet eens de moeite om hem te repareren, maar krijg je gelijk een nieuwe... Zo doen ze het bij Toshiba tenminste...
je krijgt de keuze:
1 een nieuw systeem (kan enkele weken duren omdat er een DOA procedure gestart moet worden en er een nieuw systeem besteld word)
2 een tech onsite de volgende werkdag die je systeem komt repareren....

en wat is er trouwens mis met Getronics? ze prutsen heus niet zo erg als je denkt hoor...

Verwijderd

Laat ik het zo zeggen, getronics heeft bij iedereen die ik ooit over Getronics heb horen praten niet zo'n enorm goede reputatie...en dat is nog positief uitgedrukt. Daarmee wil ik niet beweren dat alle techs prutsers zijn, maar er zitten er wel een paar tussen. Overigens zijn de GT technici die bij mij altijd langskomen voor de laptops (sysadmin bij groot bedrijf, niet prive :P ) bekwaam genoeg. Ze hoeven meestal ook alleen maar wat hardware te vervangen, maar ik heb geen klachten. Wel weer heel erg OffTopic he?
Pagina: 1