Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
hmm...
Je zou het msn protocol kunnnen bestuderen en daaruit een
eigen messenger maken!
er is hier geloof ik al eens een thread over geweest moet je ff zoeken
Je zou het msn protocol kunnnen bestuderen en daaruit een
eigen messenger maken!
er is hier geloof ik al eens een thread over geweest moet je ff zoeken
Het is programmatechnisch mogelijk. Hoe precies weet ik niet. Als je op de een of andere manier de handle van je msn schermpje te pakken weet te krijgen (findWindow) moet je daarin wel wat tekst kunnen zetten, en misschien zelfs wel op enter kunnen drukken.
* kvdveer weet het eigenlijk niet...
Je zult het waarschijnlijk met windows api's moeten doen. Standaard delphi commandos kunnen dat niet.
* kvdveer weet het eigenlijk niet...
Je zult het waarschijnlijk met windows api's moeten doen. Standaard delphi commandos kunnen dat niet.
Localhost, sweet localhost
Msn protocol zit erg simpel in elkaar.. Zoek maar eens op "Wasp" of "msn protocol" gier op GoT
Oke, merci alvast, ga ik me dat thuis eens uitzoeken.
Voor Visual Basic bestaat er het Sendkeys commando, ik denk dat er voor Delphi ook wel zoiets zal bestaan...
Het zit niet standaard in Delphi, maar wie de cd hebt moet maar eens in de Extra map kijken. Daar staat ergens de Sendkey unit voor Delphi.Op vrijdag 28 september 2001 13:58 schreef elnino het volgende:
Voor Visual Basic bestaat er het Sendkeys commando, ik denk dat er voor Delphi ook wel zoiets zal bestaan...
...beter bekend als AMFan
Hmmz, die heb ik toevallig net uitgeleendOp vrijdag 28 september 2001 16:43 schreef Delpix het volgende:
[..]
Het zit niet standaard in Delphi, maar wie de cd hebt moet maar eens in de Extra map kijken. Daar staat ergens de Sendkey unit voor Delphi.
Zal wel eens ff verder zoeken.
Ja had ik gelezen.Op vrijdag 28 september 2001 19:25 schreef Zef het volgende:
Uitleg en voorbeeld van MSN protocol
Bedankt. Ik ga eens ff kloten daarmee. Is maar voor de fun, wil een wat nuttigs gaan doen met DelphiOp vrijdag 28 september 2001 19:23 schreef mgfun het volgende:
Voor info over MSN protocol zie mijn sig en homepage
Veel Succes met je proggie
Ga me dat eens uitzoeken hoe dat werkt.
Met zoiets ga ik eens beginnen denk ik.Op vrijdag 28 september 2001 19:53 schreef GrAviTy het volgende:
Er bestaat een API voor "Sendkeys"
keybd_event of zo, moet je daar op zoeken
Daarna misschien me eens verder verdiepen in Messenger Protocol.
Hmmz, dat MSN protocol is best te doen geloof ik, maar ik heb dus nooit een serververbinding gemaakt met Delphi.
Als iemand zo vriendlijk wil zijn....
Gaat dat met socket of anders?
Als iemand zo vriendlijk wil zijn....
Gaat dat met socket of anders?
zoek naar de Internet componentsuite van fpiete.
Daar zitten allemaal (kwalitatief goeie) verbindingsobjekkies in.
Vogel daar wat mee.
Gebruik een TSocket
Daarvan heb je het on dataavailable event nodig, het gettext (of getstring, of receivestring) en sendtext.
Daar zitten allemaal (kwalitatief goeie) verbindingsobjekkies in.
Vogel daar wat mee.
Gebruik een TSocket
Daarvan heb je het on dataavailable event nodig, het gettext (of getstring, of receivestring) en sendtext.
Localhost, sweet localhost
Ik ben nu bezig aan een MSN DLL, die alle protocolzaken voor je afhandelt. De belangrijkste classes zijn Messenger en Conversation. Als ie af is stel ik hem beschikbaar voor alle thuisprutsers
en maak ik hem misschien open source (tis VB).
Zelf ben ik van plan om dan met die MSN engine een bot te gaan maken
Zelf ben ik van plan om dan met die MSN engine een bot te gaan maken
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Pagina: 1