Blokkerige graphics..

Pagina: 1
Acties:

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Wie weet hoe je van die Atari/Commerdore/Doom achtige graphics kan maken? Met photosjop dan... een plaatje en dan met mosiac er over? vast niet? wie weet dit of heet hier een goede tutorial over?

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

wat dacht je van een plaatje naar 256 kleuren knallen dat vervolgens naar iets kleins resizen, opslaan als .bmpof .jpg (apart plaatje, zolang het maar geen .psd is) en die vervolgens weer vergroten naar de originele imagesize. That should do the trick ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Slagroom
ik zal ff kijken

Verwijderd

Zie de reactie van C44, maar ik denk dat je dan voor het effect ook scanlines of een fijn raster eroverheen moet gooien.
Het gaat overigens heel lelijk worden, maar dat is geloof ik ook de bedoeling?

• Slagroom
eigelijk niet... zoiets bedoel ik
http://www.newgrounds.com/images/frontpage_bar.swf
[swf]

zoalals die kippen dus

Verwijderd

Die kippen zien er echt heel erg lam uit, en die zijn denk ik gewoon pixel voor pixel gemaakt, zoveel werk is dat niet, en mooi hoeft het ook niet te worden zie ik :)

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

In photoschuur 12x inzoomen en lekker met je potloodje spelen.

• Slagroom
Ha ha ha... nee niet echt... het is gewoon leuk om als x-tra te gebruiken in een website... wat leuke dingen eromheen bedenken en je hebt al heel iets leuks... monstar.nl is een beetje een vernieuwing toe...

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ik ben bij de chinees geweest en heb daar koejoeks gehad... leken op schapenballen ofzo... maar ja... we hebben Kirsten's eetlust bedorven en dat was toch wel het hoogtepunt van de avond... ow ja... ik heb geen bier gehad... vreemd? Nee! Ik ben nou éénmaal geen alcoholist!
Goh, je site kan wel wat pixelkippen gebruiken ja ;)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Zorg dat je je met verkleinen in pshop de instelling bicubic op nearest neighbour zet.. werkt ook beter :) Verder lijkt me 256 kleuren nog wat aan de hoge kant.. :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

- Zoek plaatje
- Open plaatje in PS
- Sla op als GIF
- Open GIF
- Afbeelding > Afbeeldingsgrootte
- verklein hem bijvoorbeeld naar 10x10px
- Afbeelding > Afbeeldingsgrootte
- vergroot hem weer naar originele afmetingen

.. en volgens mij heb je nu een aardig pixellug plaatje..
(heb net getest, werkt prima)

Of heb ik het mis!?!? :? :)
Pagina: 1