NT Server NL omzetten naar W2k Server UK

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Weet iemand hoe ik Winnt Server 4.0 Nederlands kan upgraden naar Windows 2000 Server Engels. Want als ik de cd erin doe en zeg update zegt hij dat het een andere taal is (duh) en dat ik W2K Server maar opnieuw moet installeren, en daar heb ik geen zin in aangezien het om +/- 50 users gaat en ik niet echt zin heb om alle beveiligingen en user profiles opnieuw aan te zetten.

En nee, W2K NL Server aanschaffen is geen optie omdat ik eindelijk het bedrijf zover heb kunnen krijgen dat ze met een aanbieding W2K Server UK hebben aangeschaft met in totaal 50 licenties.
W2K server met 50 licenties was goedkoper dan 50 NT 4.0 licenties en vroeger draaide alles niet helemaal legaal :), maar toen zond ome Bill ons een brief of wij toh niet enkele licenties wilden aanschaffen.

Eerst was NT 4.0 geen probleem maar omdat wij nu met 64Kb Routers gaan werken naar andere vestigingen is QOS toch wel makkelijk en dan is Active Directory nodig.

Of weet iemand nog een manier om Traffic Shaping op Ip-nr te doen op NT 4.0???

Of is er een manier om de accounts van Winnt 4.0 te exporteren en dn te importeren naar Win2k Server???

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Dat gaat gewoon niet.
Opnieuw installeren is de enige oplossing.

Wat heeft dat bedrijf liever ? Een verneukte omgeving of een beetje geld uitgeven voor de UK versie ? :?

Verwijderd

ja pcies..
alles opnieuw.

win2k is echt veel rilaxter..
Kun je mooi met active directory werken..
word je netwerk in een keer veel overzichtelijker

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Op vrijdag 28 september 2001 22:55 schreef QuakeMASTER het volgende:
Kun je mooi met active directory werken..
word je netwerk in een keer veel overzichtelijker
Net zo overzichtelijk als dat Novell al een paar jaartjes is? :)

Bekende directory structuur dat AD (NDS..hint hint)

Battle.net tag

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Op vrijdag 28 september 2001 23:03 schreef Mst het volgende:

[..]

Net zo overzichtelijk als dat Novell al een paar jaartjes is? :)

Bekende directory structuur dat AD (NDS..hint hint)
Of net als Banyan VINES ?
Maar net als Banyan nu al is, is ook Novel een aflopende zaak ...

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Maar net als Banyan nu al is, is ook Novel een aflopende zaak ...
Jammer... jammer...

Als mickeysoft iets maakt is het gelijk top, terwijl andere het al vele vele malen langer hadden :r

Verwijderd

Het volgende moet volgens mij kunnen:
1) schaf een goedkope versie NT4srvUK aan
2) Installeer dat als BDC van de NL server (ik ga van uit dat die nu PDC is).
3) useraccounts laten repliceren
4) PDC NL demoten naar BDC
5) BDC UK promoten naar PDC
6) BDC NL uit te lucht halen en opzij zetten
7) PDC UK upgraden naar W2000UK (nog geen ADS aanmaken)
8) als je zeker bent van je W2000srv dan BDC NL formatteren en daar helemaal opnieuw beginnen met W2000srvUK

het belangrijkste in dit verhaal is dat je de huidge NL versie even opzij kunt zetten met alle useraccounts nog intakt.

Ik zeg niet dat dit meteen werkt, het is maar een leidraad. De details zul je zelf moeten uitwerken. Wellicht is de punt 1) al geen optie. Maar het is echt beter een verse install te hebben van W2000 dan een conversie van NT4 (puntje 8)

succes

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wat heeft Microsoft toch een vertrouwens in zijn software, je kan dus niet eens normaal de users 'back-uppen'? Daar moet en oplossing voor zijn , desnoods maak ik die. Maar misschien is wel een goed idee om alles opnieuw te doen, misschien kom je zo nog wat lekken in de beveiliging op het spoor! (die zin loopt niet helemaal lekker)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Natuurlijk kun je wel een backup maken van de Users maar het gaat erom dat er ook user specifieke dingen meegaan zoals rechten op diverse directories. Als je een backup maakt van een systeem en je bouwt een compleet nieuw systeem dan ben dus alle identifiers van de users kwijt en moet je dus ook alle rechten op alle (neven) directories weer in het gareel brengen. Daarom is het advies om je tot zo weinig mogelijk directories te beperken en/of er een structuur in aan te brengen.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:21

DJ

hmmz . . . wat is Novell hierin dan toch makkelijk . . .

(no flame intended . . .)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Pagina: 1