Toon posts:

mag ik nou al niet meer ssh'en van chello?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht is het onderwerp al eerder ter sprake gekomen, maar kan het kloppen dat ik niet meer in mijn aan een chello kabelmodem hangende linuxdoos kan ssh'en in de regio rotterdam? Ik heb eea gehoord over het feit dat chello webserverpoorten (80) dichtmikt agv code red en nimda, maar heeft eea ook gevolgen gehad voor remote ssh toegang?

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:23
kan hier nog wel hoor
omgeving Hoevelaken (olee olee)

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
regio Rotterdam: geen probleem

Zeker je firewall te strak staan?

Verwijderd

gewoon herleggen van poort 22 naar bijvoorbeeld 2222

Heb dit ook moeten doen.

Hier bij Telenet (kabel provider, België) zijn ze simpel: blokkeren van alle poorten < 1024.

Geen nood, draai wel apache op poort 8080 *D

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, volgens mij moet het niet aan mn vuurmuur liggen, dat is nl nooit het probleem geweest... ikkeniesnapnie :?

Verwijderd

Nou probeer het eerst eens op een andere port zou ik zeggen. :7

Verwijderd

Topicstarter
Zal vanavond eens een ander poortje instellen.
Ik begrijp dat er verder niemand in de regio rotterdam last van heeft?

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:03

Asphyxion

I am, therefor I think

Ik heb er geen last van (R'dam)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het proberen sshd op poort 22 en 2222 open te zetten. Als ik in sshd de regel "Port 22" zet kan ik lokaal inloggen op poort 22, hoe voeg ik nu poort 2222 toe? Ik dacht door "Port 22,2222" erin te zetten, maar dat vind ie niet fijn, terwijl "Port 2222" geen problemen geeft.
Ik wil graag kunnen ssh'en op beide poorten, kan dat....?

Verwijderd

port [x] laten doormappen naar 22
winroute kan hier ook voor gebruikt worden

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik gebruik linux, geen winroute, en je antwoord is helaas ook niet de oplossing voor het probleem.
Wat ik zoek is de syntax om in sshd_config aan te geven dat de sshd op zowel port 22 als 2222 moet luisteren....

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Probeer dit eens?

#/usr/bin/redir --lport 2222 --cport 22&

Daarmee map je poort 22 door naar 2222. Dus gewoon je ssh laten staan op 22 en dit commando zorgt ervoor dat al het inkomend verkeer op 2222 naar 22 wordt doorverwezen.

Edit: het kan zijn dat je het redir programma nog moet installeren.
(redir: Redirect TCP connections)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Redir is inderdaad niet geinstalleerd, maar kan het gewoon niet simpeler, waarom kan ik sshd niet op twee poorten laten luisteren?!?!?!
Poort 22 doormappen werkt niet, omdat chello deze poorten simpelweg blokkeert. Connecten op poort 2222 gaat overigens prima.

• budi
Redir lijkt me eigenlijk al simpel genoeg, maar je kan ook gewoon nog een ssh deamon starten die op poort 2222 luistert. Is dat een optie?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• budi
Wow, je wil niet weten hoe simpel je oplossing is, hier is het bovenste stukje van mijn sshd config:

server:/etc/ssh# cat sshd_config
# This is ssh server systemwide configuration file.

Port 22
Port 2222
ListenAddress 0.0.0.0
#ListenAddress ::

Je zet dus gewoon nog een keer een Port erbij en je hij accepteerd op meerdere poorten ssh connecties.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 27 september 2001 23:53 schreef gabberatski het volgende:
Hier bij Telenet (kabel provider, België) zijn ze simpel: blokkeren van alle poorten < 1024.
Bij Chello niet (ook niet in regio R'Dam), daar woon ik namelijk en mn SMTP, FTP en POP3 servers doen het nog prima, HTTP niet meer :(

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Als sjello z'n poorten niet blokt, mag je mij uitleggen hoe het komt dat ik niet kan:
-http'en
-ssh'en
-ftp'en
-telnet'en
op de gebruikelijk poorten, als ik van poort wissel werkt het echter wel???? gaatjes in de vuurmuur zijn geprikt!

Ik ga de (inderdaad makkelijker dan verwachte) oplossing eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik vergat, ik heb ook sterk het vermoeden dat de poortblokkering per ip range verschilt....

• budi
Op donderdag 04 oktober 2001 14:22 schreef mhogenst het volgende:
Wat ik vergat, ik heb ook sterk het vermoeden dat de poortblokkering per ip range verschilt....
Of misschien per buurtcentrale? Ik weet niet hoeveel er zijn in een grote stad als Rotterdam?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
download portfwd en schrijf een scriptjes
en run die dat is wel een aardig makkelijke manier

• budi
Portfwd? Klinkt een beetje zoals redir?

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 23:40 schreef mhogenst het volgende:
Wellicht is het onderwerp al eerder ter sprake gekomen, maar kan het kloppen dat ik niet meer in mijn aan een chello kabelmodem hangende linuxdoos kan ssh'en in de regio rotterdam? Ik heb eea gehoord over het feit dat chello webserverpoorten (80) dichtmikt agv code red en nimda, maar heeft eea ook gevolgen gehad voor remote ssh toegang?
je probeert toch niet te ssh'en in hetzelfde subnet he...
dat gaat ook niet
Pagina: 1