Toon posts:

[Mandrake8.1]Linux samen met 2 andere OS-en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FAQ gelezen en daarin stond dat linux samen kan met andere OS-en: mooi

Alleerst mijn huidige situatie:

Ik heb 3 primaire partities met win98se, winxp en win2k samen met http://www.xosl.org een goede bootloader

Nou heb ik begrepen dat je voor linux geen primaire partitie nodig hebt, klopt dit?

Op dit moment gebruik ik dus XOSL als bootmanager en ik wil eigenlijk geen gebruik maken van het lilo bootmenu

Het is de bedoeling dat lilo dus niet naar de MBR wordt geschreven maar gewoon naar de logical drive. Kan dit met de Mandrake setup wizard?

Als laatste, ik heb PMagic en de diskettes en alles. Moet ik de ruimte vrij maken en dan geen bestandsindeling maken, klopt dit? (net zoiets als format c:\ doet met je totale HD)

Hoop vragen ik hoop dat jullie ze willen en kunnen beantwoorden!

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
(jarig!)
Op donderdag 27 september 2001 23:39 schreef bokkel het volgende:
Nou heb ik begrepen dat je voor linux geen primaire partitie nodig hebt, klopt dit?
Zo ver ik weet klopt dit.
Het is de bedoeling dat lilo dus niet naar de MBR wordt geschreven maar gewoon naar de logical drive. Kan dit met de Mandrake setup wizard?
Bij de install van Mandrake kan je opgeven waar hij LILO neer moet zetten.
Als laatste, ik heb PMagic en de diskettes en alles. Moet ik de ruimte vrij maken en dan geen bestandsindeling maken, klopt dit? (net zoiets als format c:\ doet met je totale HD)
Euhm, ik weet niet precies wat je bedoelt, maar als je niet-geformatteerde ruimte op je HD hebt, dan kan die ruimte bij de install indelen en formatteren.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een ruimte heb ik nodig op een hdd voor een linux installatie, dat is eigenlijk de hamvraag (Let wel het gaat hier dus om een comp met 3 primaire partities en meerder MS OS-en).

Met 'wat voor een ruimte' bedoel ik:

Welke eigenschappen moet/kan deze ruimte op de hdd beschikken om geschikt te zijn voor een installatie van linux in een mulitboot systeem met http://www.xosl.org als bootmanager (deze bootmanager KAN omgaan met lilo NIET geinstalleerd in de MBR)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 14:53 schreef bokkel het volgende:
Wat voor een ruimte heb ik nodig op een hdd voor een linux installatie, dat is eigenlijk de hamvraag (Let wel het gaat hier dus om een comp met 3 primaire partities en meerder MS OS-en).

Met 'wat voor een ruimte' bedoel ik:

Welke eigenschappen moet/kan deze ruimte op de hdd beschikken om geschikt te zijn voor een installatie van linux in een mulitboot systeem met http://www.xosl.org als bootmanager (deze bootmanager KAN omgaan met lilo NIET geinstalleerd in de MBR)
Nou als jij met xosl lilo kunt booten dan kun je linux gewoon op een logische schijf zetten. Lilo kan wel logische schijven booten nl. Bedoel je dit? En als je wilt weten hoeveel GB je ongeveer nodig hebt: ik zou niet minder dan 4 GB nemen, anders zit je vroeg of later toch met ruimtegebrek als je StarOffice of UT wilt installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat bedoelde ik en XOSL kan idd linux booten van logical drive.

Nu het volgende okay, ik neem 4 GB, ik neem aan dat Mandrake hier wel raad mee weet met die 4 GB.

Enige vraag is dus, hoe maak ik met PMagic 4 GB vrij en welke eigenschappen moet die 4 GB beschikken?

FAT32 mag het zeker niet zijn, maar wat wel?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 29 september 2001 00:00 schreef bokkel het volgende:
Enige vraag is dus, hoe maak ik met PMagic 4 GB vrij en welke eigenschappen moet die 4 GB beschikken?
Je kunt je te veranderen partitie verkleinen vanuit PM (resize optie).
De vrijgekomen ruimte kun je dan gebruiken bij de installatie.
FAT32 mag het zeker niet zijn, maar wat wel?
:?
FAT32 kan wel hoor, maar je hoeft er geen file system op te zetten met PM.
Kost je alleen maar tijd.

Kan zelfs zonder FS zijn, dat is het leuke juist, nu kun je bij het installeren van Mandrake kiezen welk FS je wilt gebruiken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik alleen cd1 nodig voor de installatie. Of is dit 'te kaal' of simpel weg niet mogelijk/ aan te raden?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?
Pagina: 1