[debian]keyb stuck tijdens Woody installatie

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
probeer Woody op mijn AMD duron machine te zetten. Installatie gaat goed, vraagt wat ik wil, ik X en desktop aanvinken (had ik nog niet eerder gezien in debian installatie), 'nee' gezegd tegen dselect, installer gaat keurig alles ophalen, vraagt daarna of ik nog iets wil veranderen, ik zeg weer 'nee', ik krijg een andere vraag, en op dat moment wil mijn keyboard met geen mogelijkheid meer. Numlock enzo ook niet meer. reset, ik kom weer uit bij de laatste dialog, of ik mijn tijd wil koppelen aan de hardware clock. Wederom weer toetsenbord lockup.

Kent iemand dit verschijnsel?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gewoon standaard PS/2 toetsenbord?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 14:29
Wat heeft dat nou weer met PS/2 te maken? Toetsenbord is gewoon DIN->PS/2 en dat heeft er niks mee te maken lijkt mij.
Aleen een USB toetsenbord kan problemen geven.

• 0siris
ja, gewoon ps2 toetsenbordje (cherry).
Het motto van Woody is dat je niet moet gaan zeuren als er iets mis is, maar dat je dan maar mee moet helpen om de code te fixen. Dat WIL ik wel, maar dan moet me toetsenbord het wel doen :+

• 0siris
blijkbaar zorgt gpm voor problemen. Ik kan dan alleen nog remote inloggen en het weer de-installeren. (apt-get remove gpm) Ook krijg ik mijn usbmuis niet aan de praat in x, misschien houdt dat verband, maar is weer een heel ander verhaal....
Ik ga er weer op studeren!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Op zondag 07 oktober 2001 23:53 schreef 0siris het volgende:
blijkbaar zorgt gpm voor problemen. Ik kan dan alleen nog remote inloggen en het weer de-installeren. (apt-get remove gpm) Ook krijg ik mijn usbmuis niet aan de praat in x, misschien houdt dat verband, maar is weer een heel ander verhaal....
Ik ga er weer op studeren!
hiermee had ik het binnen notime gefixt:
http://www.linux-usb.org/USB-guide/book1.html

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 23:53 schreef 0siris het volgende:
blijkbaar zorgt gpm voor problemen. Ik kan dan alleen nog remote inloggen en het weer de-installeren. (apt-get remove gpm)
Je had zelf al door waar het probleem zat, ik weet niet of je al een oplossing had. Ik vond op Debianplanet het volgende artikel. Hoop dat je er wat aan hebt : http://www.debianplanet.org/debianplanet/article.php?sid=412&mode=thread&order=0&thold=0

• 0siris
thanks guys...dit is precies wat ik bedoelde...het eerste artikel is een fijne in-depth beschrijving van mijn probleem, het tweede een beschrijving van mijn probleem. I'm not alone! :)

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 19:33 schreef 0siris het volgende:
thanks guys...dit is precies wat ik bedoelde...het eerste artikel is een fijne in-depth beschrijving van mijn probleem, het tweede een beschrijving van mijn probleem. I'm not alone! :)
Kun je helemaal niks met de verschillende suggesties die er gegeven worden ? Ik heb hier gisteren Woody geinstalleerd op een testpc, zonder problemen. Maar ik weet vanuit het verleden dat met name gpm nog wel eens de spelbreker wil zijn..... |:(

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Klopt!
Heb zelf GDM eruit geknikkerd en KDM erin gezet.
(Woody, 2.4.10kernel, Athlon 1200)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op dinsdag 09 oktober 2001 14:13 schreef The_Jester het volgende:
Klopt!
Heb zelf GDM eruit geknikkerd en KDM erin gezet.
(Woody, 2.4.10kernel, Athlon 1200)
:?

GDM != gpm

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1