voltage cpu fluctueerd tijdens zware belasting.

Pagina: 1
Acties:

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 10:27

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Okee ik heb een pIII 800EB. Nou heb ik een programatje (UD DEVICES) dat de overtollige rekencapaciteit gebruikt om het probleem van kanker aan te pakken. Dus mijn cpu staat constant te rekenen op 100%

nou zat ik daarnet te kijken naar de cpu temp en het voltage (in sisoft Sandra) en zodra sisoft aangeeft dat de pc temp boven de 40 graden Celcius komt dropt het voltage van de cpu van 2.0V naar 1.69V.

Dus ik controleren of het vaker gebeurt dus ik UD uit. en de temp zakt en het voltage stijgt weer naar 2.0 en nog een keer geprobeert en weer het zelfde...

Hoort dat? lijkt me dat hij met minder volts minder kan rekenen.

5325wp

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Geen idee wat de oorzaak is, maar volgens mij hoort een 800EB sowieso niet op 2.0 Volt te draaien. Afhankelijk van de stepping is dit 1.65, 1.70 of 1.75.

Zie hier http://support.intel.com/support/processors/sspec/p3p.htm

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik zou niet te veel op dat SiSoft Sandra vertrouwen, het heeft blijkbaar de naam opgebouwd betrouwbaar te zijn de laatste tijd :?.
Vroeger toen ik nog 'n Pentium 150 had (75x2) loog 't ding al over de snelheid, hij vond dat ik 66 FSB had, wat dus niet waar was, maar hij bedacht er een leuke multiplier bij waardoor 'ie toch op 150 uitkwam....
Verder meer van die grapjes, performance enhancement tips die nergens op slaan en zomaar vastlopen :(.

Voor voltage-meting & temperatuuruitlezing kun je beter het programma Motherboard Monitor (MBM) gebruiken, daar kun je in je systemtray (naast klokje) al je temperaturen laten weergeven zodat je ze altijd bij de hand hebt :).
http://mbm.livewiredev.com

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Inderdaad, gewoon MM gebruiken..

En verder, wat is het probleem nou eigenlijk behalve dat je in het programmaatje ziet dat het voltage verschilt?? Zolang je het niet merkt aan de stabiliteit is er toch niks aan de hand!?

En inderdaad, die proc behoort gewoon op 1.75V te werken.. 't is een coppermine dus.. (kan me ook voorstellen dat hij bij 2V een beetje warmer wordt als met 1.75V)