Dolby Surround 5.1

Pagina: 1
Acties:

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 21:32
Een vraagje: ik heb een geluidskaart: SB Live Player (ondersteund geen dolby 5.1)

en deze heb ik aangesloten op mn versterker: Sony STR-DE415 (dolby surround pro-logic / digital cinema sound)

dit gaat met 1 stekker(uit de groene plug..) -> de versterker in de linker en rechter kanaal.

mijn vraag is dan: heb ik dan wel dolby surround? ik gebruik namelijk niet de plug voor de 2 speakers achter (de zwarte..)

en heeft het upgraden naar een SB Live 5.1 kaart wel zin?

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
die ene kabel die vanuit de groene plug loopt zorgt ervoor dat je Dolby Surround geluid zal krijgen uit je receiver. Dit zit namelijk gecodeerd in het standaard (2-kanaals) stereo geluid.

ALs je receiver geschikt is voor Dolby DIGITAL (5.1) met bijbehorende ingangen, dan is het wellicht interessant om een Live 5.1 te kopen. Dan kun je namelijk alle uitgangen op de Live 5.1 laten lopen naar je receiver en zo profiteren van DVD's zoals ze bedoeld zijn...

Lees ook de FAQ, btw...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• DeaT
ok thx voor de info, maar hoe weet ik of mn versterker nou 5.1 is? Dus: welke ingangen zou hij moeten hebben?...

en euh,.. welke faq? linkje misschien? :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 28 september 2001 01:44 schreef DeaT het volgende:
ok thx voor de info, maar hoe weet ik of mn versterker nou 5.1 is? Dus: welke ingangen zou hij moeten hebben?...

en euh,.. welke faq? linkje misschien? :)
asje daan :) :)

[topic=85720/1/30]

[offtopic]
kzie je btw morgen wel op school eerst ff flink gaan asp-en :(

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• DeaT
aah, kwist niet eens dat dat bestond :D

thx tim

offtopic:
WAT HAD IK NOU GEZEGT TIM!?!?!

GEEN GOT: EERST JE HUISWERK!! :P

neway vergeet morgen die cd niet ;)

• DeaT
/na het lezen van de faq

ok, ben ik weer ;)

mijn versterker ondersteund dus "Digital Theatre Sound" (staat er letterlijk op :)), zou ik dan iets hebben aan een upgrade naar een SB 5.1 of gaat dat toch niet samen??

en um, wat voor aansluiting is daar dan voor nodig? is 1 stekkertje naar de links en rechts wel genoeg voor 5.1?

Pagina: 1