Toon posts:

Moederbord vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een oude pc en nu wil ik er een grotere harddisk in zetten en gelijk W98SE er op zetten.

Nu komt mij probleem ik ben de drivers kwijt van het moederboord en weet het merk ook niet, zie het eigenlijk ook niet staan op het moederbord.

Kan je hier nog op een andere manier achter komen.

Het gaat om een Pentium 120 mhz er zit nu een Quantum Bigfoot 1,2 in, tot hoevel GB gaat er maximaal in?

Mzzl

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Meestal verschijnt het bij het booten onderin het scherm een lange identificatie van het moederboard. Schrijf deze op en zoek op internet. Wellicht kan je dan wat vinden. Ook staat er meestal wel enige identificatie op het moederboard zelf. Even goed zoeken, een klein zaklampje kan helpen om e.e.a. goed zichtbaar te maken.
Het aantal GB's van een andere harddisk is niet zo'n probleem denk ik. Je kan er vast wel enige 10-tallen in zetten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:21
Waarschijnlijk "kent" het bios max. 8GB.

Mocht dit niet genoeg zijn hebben de meeste HDD fabrikanten tooltjes om dit te omzeilen.

• wimmetje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
wat hij al zei je moet ff dat serie nummer dat je krijgt ij het opstarten noteren en invullen bij (bv.) Google.com..dan krijg je meestal we enig zoekresultaat naar het merk van uit daar kun je wel achter komen wat jij ondersteund..meestal ondersteunen p1 moederborden niet meer dan 10 a 20 gig..als je een biosupdate hebt mischien meer..
En euhh qua drivers maakt het niet..je moet ff kijken wat voor chipset je hebt..staat er met koeieletters op..Intel/amd/sis/via etc...dan moet je ff naar de website gaan daarvan en die downloaden

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan ook ff sisoft sandra gebruiken :)
daar staat wel in wat voor mobo je hebt :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:21
Sinds wanneer zit er een grens tussen 10 tot 20 gig?
Pagina: 1