ik heb dus een soort van mssgboardje gecreeërd
het werkt (op een foute tijdsnotatie na) allemaal prima alleen komen de nieuwe berichten helaas steeds onderaan te staan...
de source:
en dan staat er in de html
Allemaal nogal simpel... Maar voor iemand die zich er net 2 weekjes mee bezighoud ben ik hier teevreden mee..
Nu wil ik echter dat ie de actie:
inleest in een variabel en dan na het toevoegen van het nieuwe bericht in " .comment"
moet ie de inhoud uit die variabel weer terugzetten in de " .comment"
(ik wil hiermee voor elkaar krijgen dat het nieuwste bericht nu steeds bovenaan komt te staab)
Heeft hier iemand een goed suggeste of een stukkie source!? want ik krijg het niet voor elkaar om de HELE inhoud van de text in een variabel te krijgen...
BvD
het werkt (op een foute tijdsnotatie na) allemaal prima alleen komen de nieuwe berichten helaas steeds onderaan te staan...
de source:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <? if ($message) { $name = strip_tags($name); $message = strip_tags($message); $message = ereg_replace("\r\n\r\n", "\n<P>", $message); $date = date("j F H:i"); $message = "<B>Added $date by <A HREF='mailto:$meel?subject=JohanSchaap.nl[PHPTalk]'>$name</A></B><P><I> $message </I><BR><HR>"; $fp = fopen (basename($PHP_SELF) . ".comment", "a"); fwrite ($fp, $message); fclose ($fp); } @readfile(basename(($PHP_SELF . ".comment"))); ?> <FORM method="post"> <b>Name or Nickname:</b><BR><INPUT name="name" type="text" size="55"><BR> <b>Your e-mail address:</b><BR><INPUT name="meel" type="text" size="55"><BR> <b>Your message:</b><BR><TEXTAREA name="message" rows=10 cols=55 wrap=virtual> </TEXTAREA><BR> <INPUT name="submit" type="submit" value="Post your comments"> </FORM> ?> |
en dan staat er in de html
PHP:
1
2
3
4
5
| <? <? require("phptalk.php3"); ?> |
Allemaal nogal simpel... Maar voor iemand die zich er net 2 weekjes mee bezighoud ben ik hier teevreden mee..
Nu wil ik echter dat ie de actie:
PHP:
1
2
3
| <? @readfile(basename(($PHP_SELF . ".comment"))); ?> |
inleest in een variabel en dan na het toevoegen van het nieuwe bericht in " .comment"
moet ie de inhoud uit die variabel weer terugzetten in de " .comment"
(ik wil hiermee voor elkaar krijgen dat het nieuwste bericht nu steeds bovenaan komt te staab)
Heeft hier iemand een goed suggeste of een stukkie source!? want ik krijg het niet voor elkaar om de HELE inhoud van de text in een variabel te krijgen...
BvD