"NTLDR is missing" na poging install XP

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
zojuist probeerde ik XP te installeren naast m'n W2k install... er ging wat mis tijdens het overzetten van de bestanden.. De XP installatie kon de bestanden NTDETECT.COM en NTLDR niet vinden.
Als ik nu reboot krijg ik de melding:

ntldr is missing
press ctrl+alt+del to reboot

repairen met W2k CD help op geen enkele mogelijkheid.. zelfs met de commando's FIXBOOT en FIXMBR in de console kwam ik nergens.

Helaas heb is de schijf NTFS dus kan ik niet zomaar de betanden naar de root (c:\) copieren... 'k krijg steeds de melding "access denied"

de search leverde alleen maar oplossingen voor mensen die geen NT draaien..

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
HELLLLUP!! dit is niet gaaf!! Ik dacht/hoopte dat het maar een klein probleempje was maar nix wat ik hier tegekomt biedt een oplossing...

De site van MS en van win2kwereld.nl helaas ook niet.

Ik heb geen zin om m'n systeem helemaal opnieuw op te zetten.. ik wordt gek als dat nodig is.. 't draaide net lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4439

Dude Relax!!! (8>
Gewoon ff opstarten met een Win98 opstarflop.

Dan gaan naar C:\windows\command

Dan Sys a: c:

Rebootje klaar!!!

edit:

Woops, je hebt Win2k

eeh, heeft die ook een command dir???

Suc6 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 17-05 18:16

Bergen

Spellingscontroleur

Nope, Win2K heeft geen command dir. Het staat bij win2k allemaal in c:\winnt\system32

Maar als je vanuit dos het sys-command gebruikt hoef je helemaal geen dir op te geven omdat de command, io.sys etc in de root staan. Alleen "sys a: c:" is genoeg. Zelfs "a:" hoef je er niet bij te tiepen als je al op a:\ zit. Alleen "sys c:" is dan voldoende.

ANYWAY, ik weet niet of win2k het wel zo leuk vindt als je win98 systeembestanden op een 2k-partitie gooit. Ik zou de stap alleen durven zetten als alle andere hoop verloren is. Misschien heb je nog ergens een HD liggen, dan kun je die erbij zetten en als slave instellen. Dan daar win2k effe op gooien, kun je in iig al je gegevens terugvinden, ben je tenminste niet alles kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15841

Zelfde probleem hier ook gehad. Laat me raden, je hebt Win2k op de eeste partitie en of schijf staan? En daarna XP geïnstalleerd?

Mijn oplossing was, hoe vervelend ook, re-installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24047

ut zal toch niet zo dom zijn dat je er een floppy in hebt zitten? :)

Ik zeg het maar even om het uit te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 18:59

charlie

?*?

Kijk eens op www.sysinternals.com, daar kan je een programma downloaden om op een ntfs partitie te prutsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3volution
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

3volution

tsja...

Wat ik zelf wel eens heb gehad, is dat de verkeerde partitie aktief stond. Bij het opstarten kijkt W2K dan naar de verkeerde partitie en kan vervolgens NTLDR niet vinden. Als dat zo is, moet dat met PartitionMagic of een dergelijk proggie op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Dit is de bootloader software.

Start de Windows 2k in repair mode (dus de installatie CD erin en de setup draaien in repair/recovery mode).

Dit zou je probleem moeten oplossen

Cya

EiSl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-01 12:32

blade181

Cra-cra-cracker?

Anders probeer eerst alles te verwijderen door met een dosdiskette op te starten dan windows 98 te installeren, en dan als je dat hebt gedaan de cd van windows 2000 erin te doen en dan een clean install te geven dan kopieert die de bestanden al in windows naar de hdd en slaat die een stuk in dos over dat zou het probleem moeten oplossen heb ik namelijk ook gehad.

Another white boy in this movie? Damn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
dit gaat een lang weekend worden... booten met een dosflop heeft geen zin daar m'n schijven NTFS zijn.. eveneens is het onmogelijk om dingen van en naar deze schijf te schrijven door het NTFS zijn..

ik had gehoop door LINUX te installeren ik m'n C:\ kon mounten.. zodat ik in ieder geval wat bestanden zou kunnen redden.. niets is minder waar.. Mandrake keurig geinstalleerd.. booten en

missing NTLDR
press ctrl+alt+del
|:(

gelukkig heb ik zeeen van tijd (NOT)..

en ik kan gewoon (als ik met win2k CD boot en voor het rescue console kies) m'n boot.ini bekijken (met type commando) en precies zien wat er fout zit... gewoon twee regels aanpassen en de zut zou moeten werken..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 09:41

SuperTrooper

Weet hoe het is

Andere hd erin en nieuwe instal maken van WinXP.

2e hd erbij, kun je al je bestandjes redden.

2e hd leeggooien en opnieuw beginnen...

Is erg rigoreus, maar werkt iig...

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20261

XP en W2k hebben een ander ntdetect en ntldr. Tijdens je installatie heeft XP de oude verwijderd om er daarna nieuwe (en iets andere) op te gaan zetten maar daar ging het dus fout. De oplossing zou moeten zijn:

- booten vanaf w2k cd
- gewone install kiezen met optie partitie zelf kiezen
- de juiste partitie aangeven en "r" drukken, repair dus

Dit is dus anders dan vanaf de repair console!

Dit werkte bij mij, met exact hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 19:36

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik ken het want ik heb het ook gehad, er zat niks anders op dan: Format C:\

edit:
ntldr is het hele boot prog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17640

ntldr ken ik maar 1 oplossing voor, de floppy eruit halen, opnieuw starten, voer in je bios in dattie van cd moet booten, stop je win2k erin en gaaaaaan....
Pagina: 1