Toon posts:

lcd en spellen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een crystalfontz lcd`tje maar zijn er nu eigelijk ook spellen waarbij je ze kunt gebruiken of patches/mods, noem het maar op. dit lijkt me wel 8-) als men bv tijdens een lanparty het aantal frags op je dispay ziet.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
ik denk dat je dan zelf de code van de game moet gaan veranderen.
imho kan t niet

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

hmmm voor HL
heb je een ircbot die de match verteld
als je nou dat progje een beetje tweakt en dat hij alleen jouw naam door geeft wie jij killed en hoe vaak je dood gaat en je zet het ff inelkaar dan is dat al gefixed voor HL

(btw ik kan het niet als je het wou vragen)

http://www.veterans.de/tfcbot.html

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Op vrijdag 28 september 2001 00:10 schreef Bass64 het volgende:
hmmm voor HL
heb je een ircbot die de match verteld
als je nou dat progje een beetje tweakt en dat hij alleen jouw naam door geeft wie jij killed en hoe vaak je dood gaat en je zet het ff inelkaar dan is dat al gefixed voor HL

(btw ik kan het niet als je het wou vragen)

http://www.veterans.de/tfcbot.html
Wie kan dit wel?

Twitter | Linkedin

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Met een soort van MOD is dit best wel te doen denk ik... bij UT kan je de stats zelfs vrij makkelijk uitlezen met een extern programma...

Als ik nou *&^%&%&^% m'n LCD niet gesloopt had (of WEL een soldeerbout in de buurt had) had ik UT ondersteuning allang ingebouwd :(

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
ik kan zelf niet programmeren maar als iemand zoiets kan kan die daar veel mensen mee blij maken denk ik :)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Dit zou wel errug cewl zijn. Tzou helemaal cewl zijn als je deze prog zou kunen instellen voor verschillende games. Vooral UT en CS. Op het display zou dan aantal frags, aantal keer dood, live en amo staan.

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Als iemand bij een LCD doneert, of ff een soldeerbout leent wil ik dat best proberen hoor :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

lijkt me zeer cool jah maar idd, waar vind je iemand die dit kan :?

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Och.. met UT kom ik een heel eind (connectie maken met de lokalle stats server, en alles op een LCD zetten)
Is echt niet zo moeilijk.. in CS en Quake heb ik mezelf niet echt verdiept.. zou daar ook es naar kunnen kijken.. is vast wel te doen, want er zijn ook losse progjes die het kunnen.... maar goed.. volgende week repareer ik mijn LCD, dus dan zal ik es beginnen met het uitbreiden van LCDInf, en een UT variant maken..

Verwijderd

We wachten ongeduldig af :P

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 28 september 2001 16:39 schreef Creepy het volgende:
Och.. met UT kom ik een heel eind (connectie maken met de lokalle stats server, en alles op een LCD zetten)
Is echt niet zo moeilijk.. in CS en Quake heb ik mezelf niet echt verdiept.. zou daar ook es naar kunnen kijken.. is vast wel te doen, want er zijn ook losse progjes die het kunnen.... maar goed.. volgende week repareer ik mijn LCD, dus dan zal ik es beginnen met het uitbreiden van LCDInf, en een UT variant maken..
nee voor cs man! of voor q3 (urban terror)

iStockphoto

Verwijderd

voor cs :'( niet nodig cs is al dood :(

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Zijn er ergens SDKs voor die dingen (games, in dit geval) te vinden?

Ik wil wel een poging wagen!

Verwijderd

hoezo is cs dood door 1.3 k das waar maar het leeft nog wel
>:)

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Dan moet ik toch es ergens CS en Q3 vandaan zien te toveren :)

Maar hopen dat dat ongeveer net zo werkt als UT.. dan is het makkelijk :)

Game selecteren in config schermpje.. progje kijkt of de game draait.. en zo ja, connect naar de locale stats server, uitlezen en op het LCD tonen.. in principe lekker simpel :)

Aarrggh.. moet eerst een soldeerbout hebben.. kan ik me LCD fixen..

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

-men gaat naar pinautomaat
-men neemt geld op
-men gaat naar elektrozaakje in de buurt
-men vraagt om een soldeerbout
-men betaald
-men repareerd lcd
-men programmeerd
-men maakt mensen blij

:)

iStockphoto

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:59

reiker

dan jij!

Op maandag 01 oktober 2001 16:55 schreef cheshire87 het volgende:
-men gaat naar pinautomaat
-men neemt geld op
-men gaat naar elektrozaakje in de buurt
-men vraagt om een soldeerbout
-men betaald
-men repareerd lcd
-men programmeerd
-men maakt mensen blij

:)
- men haalt spelfouten uit het plan
:D

edit:
ik denk niet dat het nuttig is als heel tweakend nederland dit gaat doen... dan crashen de pin-automaten en krijgen we tig verschillende programma's >:)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Ach ja.. heb net ff afgesproken dat iemand van het weekend mijn LCD gaat fixen :) Is wel een parallele trouwens.. geen seriele (crystalfonz / matrix orbital). Dus als daar ook ondersteuning voor moet komen dan graag donaties :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zou wel vet zijn...
Maar volgens mij moet dat idd wel te doen zijn, de scores/player names uit het spel filteren...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

creepy misschien heb je hier iets aan: http://www.qstat.org/ programma kan informatie van cs servers afhalen (frags/deaths/players/maps.. enz enz) de hele source code zit erbij.

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Ah... kijk.. daar heb ik wat aan :)

Hij pakt stats van zo'n beetje elke FPS die online gespeeld kan worden hehe :)
Beetje afkijken en dan aanpassen dat ie alles lokaal uitleest.. en dus alleen info toont van de current player..

Maar goed. ik begin hiero pas volgende week aan aangezien mijn LCD van het weekend wordt gefixt en ikzelf lekker aan het LANnen ben dan..

Verwijderd

en Creepy is je lcd gemaakt zodat je wat meer kan doen aan cs?

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

wil ik ook nu wel eens weten ja

iStockphoto

• Skaah
  • Niet online
Lijkt me wel heel cool!
<kwijl>

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Mmm, lijkt me idd heel interessant dit :)
Ik heb een LCD'tje (4x20), ik speel best vaak UT en wil idd zoiets ook wel hebben.
Ik kan wel een beetje proggen (C++ en delphi) dus evt. zou ik daar zelfs ook wel bij kunnen helpen. (VC++6)

Rookworst zonder R is ook worst.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

heppie hier wat aan? Creepy
http://faststats.sourceforge.net/downloads.php

Full Version (includes source code): faststats0.7_full.exe
Standard Version: faststats0.7_std.exe

• Koekie007
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

COOL ! Ik heb ook een LCD (2x20) en hier heb ik al vaker aan gedacht maar ik heb geen enkele programeer ervaring.
Maar als dit werkt is het echt cool en dan vooral voor CS/Q3 Dat er op je LCD komt te staan "K03K bought a MP5 Navy"

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

tja mensen met een seriele display like me
hebben een voordeel want hier kan je zelfs via een terminal progje data naar sturen

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 15:01

I

niet echt moeilijk heb ooit eens een progie gescheven in vb voor hl (dus ook tfc, cs, enz.) die zag wie je killed met wat voor een wapen. ben deze source kwijt maar het was niet echt moeilijk weet alleen neit meer hoe ik het gedaan had. heb alleen geen lcd scherm dus kan et niet naar een schermpje printen zou niet weten hoe dat moet

het is helaas niet mogelijk om te zien hoeveel ammo je nog heb of hoeveel leven en crap like dat want dat zit in hl/cs/enz. en dat word niet uitgezonden

ohw en iemand vroeg om een sdk die van hl staat op de site van valve. ik zelf had er niet zo veel aan want ik kan geen c wil et wel graag leren maar ja tijd enzo...

mzzl I

• Creepy
  • Nu online

Creepy

*gaaap*.. zow.. net terug van een lang weekend lannen... ben doodop, maar m'n LCD is gefixt :) . dat betekent dus dat ik van de week ga kijken hoe ik de stats van HL/UT/Q3 kan uitlezen, en dan een progje maak die dat doet en dat op een LCD (parallel = hd44780) dumpt.

Als iemand echt ondersteuning wilt voor een Crystal Fontz of een Matrix Orbital, die moet dan ff wat afspreken om hiero bij mij thuis lang te komen (met display uiteraard), kan ik dat meteen doen (CF en MO displays zijn super makkelijk om aan te sturen.. heb er zelf alleen geen).

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Zo'n programmaatje zou inderdaad een welkome aanvulling zijn op de standaard informatie programmaatjes. Het zou erg fijn zijn als niet alleen CS maar ook b.v. UT, Q3 ondersteund zouden worden.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• ThaHandy
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb hier een LM634XG 640*240 d8 ik
ik zoek al een tyd naar een datasheet voor dat dat ding

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Okay.. tot zover ik het nu bekeken heb kan het op 2 manieren:

1: "QStat manier", oftewel een connectie maken met de game-server en de stats (welke spelers, aantal frags, current map etc) ophalen en op een LCD toveren. Elke keer als je de stats wilt ophalen moet ik dan dus een connectie maken met de server.

2: Logfiles scannen, dus realtime de logfile van het betreffende spel bijhouden. Ik moet dan zelf bijhouden hoeveel frags er zijn, zelf een score lijst bijhouden etc. En waarschijnlijk maakt niet elk spel ene logfile aan, als je niet op je eigen machine ook de server draait.

3: Geldt alleen voor half-life (geloof ik): "RCON". dus een connectie maken met de remote console van een server zodat ik zo'n beetje alles kan opvragen (current players/stats, kill messages, etc. ). Je moet dan wel het rcon password van de server weten.

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Ok.. ik ben ff bezig geweest, en gebruik op het moment qstat zelf om de stats van een server af te halen. Ik heb op het moment nog een crash (windows, pointers, delphi, en voorbeelden in C).

Het voordeel hiervan is dat alles qstat ondersteunt, ik dan ook op het display kan gooien :)

Mijn progje voert qstat uit (invisible uiteraard), pakt de uitvoer hiervan, parst dat, en gooit dat naar het display.

Het wordt op het moment een losstaand progje, tenzij er mensen zijn die dit graag in LCDInf willen zien, want dan bouw ik em ook daar in.

• Koekie007

Koekie007

ow kan ik hem al downloaden ?

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Ik heb op het moment nog een crash (windows, pointers, delphi, en voorbeelden in C).
Als jij een crashend progje wilt downloaden dan kan dat :-)

Volgende week maak ik em af... daarna staat ie op dezelfde plek als dat LCDInf staat (zie sig)

• Koekie007

Koekie007

Okay ik zie er erg naar uit :)

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

SCHOP

Dit is een intressant project :)

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Op zaterdag 13 oktober 2001 01:20 schreef Creepy het volgende:

[..]

Als jij een crashend progje wilt downloaden dan kan dat :-)

Volgende week maak ik em af... daarna staat ie op dezelfde plek als dat LCDInf staat (zie sig)
Wij wachten met spannning af!!

Twitter | Linkedin

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
This could be fun!!!!
Keep up tha good work mensen

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Ok.. ik ben weer wat verder :)
Heb nu een progje draaien dat Half-life server kan uitlezen.
Alleen is het niet mogelijk om info van de teams op te vragen :(
Ik kan dus nu alleen sorteren op frags, maar daar staat dus geen teaminfo bij.

Anyway...ga nu ondersteuning inbouwen voor UT, Q3 en alle andere games die dezelfde stats output geven.

Verwijderd

als je voor Q3 hebt dan wordt het heel leuk maar werkt het dan ook in Q3 Team arena ?

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Het werkt (als het goed is) met alle q3 mods.
Maar bij Q3 kan ik ook geen team stats opvragen.. alleen stats per player.. kan dus geen team scores weergeven, of aangeven wie bij welk team zit.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:14
Op maandag 15 oktober 2001 21:10 schreef Creepy het volgende:

Anyway...ga nu ondersteuning inbouwen voor UT, Q3 en alle andere games die dezelfde stats output geven.
Waar heb je dit proggie staan dan :?
staat namelijk niet op die site

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 08:57 schreef tinus1983 het volgende:
Waar heb je dit proggie staan dan :?
staat namelijk niet op die site
staat er ook niet, beter lezen...

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Wat Yarvieh zei :)

Wordt aan gewerkt... ben em nu meteen aan het inhouwen in LCDInf zelf.. losse versie komt er ook, moet alleen daarvan weer wat overnemen uit LCDInf om ook een config schermpje te hebben....

En rustig.. komt echt wel... alleen niet van de week (zoals ik wel had gezegd), heb ook nog een prive leven he..

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 11:57
ik neem aan dat jullie hier over 2x40 of 4x40 displaytjes praten.. Is het ook mogelijk met een 12,1" (800x600) LCD schermpje van een oude laptop?

• Creepy
  • Nu online

Creepy

een LCD monitor is ff wat anders dan een LCD met een hd44780 controller (die je via je par poort kan aansturen)

Maar als jij je lcd van je laptop op je par poort aangesloten krijgt :)

maaruh.... in jou geval... als je laptop nog werkt, windows installeren en kijk dan eens naar qstat :) en klaar :) :)

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:34

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op donderdag 18 oktober 2001 10:01 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
ik neem aan dat jullie hier over 2x40 of 4x40 displaytjes praten.. Is het ook mogelijk met een 12,1" (800x600) LCD schermpje van een oude laptop?
Volgens mij kun je die niet zomaar aansturen via serieel / parallel...je zou wel een progje op die notebook kunnen laten draaien die via een netwerkverbinding met jouw pc de stats uitleest en dan op z'n scherm zet...
Beetje ingewikkeld, wel een lekker groot display :P

[edit] Je was me voor Creepy...het zij je vergeven :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Philip_Janssen
Jammer, die laptop is dood.. En is een oplossing met een 2e videokaart niet iets? Dat ik dat ding gewoon als een 2e beeldscherm ga gebruiken, of kan dat niet?

• tec

tec

TEC

2x20 wordt hoop ik ook ondersteund ?

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 15:09 schreef Creepy het volgende:
Als iemand bij een LCD doneert, of ff een soldeerbout leent wil ik dat best proberen hoor :)
een soldeerbout heb ik wel voro je als je nou nog een beetje in de buurt woont

stuur maar een meeltje naar : cristiaan@wanadoo.nl

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op donderdag 18 oktober 2001 10:17 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Jammer, die laptop is dood.. En is een oplossing met een 2e videokaart niet iets? Dat ik dat ding gewoon als een 2e beeldscherm ga gebruiken, of kan dat niet?
Hoe wou je die 2e videokaart aansluiten op die laptop z'n lcd? Er zit geen VGA kabel aan iig ;)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Op donderdag 18 oktober 2001 10:10 schreef realbart het volgende:

[..]
[edit] Je was me voor Creepy...het zij je vergeven :)
En nou moet ik dankbaar zijn? Nou.. bij deze :)

Ennuh.. schumie.. m'n LCD doet het alweer hoor.... dus er wordt aan gewerkt... maar toch bedankt.

• Philip_Janssen
Op donderdag 18 oktober 2001 10:41 schreef realbart het volgende:

[..]

Hoe wou je die 2e videokaart aansluiten op die laptop z'n lcd? Er zit geen VGA kabel aan iig ;)
Neej, maar die wil ik er dan wel ff aanzetten.. Is dat in theorie mogelijk? Als ik de data sheets van dat apparaat heb natuurlijk. (Als het in theorie al niet eens kan, begin ik er ook niet aan!)

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op donderdag 18 oktober 2001 10:52 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Neej, maar die wil ik er dan wel ff aanzetten.. Is dat in theorie mogelijk? Als ik de data sheets van dat apparaat heb natuurlijk. (Als het in theorie al niet eens kan, begin ik er ook niet aan!)
Ik denk het niet, maar dat is puur natte vinger werk, alleen ik heb het vermoeden dat zo'n ingebouwde LCD totaal anders aangestuurd wordt dan een 'normale' monitor...
Maar goed dat is een wild guess dus veel heb je er ni aan ben ik bang...dat wordt ff zoeken op internet of zijn er hier mensen die sjoege hebben van de aansturing van een LCD?

• Philip_Janssen
Op donderdag 18 oktober 2001 11:02 schreef realbart het volgende:

[..]
dat wordt ff zoeken op internet of zijn er hier mensen die sjoege hebben van de aansturing van een LCD?
Hrm... en ik maar denken dat jullie er verstand van hebben ;)

• 9nevermind9
  • Laatst online: 18-05 11:01
Waar haal je die LCD's eigenlijk :?

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• Philip_Janssen
de lokale electro boer, lijkt me zo.. (Correct me if I'm wrong)

• 9nevermind9
bij de electro boer hier kun je ze in ieder geval niet halen ;(

• 9nevermind9
zijn ze bij conrad?

zo ja, welke moet ik dan kopen

• Philip_Janssen
eh, ik begreep dat ze die dingen bij conrad hebben. Weet niet welk type, moet je ff de search gebruiken.. Staat er vast ergens in!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Op donderdag 18 oktober 2001 11:10 schreef MMS_El_Guapo het volgende:

[..]

Hrm... en ik maar denken dat jullie er verstand van hebben ;)
Waaro verstand van? Computers??? LCD??? HD44780?? Paralelle poort?? Wasdah? dat ken ik allemaal niet hoor... ja.. ik gebruik wel es Word.. maar computers??

:) :) :)

Verwijderd

Als iemand dit zou kunnen maken zou ik ook een LCD kopen :)

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Bestel je display dan maar alvast! :)

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
Op maandag 01 oktober 2001 22:22 schreef tec het volgende:
creepy misschien heb je hier iets aan: http://www.qstat.org/ programma kan informatie van cs servers afhalen (frags/deaths/players/maps.. enz enz) de hele source code zit erbij.
helaas, dat heb ik al geprobeerd, en dat wil alleen als jij NIET speeld...
en dat is natuurlijk niet de bedoeling

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• BasieP
Op maandag 15 oktober 2001 21:10 schreef Creepy het volgende:

kewl
ik denk dat ik graag de source (of iig hoe je qstat aan de gang heb gekregen, die regeltjes) als source wil hebben. Dan kan ik het in LCD smartie bouwen.
Ik heb het al is geprobeerd, maar het lukte mij niet om hem aan de gang te krijgen tijdens het spelen.

zo'n parser kan ik eventueel zelf ook wel maken. Maar dan komt in smartie 4.0 ook Games ondersteuning, en dat zou alweer een hele verbetering zijn.

(check sig voor LCD Smartie)

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Heb dus op het moment qstat draaien terwijl ik NIET speel.. maar ik zie niet in waarom het niet zou werken als ik WEL speel. Ik start qstat namelijk op als childproces van mijn eigen prog, dus krijg ik geen extra venster o.i.d. van qstat (iets wat jij wel geloof ik had basiep.. had ergens in een ander draadje gelezen dat jij er ook mee bezig was..)
Dus het beeld switch ook niet terug naar je Windows desktop.

En de output van QStat lees ik uit m.b.v. pipes (createpipe() etc.)

Maar goed.. tis nog niet af dus.. het werkt wel, maar moet nog ff een beetje fatsoenlijke interface eraan plakken, anders ga ik weer veel te veel vragen krijgen hoe het werkt :)

(man.... LCD is O&C.. maar als er nog meer gevraagt gaat worden zouden ze er toch eens aan moeten denken om 1 draadje in 2 groepen te kunnen draaien (O&C en P&W bijv. :) )

En je wilt de source hebben? Moa.... uitwisselen dan :) , en dan elkaar credits geven afcourse 8-)

• BasieP
Op vrijdag 19 oktober 2001 08:44 schreef Creepy het volgende:
Heb dus op het moment qstat draaien terwijl ik NIET speel.. maar ik zie niet in waarom het niet zou werken als ik WEL speel. Ik start qstat namelijk op als childproces van mijn eigen prog, dus krijg ik geen extra venster o.i.d. van qstat (iets wat jij wel geloof ik had basiep.. had ergens in een ander draadje gelezen dat jij er ook mee bezig was..)
Dus het beeld switch ook niet terug naar je Windows desktop.

En de output van QStat lees ik uit m.b.v. pipes (createpipe() etc.)
klopt...
mm ik zal er nog is naar kijken. Heb jij misschien een help site, of een howto van qstat?
want met qstat/? kom ik niet echt ver... :(
(jouw opdracht regel vind ik ook wel interessant) ;)
Op vrijdag 19 oktober 2001 08:44 schreef Creepy het volgende:

En je wilt de source hebben? Moa.... uitwisselen dan :) , en dan elkaar credits geven afcourse 8-)
hehe nah dat doe ik maar niet (smartie source is denk ik wel wat groter... ;)

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Stukken source uitwisselen.. niet alles natuurlijk. Jullie mijn source voor het qstat gebeuren, en ik jullie source voor eehh... 1 of andere functie van jullie prog... niet meer dus...

Jullie gebruiken toch een driver voor de LCD die jullie niet zelf hebben geschreven? Ik heb mijn eigen aansturing voor het LCD geschreven.. en die geef ik toch echt niet zomaar weg op het moment (althans.. de windhoos versie niet... linux versie wel)

En voor de Qstat command line .. kijk eens naar Qstat -P (zie www.qstat.org voor de complete manual.. )

• BasieP
thanx ik denk dat ik hier wel een heel eind mee kom

(dus waarschijnlijk geen source uitwisselen), maar iig bedankt.

• BasieP
:(
niet dus :(

ik krijg telkens dat hij de server niet kan vinden, terwijl hij toch echt bestaat.
en ik heb nogal wat klachten over die manual van die site.. die is echt de brakste manual die ik ooit heb gezien.

maargoed, dit krijg ik in mijn textfile:
ADDRESS PLAYERS MAP RESPONSE TIME NAME
strikerz.net:27027 ERROR <host not found>

en ik weet niet welke server jij gebruikt, maar volgens mij doe ik iets goed fout.
dit is wat ik nu intik:
qstat.exe -of file.txt -hls strikerz.net:27027

ben nog niet verder gekomen dan dat, omdat ik eerst wil kijken of dit lukt. Daarna kan ik misschien met de -P enzo wat gaan doen.

Maar zou je alsjeblieft jouw 'regeltje' hier neer kunnen pasten?
want dat qstat is nogal gebruiksonvriendelijk.. :(

Verwijderd

wat 'n :( in een post zeg terwijl qstat heel netjes zegt wat er aan de hand is. "host not found". Laten we iets anders proberen.
code:
1
2
[ray@yarvje ray]$ ping strikerz.net
ping: unknown host strikerz.net

Wow werkt ook niet!? zou je dan toch een verkeerde server te pakken hebben?

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Pff.... bij mij heeft het wel gewerkt met die host die jij nu ook gebruikt... nu bij mij ook niet meer.. maar sorry hoor.. als je ff geen connectie kan maken met die host betekent niet dat QStat niet werkt..
Qstat werkt prima... zoek een andere server, en probeer het dan nog eens.. sjeez..

En ik mag toch wel verwachten dat een programmeur een manual page kan lezen? :)

En Qstat is echt niet zo ongebruiksvriendelijk hoor.... (waarom vinden een hoop mensen dat toch zodra iets CLI is i.p.v. GUI.. ben ik echt OPA aan het worden omdat ik ben "opgegroeid" in het pre-windows9x tijdperk? :) )

Anywayz... zoek een server die je kan pingen en klaar.. (hint: in de manual page van QStat staan ook voorbeelden van complete command lines!)

Verwijderd

Topicstarter
cool, ben ik eindelijk weer eens op internet blijkt m`n topic opeens weer bovenaan te staan.

maar is er nu ook ondersteuning voor 2x20 dispays ?? zou wel handig zijn want ik heb er een...

• BasieP
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:41 schreef Yarvieh het volgende:
wat 'n :( in een post zeg terwijl qstat heel netjes zegt wat er aan de hand is. "host not found". Laten we iets anders proberen.
code:
1
2
[ray@yarvje ray]$ ping strikerz.net
ping: unknown host strikerz.net

Wow werkt ook niet!? zou je dan toch een verkeerde server te pakken hebben?
...zucht...

ben je wel helemaal op de hoogte?
ten eerste blockt strikerz.net pings ivm de lag op de server, ten tweede speelde er gister mensen op die server (kun je zien op de site) en ten derde: Noem je dit hulp?
Op vrijdag 19 oktober 2001 20:22 schreef Creepy het volgende:
Pff.... bij mij heeft het wel gewerkt met die host die jij nu ook gebruikt... nu bij mij ook niet meer..
okay dat wou ik ff weten
maar sorry hoor.. als je ff geen connectie kan maken met die host betekent niet dat QStat niet werkt..
Qstat werkt prima... zoek een andere server, en probeer het dan nog eens.. sjeez..
heb ik gezegt dat het aan qstat lag?
Op vrijdag 19 oktober 2001 15:35 schreef basiep het volgende:
en ik weet niet welke server jij gebruikt, maar volgens mij doe ik iets goed fout.
En Qstat is echt niet zo ongebruiksvriendelijk hoor.... (waarom vinden een hoop mensen dat toch zodra iets CLI is i.p.v. GUI.. ben ik echt OPA aan het worden omdat ik ben "opgegroeid" in het pre-windows9x tijdperk? :) )
ben ik ook...
En ik heb nx tegen uitgebreide command lines, maar het is wel handig als je weet hoe je die gebruikt
Anywayz... zoek een server die je kan pingen en klaar.. (hint: in de manual page van QStat staan ook voorbeelden van complete command lines!)
ben ik echt nog niet tegen gekomen...
Maar zou je ze dan ff hier kunnen pasten?

• BasieP
Op vrijdag 19 oktober 2001 20:32 schreef Silenzer_nl het volgende:
cool, ben ik eindelijk weer eens op internet blijkt m`n topic opeens weer bovenaan te staan.

maar is er nu ook ondersteuning voor 2x20 dispays ?? zou wel handig zijn want ik heb er een...
smartie wel

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 07:28 schreef basiep het volgende:
...zucht...
ben je wel helemaal op de hoogte?
ten eerste blockt strikerz.net pings ivm de lag op de server, ten tweede speelde er gister mensen op die server (kun je zien op de site) en ten derde: Noem je dit hulp?
*Zucht*
Ik ben prima op de hoogte, wie loopt er hier nu om informatie te bedelen jij of ik?

Ten eerste voor dat je een ping kan sturen naar een server moet ie eerst resolved kunnen worden door de dns, dit gebeurd niet (Je krijgt immers een host not found) dus er wordt niet eens een ping verstuurd, kortom het feit dat strikerz.net pings blocked heeft hier *NIETS* mee te maken.

Ten tweede site is net als de server onbereikbaar. (ze hebben wat dns probleempjes geloof ik)

Ten derde, vind je het gek dat je met een "ahhh cut en paste nou ff wat" instelling dit soort hulp krijgt? Qstat heeft een prima manual waar elke optie uitgebreid beschreven staat, dat het boven jouw pet gaat hoeft niet gelijk in te houden dat het een brakke manual is is ...

Ten vierde door dit soort posts te plaatsen zal je niet erg veel mensen motiveren je te gaan helpen, ik weet zeker dat ik of anders creepy wel zo vriendelijk geweest zou zijn om je te helpen als je de toon van je posts iets vriendelijker was geweest.

• BasieP
Op zaterdag 20 oktober 2001 14:57 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

*Zucht*
Ik ben prima op de hoogte, wie loopt er hier nu om informatie te bedelen jij of ik?

Ten eerste voor dat je een ping kan sturen naar een server moet ie eerst resolved kunnen worden door de dns, dit gebeurd niet (Je krijgt immers een host not found) dus er wordt niet eens een ping verstuurd, kortom het feit dat
strikerz.net pings blocked heeft hier *NIETS* mee te maken.
toen ik dit bericht verstuurde deed de site het, en toen ik gisteravond keek deed de site het ook... duzzzz
Ten tweede site is net als de server onbereikbaar. (ze hebben wat dns probleempjes geloof ik)
is hier nooit weg geweest hoor, misschien lag het aan jouw isp..
Ten derde, vind je het gek dat je met een "ahhh cut en paste nou ff wat" instelling dit soort hulp krijgt? Qstat heeft een prima manual waar elke optie uitgebreid beschreven staat, dat het boven jouw pet gaat hoeft niet gelijk in te houden dat het een brakke manual is is ...
zullen we volgende keer ff in normale taal praten ipv 'boven je pet' enzo, ik vind dit beetje flame worden en dat is niet de bedoeling

Verder bleek het dat ik alles al lang goed deed, maar dat alleen strikerz.net errors gaf
Ten vierde door dit soort posts te plaatsen zal je niet erg veel mensen motiveren je te gaan helpen, ik weet zeker dat ik of anders creepy wel zo vriendelijk geweest zou zijn om je te helpen als je de toon van je posts iets vriendelijker was geweest.
spreek voor jezelf
als creepy dat vind zal hij dat zelf wel tegen me zeggen (of niet), maar dat hoef jij niet te doen

• tec

tec

TEC

En boeken we al vooruitgang ?

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Je hebt de manual page van qstat niet kunnen vinden???

Surf naar www.qstat.org
Kijk in de LINKERBALK BOVENAAN! Hey.. daar staat een stukje tekst genaamd "DOCUMENTATION", met daaronder een link naar de laatste versie (2.4e). Klik hierop. En TADA.. zie daar de manual page.

Ok.. misschien een beetje erg (f)lamerige post.. maar ik begin me toch echt sterk af te vragen of je al op die site bent geweest.....

Die comandline van qstat ga ik dus hiero ook NIET posten.. staat rechtstreeks in de manual.. daar haal je em maar uit!

En MOCHT je m'n code willen... ik ben dus best bereidt om uit te wisselen... alhoewel ik hiero met bepaalde personen steeds minder zin in krijg..

edit:

Ik boek al wel vooruit gang ja, kan van q3/HL/UT/q2/q1 en eigenlijk alle servers die qstat ondersteunt de stats opvragen en op een display zetten. Ben dat nu aan het inbouwen in LCDInf.... 2x20 ondersteuning heb ik nu ook.. dus wacht ff de nieuwe versie van LCDInf af.., of wacht totdat BassieP doorheeft hoe qstat werkt..

• tec

tec

TEC

Kick ass man ! ik wacht met smart op lcdinf :) go creepy.

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:26

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Zal ik dan weer mooie screenshots van de LCD voor je site maken Creepy? :D Ik hoop dat je snel met dat progsel komt, want UT stats op LCD lijkt me wel errug gaaf :)

Basiep's Smartie ook gaaf progje hoor. Ik draai hem nu omdat het gewoon het meest uitgebreidde programma voor LCD op dit moment is :) thnx for your hard work.

• BasieP
Op zondag 21 oktober 2001 17:37 schreef Creepy het volgende:
Je hebt de manual page van qstat niet kunnen vinden???

Surf naar www.qstat.org
Kijk in de LINKERBALK BOVENAAN! Hey.. daar staat een stukje tekst genaamd "DOCUMENTATION", met daaronder een link naar de laatste versie (2.4e). Klik hierop. En TADA.. zie daar de manual page.

Ok.. misschien een beetje erg (f)lamerige post.. maar ik begin me toch echt sterk af te vragen of je al op die site bent geweest.....

Die comandline van qstat ga ik dus hiero ook NIET posten.. staat rechtstreeks in de manual.. daar haal je em maar uit!

En MOCHT je m'n code willen... ik ben dus best bereidt om uit te wisselen... alhoewel ik hiero met bepaalde personen steeds minder zin in krijg..

edit:

Ik boek al wel vooruit gang ja, kan van q3/HL/UT/q2/q1 en eigenlijk alle servers die qstat ondersteunt de stats opvragen en op een display zetten. Ben dat nu aan het inbouwen in LCDInf.... 2x20 ondersteuning heb ik nu ook.. dus wacht ff de nieuwe versie van LCDInf af.., of wacht totdat BassieP doorheeft hoe qstat werkt..
het werkt al lang is smartie, ik bouw er nog wat andere dingen in, en dan komt 4.0 uit

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Al lang? Net voor het weekend vroeg je nog hoe je qstat moet aanroepen.. Lang is voor mij (in dit geval) weken. een paar dagen noem ik net.

• BasieP
Op maandag 22 oktober 2001 15:24 schreef Creepy het volgende:
Al lang? Net voor het weekend vroeg je nog hoe je qstat moet aanroepen.. Lang is voor mij (in dit geval) weken. een paar dagen noem ik net.
jij je zin.. :?
gister om 18:00 uur ongeveer werkte hij helemaal.

dus net (voor jouw)
;)

• Creepy
  • Nu online

Creepy

hehehe... zie je wel :)
Anywayz.. zo moeilijk was het dus niet he :)

Ff trouwens een vraagje.. jullie Linux versie.. waar issie op gebaseerd? En issie opensource? Of hebben jullie voor de linux versie wel jullie eigen aansturing geschreven?

• BasieP
Op maandag 22 oktober 2001 16:42 schreef Creepy het volgende:
hehehe... zie je wel :)
Anywayz.. zo moeilijk was het dus niet he :)

Ff trouwens een vraagje.. jullie Linux versie.. waar issie op gebaseerd? En issie opensource? Of hebben jullie voor de linux versie wel jullie eigen aansturing geschreven?
die linux versie is nogal brak, Servowire schrijft hem (ik weet niet zo veel van linux), maar heeft tot nu toe alleen nog maar snel ff iets in elkaar geflanst, de echte versie komt nog eens (als hij tijd heeft)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

is er al iets? want mijn 4x40 doet het nu :P

iStockphoto

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Hoever zijn jullie nu?

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Nou nou... beetje ongeduldig? :)

LCDInf heeft nu 4x40 support.. en kan dus nu HL/UT/q1/q2/q3/etc. stats tonen. Nieuwe versie is dus in maak. (damn.. is volgens mij al de zoveelste keer dat ik dat zeg :) )

Hijs af wanneer ie af is.. makkelijk zat..ben op het moment ziek.. dus zal niet al te veel programmeren de komende paar dagen..

Pagina: 1