Tweakers.net screensaver linux port

Pagina: 1
Acties:

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:12

zwik

randomized

Topicstarter
Naar aanleiding van de 1000 post bij de meuktracker http://www.tweakers.net/meuktracker/1000 zou ik willen vragen of iemand een linux port zou kunnen maken. Ik zou dit ook wel willen doen, maar ik zou helemaal niet weten hoe ik dat moet aanpakken. Iemand suggesties ?

Verwijderd

De screensaver maakt gebruik van DemoGL. DemoGL is open source (BSD-license) dus je zult die library moeten porten. Zodra je dat hebt gedaan, is de screensaver ook geport, want de screensaver maakt gebruik van DemoGL voor OS-specifieke zaken zoals OpenGL - Window attachment, file reading etc.

DemoGL maakt gebruik van ZLib (is ook voor Linux), JPeglib (is er ook voor Linux) en Bass (is er niet voor linux). Je zult dus de soundsystemclass moeten omproggen voor het gebruik van FMod, wat zowel op linux als win32 draait.

De screensaver parameters op windows worden op een bepaalde manier doorgegeven, ik heb geen idee hoe Linux / X11 dat doet, maar daar is vast achter te komen :). Ik heb nooit de intentie gehad om DemoGL te porten, maar als je zin hebt, be my guest :) De source staat op http://www.demogl.com/sourcecode.asp

Succes :)

/me , Programmer T.net screensaver en DemoGL.

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Hoe moet ik dat porten aanpakken? Ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan.

Verwijderd

Hoe moet ik dat porten aanpakken? Ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan.
Kun je wel ooit geprogrammeerd?

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 16:50 schreef razor_harm het volgende:

[..]

Kun je wel ooit geprogrammeerd?
Ik kan programmeren ja. Niet al te goed maar ik kan het wel :) . Ik kan beetje c++, pascal, delphi en basic.

Verwijderd

Ik kan programmeren ja. Niet al te goed maar ik kan het wel . Ik kan beetje c++, pascal, delphi en basic.
Dan kan ik je niet aanraden om er aan te beginnen. Dit klinkt namelijk als een nogal groot en tamelijk ingewikkeld project... En dat alles voor een screensaver ;-)...

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 16:59 schreef razor_harm het volgende:

[..]

Dan kan ik je niet aanraden om er aan te beginnen. Dit klinkt namelijk als een nogal groot en tamelijk ingewikkeld project... En dat alles voor een screensaver ;-)...
Hij kan het op deze manier leren... je moet ooit ergens beginnen :)

Verwijderd

Veeeeeeeeeeeel te moeilijk allemaal.

GL, sound-handling enzo zit allemaal allang in SDL, waarom dan een aparte library porten die hetzelfde doet:?

Gewoonweg de screensaver ombouwen zodat ie SDL gebruikt en je bent klaar :)

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 17:34 schreef beelzebubu het volgende:
Veeeeeeeeeeeel te moeilijk allemaal.

GL, sound-handling enzo zit allemaal allang in SDL, waarom dan een aparte library porten die hetzelfde doet:?

Gewoonweg de screensaver ombouwen zodat ie SDL gebruikt en je bent klaar :)
Vertel maar hoe het moet, dan zal ik het wel proberen.

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 17:43 schreef zwik het volgende:

[..]

Vertel maar hoe het moet, dan zal ik het wel proberen.
Kijk op http://www.libsdl.org/ eens in de sectie met "hoe leer ik in SDL programmeren" (http://sdldoc.csn.ul.ie/). Daar leer je de basis van SDL, zo heb ik geleerd met SDL werken :)

Verwijderd

SDL heeft dezelfde functionaliteit als GLUT + FMod + JPegLib + ZLib.

Maar geen effectscheduling, geen layers, geen script, geen datacrypting, geen resolution independent rendering, geen console etc.

Geen appels met peren vergelijken graag :D

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 09:58 schreef Otis het volgende:
DemoGL maakt gebruik van ZLib (is ook voor Linux), JPeglib (is er ook voor Linux) en Bass (is er niet voor linux). Je zult dus de soundsystemclass moeten omproggen voor het gebruik van FMod, wat zowel op linux als win32 draait.
Op vrijdag 28 september 2001 18:57 schreef Otis het volgende:
SDL heeft dezelfde functionaliteit als GLUT + FMod + JPegLib + ZLib.

Maar geen effectscheduling, geen layers, geen script, geen datacrypting, geen resolution independent rendering, geen console etc.

Geen appels met peren vergelijken graag :D
Maar het kan dus wel, en ziet het er dan hetzelfde uit :? . Als er iemand wil meehelpen mag dat natuurlijk altijd .

Verwijderd

Tuurlijk kan het. Kost alleen tijd en moeite. En poorten is klotewerk, want eigenlijk wil je het ontwerp pakken en dat opnieuw opbouwen, niet code wat georienteerd is op OS A en dat dan omkloten naar OS B. Ik wilde het eerst wel doen, maar ben snel opgehouden.
Pagina: 1