Toon posts:

LAN - pop3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik van achter een proxyserver (en waarschijnlijk ook een firewall, hoewel ik dat niet zeker ben) toch aan mijn pop3 account kan geraken die ik vroeger gebruikte (vroeger: thuis in belgie, nu : unief in Ierland)

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ja bij je verbinding de proxy instellen? ;)
Hoe?, ja wat ga je gebuiken om je mail te checken????

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik outlook express om mijn mail te checken
alles is volgens mij al goed ingesteld : het lan is de enige manier voor de pc om de email te gaan halen, en ik ben zeker dat mijn pop acount klopt
als het kan helpen plaats ik hier even de foutmelding die ik dan uiteindelijk in outlook express krijg (nadat hij ongeveer een minuut zoekt)

"Het verbinden met de server is mislukt. Account: 'AT&T Global Network Mail', Server: 'pop6.attglobal.net', Protocol: POP3, Poort: 995, Beveiligd(SSL): Ja, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E"

daarnaast heb ik nog een emailadres hier van de universiteit gekregen, en dat kan ik zonder problemen checken

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
- Welke proxy gebruik je?
- Welke firewall gebruik je?
- Staat poort 995 open?

En verder: uit je foutmelding blijkt dat je poort 995 gebruikt, maar weet je zeker dat dat klopt? Standaard voor POP3 is namelijk poort 110...

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet welke proxy ik gebruik, of bedoel je de naam die ik moest ingeven : student-proxy.ul.ie op poort 8080
die 995 is inderdaad een foutje van mij, maar ook op 110 doet outlook express niets
ik dacht dat het er ook kon aan liggen dat at&t niet toestaat dat je je email bekijkt als je niet ook voor internet bij hen ingelogd bent, maar outlook komt zelfs niet aan het paswoord toe, hij zegt steeds 'bezig host te zoeken' of 'bezig verbinding te maken'
Pagina: 1