© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Daar heb je toch niks aan, games zijn allemaal ontworpen voor de orginele XBox hardware en zullen daar dan ook al soepel op lopen. Snellere hardware lijkt me niet echt veel nut hebben .. Plus ik denk niet dat er een socket gebruikt wordt maar dat de CPU rechtstreeks op het mobo gesoldeerd word (weet ik niet zeker) ..Op donderdag 27 september 2001 21:32 schreef ocf81 het volgende:
ik zat me net af te vragen of het niet mogelijk zal zijn om in die XBox straks een grotere HD en een snellere Proc te doen.
als ik zo die specs zie, dan staat daar bijv. een socket 370 compatible CPU tussen. wat als ik daar nou eens een 1 ghz in drop? of als ik die HD vergroot naar 20 gig? (dit lijken mij gewoon standaard onderdelen)
Dat is voor een beetje twiekert toch geen probleemOp donderdag 27 september 2001 21:34 schreef Bomberman het volgende:
[..]
maar dat de CPU rechtstreeks op het mobo gesoldeerd word (weet ik niet zeker) ..
Een nieuwe CPU zou de framerate toch wel verhogen lijk me
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Als je Quake1 speelt op een 1+GHz dan doet ie het ook nog steeds. Het enige probleem dat ik mogelijk zie is dat spellen te snel gaan lopen. In PC's worden timerfuncties gebruikt die spellen een constante snelheid laten lopen. Ik vraag me af of dit bij X-Box waar dat door standardisatie niet nodig is ook zal gebeuren...
Ik weet niet of iemand wel eens Test Drive3 heeft gespeeld op een computer die sneller is dan een 486, maar dat is echt niet meer te doen. Dit door het gebrek aan timerfuncties. Toen had je daar nog de befaamde Turbo-knop voor
De HD vervangen is misschien mogelijk, maar vergeet niet dat je bij PC's je HD-config in de Bios moet veranderen. Ik denk niet dat de BIOS van X-Box net zo toegankelijk is. Je hebt dan het probleem dat ie de HD niet herkent.
Verwijderd
Maar ja dat zijn tot nu toe alleen maar speculaties.
Je kan altijd waterkoeling inbouwen, wat case-fans erin proppen en een cool logo dremelen.... Heb je toch nog wat kunnen TweakenOp donderdag 27 september 2001 23:59 schreef Cheatah het volgende:
Ik denk ook dat de X-box niet erg tweaker-vriendelijk is, een soort Compaq maar dan nog erger.
Maar ja dat zijn tot nu toe alleen maar speculaties.
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Verwijderd
En wat voor nut heeft dat? Halo is gelocked op 30fps en zal daar nooit boven komen. Het enige wat er misschien aan te tweaken valt is de HD voor meer savegames..Op donderdag 27 september 2001 21:37 schreef ocf81 het volgende:
dan loopt bijvoorbeeld HALO op 40 FPS i.p.v. 30. en die grotere HD kun je meer savegames op kwijt
Verwijderd
zoals wanneer je XT-games probeerde te draaien op je razendsnelle 386SX25
Bier, Whiskey en Metal!!
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Misschien kun je de hele boel eruit slopen en alles in een PC-case douwen
Verwijderd
Hmm, denk idd dat een emu wel goed te doen is..Op vrijdag 28 september 2001 16:13 schreef Lord_Mithril het volgende:
nu vraag ik me af wat voor nut het heeft een Xbox te overclocken of upgraden. zoals jullie al zeiden de hardware is van de pc. is het niet goedkoper gewoon een Xbox emu te downen
Hoewel, een emu.. denk dat je dan echt een volledig xbox os moet draaien oid... lijkt me dat zoiets wel goed te maken valt .. en zeker voor vergelijkbare systeempjes (p3 1000 + gf3 oid..) ..of zeg ik nou iets heel raarrrs?
Verwijderd
Volgens mij hoorde ik 30 fps....Op vrijdag 28 september 2001 16:47 schreef WouteRF het volgende:
Die knakkers van Bungie zeiden dat HALO loopt op een constante 60FPS
Verwijderd
© ocf81 1981-infinity
Tjonge jonge, waar denk je nou dat de PAL versie van HALO op zou draaien!? Duidelijk is dat het NIET de volle 50fps haalt, dat ziet elke schele. Dus wordt het automatisch de helft! 25fps dus (anders krijg je tearing, bij zware stukken valt HALO naar de 12,5fps), net als Midtown madness 3 en een hele hoop andere spellen. Spellen in full motion draaien onder PAL 50fps of onder PAL60 60fps (bijvoorbeeld in Rallysport Challenge)
Wat heeft het dan voor nut om een cpu upgrade te doen (als je het al voor elkaar zou krijgen) ? We hebben met consoles zoiezo altijd te maken met gesynchroniseerd beeld, dus anders dan 12.5/25/50 fps (of 15/30/60 voor PAL60) ga je niet zien
En spellen die gemaakt zijn voor de XBOX zijn al aangepast aan de gemiddelde snelheid van de console, stel; Een spel draait tijdens de testperiode gemiddels 25fps, maar haalt heel af en toe de 50fps als de omgeving ongedetailleerd is. Dit zou de speelbaarheid niet ten goede komen, dus locken ze het spel gewoon op 25fps, dan heb je een mooie constante snelheid wat gewenst is bij console-games.
Dus zal een spel nooit van zijn standaard 25fps naar 40fps gaan. In Midtown Madness 3 krijg je bijvoorbeeld nooit meer dan 25/30 fps, voor HALO geldt hetzelfde. Gezien veel spellen in drukke omstandigheden toch wel eens de 12.5fps aantippen zou je met het verbeteren van je XboX alleen dit dus op kunnen lossen, geen drops meer onder de 25fps!
Daarnaast is het hart van de XboX natuurlijk de 'geforce' achtige videochip, die zoiezo niet aan te passen is. Een XboX in zo'n mate aanpassen zou gewoon niet handig zijn. Juist de compatabiliteit van een Console moet blijven zoals ie is, dat maakt hem juist krachtig. We wachten gewoon even op de XboX Next, dat is in elk geval een goeie stap vooruit.
(Er zijn btw wel XboX'en gemod tot snellere systemen, maar dit pakt simpelweg niet erg positief uit en is de moeite niet waard)
[ Voor 5% gewijzigd door BruT@LysT op 14-03-2004 11:06 ]
Verwijderd
Maar helaas is dit topic is al een jaartje of 2.5 oud. De kans is klein dat hier nog een goede discussie uit voortvloeit, omdat het modden van consoles hier niet echt welkom is en je eigenlijk alle argumenten al behandeld hebt.
Dit topic gaat dan ook dicht
Dit topic is gesloten.
![]()