Case painten

Pagina: 1
Acties:

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09
Ik wil mn case een kleurtje geven, maar is het nou echt nodig om te schuren, primen, etc....?
Ben net ff bij een auto-zaak geweest en daaro hebben ze van die MOTIP spuitbussen (auto-lak) voor 15 piek...
hoe lang blijft dit zitten als k dit erop spuit? eerst kleur, en dan blanke lak eroverheen...
Of moet ik echt schuren en primen?? :?

Verwijderd

Ik denk dat je in de search wel een hoop kan vinden...

Suc6

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 09:23
Ik wil mn case een kleurtje geven, maar is het nou echt nodig om te schuren, primen, etc....?
Ben net ff bij een auto-zaak geweest en daaro hebben ze van die MOTIP spuitbussen (auto-lak) voor 15 piek...
hoe lang blijft dit zitten als k dit erop spuit? eerst kleur, en dan blanke lak eroverheen...
Of moet ik echt schuren en primen?? :?
Hangt ervanaf hoelang je wilt dat de verf erop blijft zitten. >:)
Primer is misschien niet eens echt nodig (heb ik wel gedaan hoor), maar je moet zeker de boel even opschuren met wat fijn schuurpapier, anders hecht de verf niet goed en valt het er na een tijdje gewoon weer af. (is toch wel zonde als je er net 2 spuitbussen van 25 piek op hebt leeggespoten)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Fire_Bird
2 bussen van 15 piek :) dus valt nog mee
licht opschuren hé?
heb nog van dat waterproof schuurpapier, wel of NIET nat maken? was beter? had iets gehoord van juist NIET....
een dan ff licht opschuren, laagje spuiten, heel licht schuren, weer spuiten etc...tot je goeie laag hebt, en dan de blanke lak??
zou t zo mooi worden??
ennuh, dat kunstof van de voorkant dan??

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ik heb gister mijn kast gespoten en had genoeg aan 1 fles en heb nog over
maar heb alleen de zijkant en boven kant gedaan niet de voor kant

alleen het beste kan je over dags er op spuiten en niet snachts want ik was een paar stukken vergeten waren een paar lichte stukken

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Fire_Bird
Op donderdag 27 september 2001 21:55 schreef Bass64 het volgende:
ik heb gister mijn kast gespoten en had genoeg aan 1 fles en heb nog over
maar heb alleen de zijkant en boven kant gedaan niet de voor kant

alleen het beste kan je over dags er op spuiten en niet snachts want ik was een paar stukken vergeten waren een paar lichte stukken
heb ook maar 1 bus (kleur), maar dan nog een bus met blanke lak voor de afwerking, geeft zo'n lekker glim ffect
:)

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op donderdag 27 september 2001 22:03 schreef Fire_Bird het volgende:

[..]

heb ook maar 1 bus (kleur), maar dan nog een bus met blanke lak voor de afwerking, geeft zo'n lekker glim ffect
:)
ik heb express gen glans effect opgedaan ik wou het laten lijken als een standerd kleur (btw is donker blauw wat ik heb)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Dutchess_Nicole

2 bussen van 15 piek :) dus valt nog mee
dan nog is 't zonde (jaja ons bent zuunig :9 )

heb nog van dat waterproof schuurpapier, wel of NIET nat maken? was beter? had iets gehoord van juist NIET....
'k heb gewoon schuurpapier gebruikt, 120, maar ik zou iets fijners nemen. en nat of niet, tja dat weet ik niet.

een dan ff licht opschuren, laagje spuiten, heel licht schuren, weer spuiten etc...tot je goeie laag hebt, en dan de blanke lak??
U got it.

zou t zo mooi worden??
Dat hangt van jou af.

ennuh, dat kunstof van de voorkant dan??
Zelfde, gewoon opschuren en verven. (evt. de frontjes van CD-roms e.d. gewoon meespuiten.)

• Fire_Bird
thnx baski
maar welke verf raad jy dan aan? of welke heb jy gebruikt?

• Dutchess_Nicole
3 spuitbussen:
1) FLEXA grondverf (sneldrogend)
2) MOTIP Trendycolors metallic blauw
3) FLEXA spuitlak (mat)
that's it.

Pagina: 1