Newbie Acces en het WWW!!!

Pagina: 1
Acties:

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Ik heb veel gezocht maar kon niet echt vinden waarna ik op zoek was dus vandaar dat ik vraag!!!

Ik wil graag een Acces database kopelen aan een site maar ik weet niet goed hoe ik moet beginnen!! Ik heb een database en daar staan gegevens in die op een bepaalde pagina van mijn site moeten komen!! Ik wou iets maken van een select menutje en dan, aan een keuze een pagina hangen!! Deze bepaalde pagina moet dan bepaalde gegevens uit mijn database halen!!! Ik wou vragen of dit mogelijk is zonder ASP of een andere Taal want ik ben daar een Newbie in en heb niet echt heel veel tijd om dat je gaan leren!! Misschien wel gebruiken als er iets van een voorbeeld is!!!

BVD :P

PS als het je niet echt duidelijk is kan ik proberen het anders uit te leggen maar heb mijn best er wel op gedaan, het is wat vaag weet het!!!

• supersook
  • Laatst online: 19-09 09:00

supersook

Professioneel prutser

PHP bevalt mij erg goed, zoek FF op google naar een goede tutorial, daar schiet je denk ik al een heel eind mee op

(en aangezien hier een hoop mensen rondlopen die veel van PHP weten kun je als je vast loopt hier ook voor antwoorden terecht)

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

stel je vraag nog eens rustig
gebuik gerust tig regels onder elkaar
gebruik interpuntie en hoofdletters

(of lees de P&W faq daar staat echt heel veel in over asp/php)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 27 september 2001 21:33 schreef D2k het volgende:
Zelf nooit van dat soort dingen gehoord?? :P ;)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Neptunus
Niemand die al een keer zoiets heeft gemaakt en mij een voorbeeldtje kan sturen!! JAMMER

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op donderdag 27 september 2001 22:13 schreef Neptunus het volgende:
Niemand die al een keer zoiets heeft gemaakt en mij een voorbeeldtje kan sturen!! JAMMER
nee daar doen we hier niet aan
helpen doen we wel aan
maar niet aan voormaken

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 10:51
Op donderdag 27 september 2001 21:01 schreef Neptunus het volgende:
Ik heb veel gezocht maar kon niet echt vinden waarna ik op zoek was dus vandaar dat ik vraag!!!

Ik wil graag een Acces database kopelen aan een site maar ik weet niet goed hoe ik moet beginnen!! Ik heb een database en daar staan gegevens in die op een bepaalde pagina van mijn site moeten komen!! Ik wou iets maken van een select menutje en dan, aan een keuze een pagina hangen!! Deze bepaalde pagina moet dan bepaalde gegevens uit mijn database halen!!! Ik wou vragen of dit mogelijk is zonder ASP of een andere Taal want ik ben daar een Newbie in en heb niet echt heel veel tijd om dat je gaan leren!! Misschien wel gebruiken als er iets van een voorbeeld is!!!

BVD :P

PS als het je niet echt duidelijk is kan ik proberen het anders uit te leggen maar heb mijn best er wel op gedaan, het is wat vaag weet het!!!
damn !

zit je !!!!!!!!! vast ofzo :?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Om nog even iets bij te dragen:

Je kunt een database niet op een of andere magische manier op het web plaatsen. Daarvoor moet gewoon geprogd worden :) .

Je moet data uit je database halen met behulp van SQL en daarna HTML resultaten construeren met behulp van een server-side programma. Dit programma kan je in ontelbaar veel omgevingen schrijven zoals ASP, PHP, JSP, Servlets enz...

Je zult al deze onderdelen moeten beheersen voordat je database op het web staat.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Neptunus
Ok dat moet dan maar!! Maar hoe kan ik heb beste beginnen??? :P

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 28 september 2001 08:21 schreef Neptunus het volgende:
Ok dat moet dan maar!! Maar hoe kan ik heb beste beginnen??? :P
Bijvoorbeeld met het lezen van enkele van de 'tutorial sites' op:

[topic=152278/1/50]

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:44

Jaspertje

Max & Milo.. lief

misschien heb je aan deze site ook iets:

http://www.devguru.com

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Op vrijdag 28 september 2001 09:20 schreef Jaspertje het volgende:
misschien heb je aan deze site ook iets:

http://www.devguru.com
als newbie op devguru, jaja. ik ken al aardig wat asp en ik begrijp nog maar weinig wat op devguru staat. ik zou eerst effe kijken op www.w3schools.com. daar staat tenminste een echte newbie tutorial.

en kun je nog kiezen tussen asp en php :D

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:44

Jaspertje

Max & Milo.. lief

ik ben ook begonnen bij dev, en het beviel me prima, als je engels kan( |:( lijkt me zeer moeilijk programmeren als dat niet het geval is, kan je misschien ook wat goede boeken aanschaffen( |:( kan ook in het nederlands trouwens, wat gaat het weer lekker vannochtend)) Maar ik vind de bible erg lekker werken, en die is er voor zowel ASP als PHP

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Wat ik echt een goede site vind is: www.aspnl.com

Heelhandige lesjes....

• Neptunus
He mensen nu heb ik gevonden wat is zoek bedankt!!! :)

• StarLite
  • Laatst online: 16-09 10:55

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Aanrader : "Active Sserver Pages voor dummies"

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Pagina: 1