Is het _mogelijk_ om de scrollbar zo te maken dat hij schuin van boven naar beneden beweegt? of haal ik me nu weer érrug moeilijke dingen in m'n hoofd?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
neej, als ik het maak moet het wel gelijk goed zijn...Op donderdag 27 september 2001 20:56 schreef Toeter84 het volgende:
Ik denk niet dat het mogelijk is... anders hadden ze dat al wel uitgevonden. Je kunt het natuurlijk wel me zo'n scroller-scriptje van
www.dynamicdrive.com
proberen; je voegt gewoon 2 plaatjes in, die al schuin staan...en de rest eromheen kleed je aan met 'schuine' plaatjes (nee niet zoals schuine moppen). En dan zóu je nog met Javascript (?) een fake scrollbalkje schuin naar beneden kunnen laten gaan onmouseclick, maar dan moet je weer gaan uitzoeken hoever precies en wanneer hij aan het einde van het document is..
Doe dat... YEAH! ik krijg net een geweldig idee. Laat me ff een gifje knutselen zodat je het kunt zien.Op donderdag 27 september 2001 20:58 schreef Razor_Blade het volgende:
[..]
neej, als ik het maak moet het wel gelijk goed zijn...
me gaat eens even wat JSjes downloaden...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
text ga ik idd ook laten inspringen.Op donderdag 27 september 2001 21:18 schreef Clay het volgende:
wou je de tekst wel gewoon recht zetten? of wil je die ook per regel een stukkie laten inspringen?wordt wel lasig lezen denk ik dan...
Verwijderd
In dat andere topic had ik het ook al voorgesteld: de tekst parsen om het in stukjes van een regel te krijgen, en met margin-left en een eerstegraads functie kom je een heel eind denk ik. Die scrollbalk zul je echt zelf moeten tekenen, en eveneens met een eerstegraads functie positioneren.Op donderdag 27 september 2001 21:21 schreef Razor_Blade het volgende:
text ga ik idd ook laten inspringen.
moet volgens mij wel te lezen zijn mits die window niet te schuin wordt.

Verwijderd
Venstertje wordt niet resizable.Op donderdag 27 september 2001 21:32 schreef Cheatah het volgende:
Het is niet echt een scrollbar dan he? Maar werken zal het zéker natuurlijk...
Blijft in ieder geval nog dat probleem van links diagonaal de kantlijn krijgen natuurlijk.
Wordt dat hoofdvenster (tekst) ook een resizable venster? Dan zou je nogal wat berekeningen krijgen bij het resizen, dat is denk ik ook niet handig...
Of worden het losse regels die je zelf op lengte knipt?
Verwijderd
Verwijderd
Als je een fixed-width font gebruikt hoef je het niet heel ingewikkeld te maken dan...Op donderdag 27 september 2001 21:33 schreef Razor_Blade het volgende:
[..]
Venstertje wordt niet resizable.
ik weet nog niet hoe ik die tekst ga positioneren. dat zullen waarschijnlijk <span> 's worden ofzo...
( /me heeft beschikking over PHP)
thx!!! ff mee rommelen!Op donderdag 27 september 2001 21:35 schreef ELANAZ het volgende:
http://www.dansteinman.com/dynapi/docs/examples/path1.html
Zoiets moet je toch wel kunnen koppelen met een scrollfunctie?
Dus met een plaatje wat een vast path volgt.
In wezen zweeft het dus maar hij wordt wel gebonden door het path.
yepOp donderdag 27 september 2001 21:36 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Als je een fixed-width font gebruikt hoef je het niet heel ingewikkeld te maken dan...
Kun je met PHP de regels op lengte knippen
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
kan je jouw script hier niet voor gebruiken? je hoeft toch alleen de coördinaten van de beweging van het middenste deel van de scrollbalk (dus schuin naar beneden ipv naar beneden) en de plaatjes zelf (schuin zetten) veranderen, of denk ik weer te makkelijk?Op donderdag 27 september 2001 21:18 schreef Clay het volgende:
wou je de tekst wel gewoon recht zetten? of wil je die ook per regel een stukkie laten inspringen?wordt wel lasig lezen denk ik dan...
[ongezouten onbeargumenteerde mening]Op donderdag 27 september 2001 22:05 schreef nelis het volgende:
ohja, waarom geen flash gebruiken
lol, laat ozboz dat maar niet horenOp donderdag 27 september 2001 22:09 schreef Razor_Blade het volgende:
[..]
[ongezouten onbeargumenteerde mening]
Flash sux.
[/ongezouten onbeargumenteerde mening]
yep, mee eensOp donderdag 27 september 2001 22:09 schreef Razor_Blade het volgende:
[ongezouten onbeargumenteerde mening]
Flash sux.
[/ongezouten onbeargumenteerde mening]
'u denkt, ik ben klaar' is realistischerOp vrijdag 28 september 2001 00:16 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
yep, mee eens
enne, ik sta telkens weer verbaasd van Clay;
'u roept, ik script' zou z'n slogan kunnen zijn.
Op vrijdag 28 september 2001 00:26 schreef GraasGast het volgende:
[..]
'u denkt, ik ben klaar' is realistischer
[profile]Op vrijdag 28 september 2001 22:42 schreef -D-Jay- het volgende:
offtopic:
[..]
tsss ....
Eh.... ja, das inderdaad gemakkelijker gezegd dan gedaanOp zaterdag 29 september 2001 11:51 schreef Clay het volgende:
en dan in die functie waar de tekst layer wordt gescrolled de tekstlayer ook horizontall met die waarde*rc laten meescrollen, denk ik
mocht het niet lukken gooi er dan iig een div overheen aan de linkerkant zodat de tekst niet "buiten" het vak wordt weergegeven bij het scrollenOp zaterdag 29 september 2001 12:27 schreef vanDaal het volgende:
[..]
Eh.... ja, das inderdaad gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb gekeken, maar ik kon echt niet zo snel vinden waar de tekstlayer wordt gescrolled. Misschien dat jij daar enig licht op kunt werpen (aangezien je de code zelf geschreven hebt). En dan ga ik wel proberen om die regel zelf te schrijven
* Oefening heeft ook ff nagedachtOp zaterdag 29 september 2001 02:41 schreef vanDaal het volgende:
* vanDaal is even aan het nadenken.
In mijn geval zou je bij elke 'scroll' naar beneden de tekstlayer met dezelfde waarde naar rechts moeten laten schuiven.
think so too!!Op zaterdag 29 september 2001 17:48 schreef nelis het volgende:
[..]
/me heeft ook ff nagedachten als je dit principe nou ook op de scrollbar toepast heb je een schuine scrollbar, right?
D`r klopt nog geen bal vanOp zaterdag 29 september 2001 18:24 schreef Razor_Blade het volgende:
(voor nu) *uitgerommeld!
http://www.nvlf.nl/razor/scroll/scroll.htm
kvind ut anders aardig geluktOp zaterdag 29 september 2001 18:46 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
D`r klopt nog geen bal van
Die van Clay wel, maar hier zit er een bochel inOp zaterdag 29 september 2001 19:01 schreef nelis het volgende:
[..]
kvind ut anders aardig gelukt
ja weet ik, maar het is volgens mij gewoon nog een probeerselOp zaterdag 29 september 2001 19:03 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Die van Clay wel, maar hier zit er een bochel in
Dat is wel zo, maar de tekst scrollt wel mooi schuinOp zaterdag 29 september 2001 19:03 schreef Blue-eagle het volgende:
/me weet et. Die bochel zit er expres in.Op zaterdag 29 september 2001 19:03 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Verwijderd
maak daar eens een testje vanOp zaterdag 29 september 2001 19:36 schreef Razor_Blade het volgende:
/me weet et. Die bochel zit er expres in.
Met de juiste rekenformule zou je je scrollbalk zelfs in het rond kunnen laten gaan!!!!![]()
![]()
Is goed. Als jij mij de wiskundige formule geeft om de coördinaten van een wllekeurig punt aan de rand van een cirkel te vindenOp zaterdag 29 september 2001 20:07 schreef Type het volgende:
[..]
maak daar eens een testje van
Verwijderd
ach joh, zoek een wiskundeleraarOp zaterdag 29 september 2001 20:44 schreef Razor_Blade het volgende:
[..]
Is goed. Als jij mij de wiskundige formule geeft om de coördinaten van een wllekeurig punt aan de rand van een cirkel te vinden
Uhm, sinds wanneer heb je wiskunde nodig om te proggen in JS? Zeg me aub. dat het niet zo is... anders kan ik weer opnieuw m`n opleiding doenOp zaterdag 29 september 2001 20:44 schreef Razor_Blade het volgende:
[..]
Is goed. Als jij mij de wiskundige formule geeft om de coördinaten van een wllekeurig punt aan de rand van een cirkel te vinden
Verwijderd
welke stelling is dit:? Toch niet phytagoras hoop ik, die is wat anders..Op zaterdag 29 september 2001 21:47 schreef Cheatah het volgende:
x2+y2=z waarbij z een constante is
Verwijderd
jupz, net als vanDaal heeft gedaanOp zaterdag 29 september 2001 21:43 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
...
Edit: nu eerst die tekst nog schuin krijgen, iets met PHP schrijven ofzo? Elke nieuwe regel een extra ofzo?
Verwijderd
das waarOp zaterdag 29 september 2001 23:38 schreef Cheatah het volgende:
maar met kun je niet de perfecte hoek krijgen misschien, of een ronde scrollbar, als je het per pixel of em doet met CSS (text-indent of left-margin) dan heb je meer controle over de plaatsing
Verwijderd
schuineOp zaterdag 29 september 2001 22:14 schreef JunkyJaz het volgende:
[..]
welke stelling is dit:? Toch niet phytagoras hoop ik, die is wat anders..
x2+y2=z2
waarbij in een driehoek
x = vertikale lijn is
y = horizontale lijn
z = schijne lijn die x en y verbind
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

bij mij niet hoor, v 6.0.260enzOp zondag 30 september 2001 02:14 schreef Taradino het volgende:
Op zich vind ik die can Clay best koel, maar bij mij(IE6) verdwijnt de blauwe scrollbar als ik 'm drag totdat ik ergens anders klik. Nog ff wat fixen?
Dat zou errug stoer zijn!Op zondag 30 september 2001 11:18 schreef Clay het volgende:
Ik beloof het volgens mij al maandenmaar ik zal us kijken of ik echt werk kan maken van wat bruikbaars op mijn site zetten, dan wordt de schuine scrollbar gewoon een extra optie van de gewone
met deze formule krijg je toch alleen een halve cirkel boven de 'y-as', omdat negatieve wortels niet bestaan met reëele getallen? Of ben denk ik nou foutOp zaterdag 29 september 2001 22:00 schreef Cheatah het volgende:
ofwel: y = sqrt(z-x2)
Verwijderd
En als je het regelnummer als 'x-as' neemt, dan is di 'y-as' dus de linkermargeOp zondag 30 september 2001 23:53 schreef UniT het volgende:
[..]
met deze formule krijg je toch alleen een halve cirkel boven de 'y-as', omdat negatieve wortels niet bestaan met reëele getallen? Of ben denk ik nou fout
ziet er cool uit zeg, maar volgens mij werken de eerste en de derde niet zoals bedoeld met de scrollbar....Op woensdag 10 oktober 2001 15:57 schreef Cheatah het volgende:
...
Verwijderd
Neej dat klopt, dat moet er nog een soort van interactie met regelnummers en de dhtml scrollbar bij, daar heb ik nog niet zoveel verstand van, maar ik ga eens kijken wat ik kan doenOp woensdag 10 oktober 2001 16:34 schreef nelis het volgende:
[..]
ziet er cool uit zeg, maar volgens mij werken de eerste en de derde niet zoals bedoeld met de scrollbar....
Verwijderd
Verwijderd
Het was dan ook de bedoeling om dat tekst gedeelte door een PHP script uit een tekstdocument te halen, en in regeltjes laten verdelen. Maar dan moet het waarschijnlijk wel een fixed width font worden.Op donderdag 11 oktober 2001 09:11 schreef Clay het volgende:
vet!
Het enige probleem is alleen wel dat je dus je content regel voor regel in de pagina moet zetten, niet echt ondehoudbaar, of je moet daar ook iets voor schrijven dat een lap tekst voor je verdeelt, moet ook makkelijk kunnen, en dan kan je wazig bol lopende tekst makkelijk combineren met een (bijvoorbeeld) halvemaan vormige scrollbar
Waarom gebruik je niet gewoon CSSOp donderdag 11 oktober 2001 16:14 schreef Cheatah het volgende:
Maar heeft iemand nog een idee van hoe ik alle regels even lang krijg? align="justify" krijg ik maar niet aan het werken
En je kunt natuurlijk je functies zo gek niet bedenken, of het is wel te gebruiken als kantlijn.
Verwijderd
Ik ben ook gek op CSS, maar dat werkt ook niet, ik moet iedere regel afbreken, en dan werkt het niet.Op donderdag 11 oktober 2001 16:17 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Waarom gebruik je niet gewoon CSS
style="text-align: justify"
<i>schuin</i>Op donderdag 27 september 2001 22:00 schreef Cheatah het volgende:
Nu nog een text diagonaal zetten en laten scrollen dan
|_____vakje______|