Toon posts:

nieuwe mobo en proc, maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit evens namens een vriend, omdat hij zelf niet kan posten.

Hij heeft net een nieuw k7s5a mobo + tbird 1000mhz (266) gekocht en ingebouwd.

Alles is goed aangesloten en de pc start op alleen de monitor geeft geen beeld meer. Normaal brand er een oranje lampje voor de standby mode en een groen wanneer het beeld weer anslaat. Bij hem blijft constant het oranje lampje branden en zo te horen start de pc ook niet helemaal door.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 20:37 schreef quipere het volgende:
Dit evens namens een vriend, omdat hij zelf niet kan posten.

Hij heeft net een nieuw k7s5a mobo + tbird 1000mhz (266) gekocht en ingebouwd.

Alles is goed aangesloten en de pc start op alleen de monitor geeft geen beeld meer. Normaal brand er een oranje lampje voor de standby mode en een groen wanneer het beeld weer anslaat. Bij hem blijft constant het oranje lampje branden en zo te horen start de pc ook niet helemaal door.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?
misschien moet je je videokaart er "ook" instoppen?

Verwijderd

Topicstarter
tsja... zover was ik ook al wel..

Alles zit erin, zelfs geprobeert zonder ide kabels te booten ivm voeding, helaas werkt ook niet.........

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog ideeen?

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:18
Als je er van overtuigd bent dat alles goed is aangesloten, zou ik maar eens met het mobo terug gaan naar de leverancier.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jp4 op 1-2 zetten, op aan/uit knop drukken (compu gaat NIET aan, maar CMOS wordt wel gereset)

jp4 weer op 2-3 zetten en je zou weer beeld moeten hebben.

Succes.

Verwijderd

Er zijn heel wat problemen met dit bord. Vooral boot-problemen. Als hobby bouw ik systemen. Heb 20 van deze bordjes gehad, 9 daarvan booten of re-booten niet :( .
Kijk maar eens op http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4
ECS doet er niks op uit, heb ze vaak gemailed. Eén van de grootste problemen is de re-boot (dus niet de reset).
Het valt me erg op dat op dit forum niemand daarover heeft gehad.
Het is geen voedingsprobleem, gebruik zelf een 350Watt, alle hardware gewisseld maar zonder resultaat.
Pagina: 1