2 computernamen voor 1 comp in netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Topicstarter
Ik had altijd een statisch IP ingesteld staan voor mijn @Home verbinding op een w2k-winroute bak(en al 2.5 jaar geen gezeur gehad), maar nu ben ik verhuist (naar de overkant van de straat) en heb dus een andere @home-computernaam(:( ) en ip gekregen (zelfs gateway is anders!).
Ik dus deze ook statisch instellen, maar na 2 dagen kapte de verbinding er al mee. na controle met laptoppie --> andere ip en andere gateway.

Ik wil dus van dit gezeur af zijn en gewoon lekker dhcp gaan gebruiken. Alleen voor dhcp moet je die @home-computernaam gebruiken.
En dat wil ik dus niet (moet ik alle shares/netwrkprinters zo'n belachelijk naam geven, terwijl ik nu alle comp naar films vernoemt heb).

kortom: Kan ik voor de dhcp de @home naam instellen, en tegelijkertijd voor het interne netwerk een andere naam? zo ja.. hoe?

Sys Specs

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Noem eens een OS.

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 20:25 schreef Danfoss het volgende:
...op een w2k-winroute bak...
Win2000 dus..

Sys Specs

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
En ik maar hopen dat dat mij nooit zou overkomen. Ik weet trouwens niets van 2000, sorry.

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Drie ideetjes:

* VMWare draaien ? Dus een tweede virutele machine op 1 server ?

* M.b.v. DFS (Distributed File System) mounten naar een andere Windows 2000 machine ?

* Linux / Samba ? In Samba kan je je computer als meerdere computer namen configureren.

PS. Ik weet niets van @Home. Maar waarom is DHCP nu opeens PC naam afhankelijk ? Welke gek heeft dat bedacht ? Normaal gesproken kijkt een DHCP server altijd naar het MAC adres.

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Topicstarter
bij @home is dhcp dus computernaam afhankelijk :(. Met een andere computernaam accepteerd de dhcp server je niet.

ik begin er nu echt de balen van te krijgen. heb 2 dagen niet naar de pc gekeken en had logboek van server al helemaal vol staan met ip-conflicts..

VMWare: zou dat werken? ga ik dit weekend eens proberen

2e 2wk bak: geen optie, ik heb maar 1 server.

Linux/Samba: Als nixs anders werkt ga ik dit maar doen....

Trouwens: Ik las hier ergens in een andere topic dat een dhcp-server eerst pingt voordat hij een ip-adres uitgeeft. Nu heb ik winroute zo afgesteld dat ping requests gewoon gedropped worden. Zou het helpen als ik dat uitzet? (dhcp geeft dan adres niet uit omdat hij nog in gebruik is???)

Sys Specs

Pagina: 1