Netwerkbeheer forum?

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Naar aanleiding van deze thread bedacht ik mij dat het misschien wel een leuk id is om een dedicated netwerkbeheer e.d. forum te starten. Dan dus niet voor probs zoals in Network Troubleshooting (NIC IRQ conflict ofzo) of dingen uit Windows Operated Systems (Win2K geeft error bij booten) maar meer vragen zoals in bovenstaande thread. Dingen over Serverbeheer, Cisco, NDS, Active Directory, SMS, ZENWorks, Exchange, Apache, Borderware, Samba enz, enz.

Bij een eventuele start zal het misschien nog redelijk rustig zijn in dit forum omdat veel van zulk soort dingen nu bij Win2K Magazine, Novell.com fora e.d. terecht komen maar volgens mij is er op de iets langere termijn wel erg veel animo voor een dergelijk forum!

Wat denken jullie?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/24

Misschien een naamswijziging ofzo :? Kan wel wat meer bezoekers gebruiken :)

• Joop
Meer bezoekers daar zou idd goed zijn. Maar alleen Apache uit mijn lijstje val onder de categorie "Hosting & Webserver Soft/Hardware" :) Dus dan zou een naamswijziging idd wel op zijn plaats zijn.
Maar zoals ik het bedoelde was het wel echt voor de "zware" problemen. Network Troubleshooting zit bijvoorbeeld veel te vol met andere dingen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:14
Dat idee van RickJansen = :Y)
Oftewel.... perfect id

• Joop
Ja.

Is ACM (mod Hosting & Webserver Soft/Hardware) een beetje thuis in die wereld? Een moderator moet namelijk het liefst wel aardig wat af weten van het (onderwerp van het) forum waar ie mod is IMHO.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

* ACM deponeert het idee es bij de rest van de crew...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 27 september 2001 20:45 schreef Joop het volgende:
Is ACM (mod Hosting & Webserver Soft/Hardware) een beetje thuis in die wereld? Een moderator moet namelijk het liefst wel aardig wat af weten van het (onderwerp van het) forum waar ie mod is IMHO.
Tsja, dat is het grootste probleem niet (desnoods nemen we 10 extra mods aan :+) het gaat er in eerste instantie om waar we deze extensie (als we hem ergens apart willen) willen hebben ;)

• Joop
Ah daar ben je :) Thx.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

Op donderdag 27 september 2001 20:45 schreef Joop het volgende:
Is ACM (mod Hosting & Webserver Soft/Hardware) een beetje thuis in die wereld?
Als de opzet is zoals hier gepland, dan zal ik er iig ook wel te vinden zijn :)

AD en Exchange uitdagingen zijn leuk :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Goed idee.

Waarom niet??

• Onno
  • Niet online
Leuk. :)

Verwijderd

/me vindt het ook wel een goed plan eigenlijk :)
Zeker omdat daar hetgene nu in [forum=24] staat ook gewoon in kwijt kan. Zorgt waarschijnlijk inderdaad voor wat meer bezoekers en de meer interessante vragen (althans voor mij persoonlijk meer interessante vragen).

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Dus iets a la "System & Networking Management" ?

Het idee sounds errug goed IMHO.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:31
Als ik "Netwerkbeheer forum?" lees dan is er niets aan de hand. Zoiets hoort gewoon in HWS thuis. Ok, misschien is een naamwijzing op zijn plaats. Dus zoiets als "Server Hard- & Software", is iets algemener.
Als er een splitsing komt of een apart forum dan wil ik namelijk ook een apart "Webalizer forum"

• Joop
Cool dat jullie het er mee eens zijn! :) :)
Jouw titel is ook beter als die van mij Peerke. Die van jou "heeft" wat meer. :)

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

*haalde edit en quote-knopjes door elkaar ...*

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik zal alvast verklappen dat de gedachte binnen de crew overwegend 'ja, goed idee, waarom niet?'.

Er is wel een grote kans dat het HWS forum (na evt een namechange) (dan) de Devschuur uitgetrapt wordt en bij Networking komt te staan...

Verwijderd

Mjah "Server Hard- & Software" geeft vrees ik niet echt goed de doelgroep weer!
Het gaat hier meestal toch wel om mensen die net wat meer verstand van zaken hebben, ik zie dat in die naam niet echt terug.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 27 september 2001 21:35 schreef nelske het volgende:
Mjah "Server Hard en Software" geeft vrees ik niet echt goed de doelgroep weer!
Het gaat hier meestal toch wel om mensen die net wat meer verstand van zaken hebben, ik zie dat in die naam niet echt terug.
Humm, zoals je het nu brengt, brengt het mijn modschap nog in gevaar ook :+

Ik heb nog nooit een cisco router geprogrammeert hoor ;)

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 21:37 schreef ACM het volgende:

gheheh :D
Nee, zo professioneel bedoelde ik het nou ook weer niet.

Maar zo'n forum is niet bedoeld voor types die net voor het eerste een Win2K server opgezet hebben ;) Toch?

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 01:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 27 september 2001 21:37 schreef ACM het volgende:

[..]

Dat is te merken jah ! >:)

Die dingen programmeer je niet, die configureer je. :P

;)

Aannames zijn fataal.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat betreft het eerder genoemde modschap: Eerlijk gezegd denk ik dat juist een vergevorderd forum als deze niet een bijzondere mod vereist, de mod is immers niet bedoeld om vragen van de users te beantwoorden, maar om het forum een beetje ordelijk te houden.

Ik verwacht dat áls een dergelijk forum er komt, dat de taken van de mod dan ook voornamelijk zal bestaan uit het moven van topics die meer in [forum=19] of in [forum=4] thuishoren, en het waarschuwen waar een topic uit de hand dreigt te lopen.

Wat dat betreft denk ik dat je met de "verenigde krachten" van de huidige mods een heel end komt.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 27 september 2001 21:40 schreef GaMeOvEr het volgende:
Die dingen programmeer je niet, die configureer je. :P
En sommige configuraties zijn dusdanig ingewikkeld dat je het ook programmeren zou kunnen noemen :+

(sorry, 'beroeps'deformatie ;))

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 21:50 schreef ACM het volgende:
En sommige configuraties zijn dusdanig ingewikkeld dat je het ook programmeren zou kunnen noemen :+

(sorry, 'beroeps'deformatie ;))
Ik noem het liever "een afwijking" >:) :+

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

1 server maakt nog geen netwerk he, dus "Server Hard- en Software" lijkt me geen goede naam. "Networking Hard- en Software" daarentegen..

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 27 september 2001 22:03 schreef RickJansen het volgende:
1 server maakt nog geen netwerk he
Kan best hoor (ping localhost?) :P

En soms noem je een heel netwerk 1 server ;)

• DJ
  • Laatst online: 19-09 15:20

DJ

ik als Netwerkbeheerder ben ook voor . . .

Wanneer kan ik het wonder komen aanschouwen ? ;)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Verwijderd

Zoiets waar je kan vragen van wie weet hoe:

Ik OSPF kan draaien over 4 cisco's in amerika die in verbinding staan met 2 juniper's in amsterdam en 2 in londen. Tussen elke router ligt een OC48. Of kan ik dit het beste oplossen met VVRP of VRRP? Of is een IS-IS verbinding beter???

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

IMHO is het wel een goed ID ja.
Kijk maar bijvoorbeeld naar mijn draadje ( [topic=236388] ) .
In he begin ging het alleen om een vraag omtrent een gratis hoster voorcetificates.

Langzaam aan ging het over certificates zelf , en daarna over een zeer specifiek NetWare iets.
Als ik een vraag drop in N(W)OS met betrekking tot het NetWare platform moet ik eigenlijk Onno, Mozes en een ander handjevol NW kenners op dat topic attenderen.

En dit, terwijl op dit moment NOS eigenlijkhet enige gerechtigde forum is om er te posten.

Kijk vragen als "hoe installeer ik een NIC in m'n linux/NT/W2K/NW bak" kunnen in de diverse andere fora.

Maar indept vragen die diep op het NOS (in de zin van Network OS) kun je moeilijk plaatsen.

Oftwel, ik ben zeer voor. Zeker zal het ook (denk ik) de bezoekers/posters frequentie van dat forum ten goede komen.

* Koffie kijkt zeker uit naar zo'n wijziging! :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:05
Hosting moet er dan wel bij komen te staan, want met deze namen hoort dat helemaal nergens meer bij.

Verwijderd

Iets als "Advanced Hosting & Networking" of "Hosting & Advanced Networking" ofzo?

Das het eerste dat door m'n hoofd schiet. Veel meer schiet er ook niet doorheen eigenlijk :+

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53
lijkt mij ook een leuk idee :)

zegt een netwerkbeheerder in opleiding :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Pc123
Op donderdag 27 september 2001 23:06 schreef nelske het volgende:
Iets als "Advanced Hosting & Networking" of "Hosting & Advanced Networking" ofzo?

Das het eerste dat door m'n hoofd schiet. Veel meer schiet er ook niet doorheen eigenlijk :+
Hosting & Advanced Networking lijkt me wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 23:36 schreef Pc123 het volgende:
Hosting & Advanced Networking lijkt me wel wat :)
Klinkt om een of andere manier net ff soepeler ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen we wel bij het probleem dat de devschuur erg krapjes eruit gaat zien, misschien toch maar in 4-en verdelen? Graphics, Webdesign, Webscripting en Programmeren allemaal apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 00:27 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Klinkt om een of andere manier net ff soepeler ja :)
Anders is het ook net alsof er Advanced Hosting mee bedoeld wordt ;)
Op vrijdag 28 september 2001 00:34 schreef Cheatah het volgende:
Komen we wel bij het probleem dat de devschuur erg krapjes eruit gaat zien, misschien toch maar in 3-en verdelen? Webdesign, Webscripting en Programmeren allemaal apart?
Wat is het verschil met de huidige netwerken hoofdgroep :?
Dan erbij zijn dat 2 redelijk drukke fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal mij niet zoveel uitmaken, als de sfeer maar het zelfde blijft, het niveau stijgt en er meer leven komt in /24 is het mij goed :+

/24 is IMHO een mengeling van programming/netwerken/NOW/WOS en ervaringen met diverser bedrijven. En die veelzijdigheid staat me wel aan. Ik vindt "Hosting & Advanced Networking" wel een leuke maar toch dekt ie de lading niet volledig. Maybe als je "server installation/maintainance" er aan toe voegt zal het iets vollediger zijn.

Je hebt wel de WOS & NOS forums maar daar gaat het meer over: "hoe stel ik mijn resolutie in onder X" of "Hoe direct X 8.0 deinstalleren" dus dan zouden de server-achtige topics in /24 terecht moeten komen. Ik weet overigens niet in hoeverre dat al gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
De beste reden om Hosting & Webserver Soft/Hardware om te gaan bouwen is volgens mij omdat het nu een rustig forum is met een redelijk niveau van vragen/problemen. Qua onderwerp klopt het eigenlijk niet echt. Hosting & Webserver Soft/Hardware is eigenlijk iets anders als Netwerkbeheer en de onderwerpen die daar bij horen. Misschien is het toch wel verstandig om een nieuw forum te starten en daarna actiever topics te gaan moven naar HWS (als ze er bij horen) om op die manier daar meer drukte te veroorzaken.
Het maakt mij opzich niet zoveel uit. Het gaat mij (en de meeste mensen in deze thread als ik het zo hoor) om een forum waar ik terecht kan met geavanceerde vragen wat betreft netwerkbeheer e.d. (zie eerder genoemde onderwerpen), en waar je niet afgeleid wordt door "IRQ probleem" topics.

Over de naam "Hosting & Advanced Networking": hiermee stop je gewoon 2 onderwerpen in 1 forum. Het forum zou in het ideale geval eigenlijk gewoon Advanced Networking moeten heten. 2 onderwerpen in 1 forum kan wel maar dan krijg je toch een andere (onoverzichtelijke) sfeer. (vrees ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:14
^^ schop ^^

kunnen de betrokken personen, havana, Tom, ACM en een admin hier nog ff naar kijken :? :)

Verder mogen naar mijn mening alle Win2k dingen die betrekking hebben op een netwerk (dus ook gewoon vragen over Win2k Server) in het forum, dan wordt [forum=11] ook meteen ontlast.

Trouwens wel opletten dat vragen over veel hardware ook net zo goed in NT kunnen, anders raakt die weer leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 28 september 2001 14:43 schreef dennisdotcom het volgende:
^^ schop ^^
Dat was niet nodig hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
alle Win2k dingen die betrekking hebben op een netwerk
Dat lijkt mij dus niet zo'n goed id. Het moeten echt de moeilijk dingen zijn en niet de standaard probleempjes. Voor die dingen bestaan al fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Supergoed idee, * mr_a zal iig een vaste bezoeker zijn. Netwerkbeheer is mijn dagelijkse brood en méér want ik vind het zo interessant dat het een soort halve hobby is :)
IMO is een naam "Netwerkbeheer forum" perfect: generiek, schept afstand voor n00bs, lusers (no offense) en voor de mensen die weten waar ze over spreken is het zo duidelijk dat het niet duidelijker kan ;)

edit: typo |:(

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 16:17 schreef Joop het volgende:
Dat lijkt mij dus niet zo'n goed id. Het moeten echt de moeilijk dingen zijn en niet de standaard probleempjes. Voor die dingen bestaan al fora.
Met aan naam waarin iets als "Advanced Networking" zit o.i.d. vang je dat soort vragen al grotendeels af. (tenminste dat is te hopen).

Met alleen "netwerk beheer" geef je niet echt aan dat Hosting er ook in thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel veel verstand heb van netwerken (ik weet net wat een hub is). Ik geef de verantwoordelijkheid voor dit klusje aan ACM & mijn waarde Negotiator. Zij zullen bepalen wat er gaat gebeuren en hoe.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op vrijdag 28 september 2001 18:21 schreef nelske het volgende:

[..]

Met aan naam waarin iets als "Advanced Networking" zit o.i.d. vang je dat soort vragen al grotendeels af. (tenminste dat is te hopen).

Met alleen "netwerk beheer" geef je niet echt aan dat Hosting er ook in thuis hoort.
Da's wel waar. Is dat erg?
Persoonlijk prefereer ik sterk een term als "Professioneel" boven "Advanced" omdat ik vind dat wat je in dit vakgebied doet dat je het altijd professioneel moet doen maar dat dat niet altijd advanced hoeft te zijn...
Hosting is in principe wel een kleiner vakgebied dan PC netwerkbeheer, dus kan zo overgenomen worden in het bredere forum :P

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Da's wel waar. Is dat erg?
Persoonlijk prefereer ik sterk een term als "Professioneel" boven "Advanced" omdat ik vind dat wat je in dit vakgebied doet dat je het altijd professioneel moet doen maar dat dat niet altijd advanced hoeft te zijn...
Hosting is in principe wel een kleiner vakgebied dan PC netwerkbeheer, dus kan zo overgenomen worden in het bredere forum
Vind ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kleine update:

Maandag avond zullen Negotiator, Tom, havana (als ie er bij wil zijn ;)) en ik hier over overleggen.

We zijn in principe 'voor', maar hoe we het in moeten vullen moeten we nog beslissen.
Hetzij via een 'verplek HWS onder een andere naam naar NT', hetzij dmv 'maak een speciaal forum in NT ervoor aan' (of een andere leuke variant ;) )

Voor die tijd 'herinneren' heeft overigens geen nut. Daar gaan we dan toch niet op in.
Na die tijd herinneren mag evt wel. Als wij verzuimen te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Laatst online: 19:53
Afblijven van HWS !!!! Maar effe serieus nu. Hoe je het ook noemt, of het blijft een naam die klinkt als de huidige of je gaat teveel richting netwerkbeheer (wat dus iets anders is als HWS vragen nu).
Dus geen namen zoals:
- netwerkbeheer forum: Een netwerkbeheerder beheerd geen servers. Mensen welke in HWS komen kunnen dus niks meer posten over servers.
- hosting bla bla: teveel nadruk op hosting.

Je moet een naam hebben welke voor beide gebruikt kan worden. Aangezien het altijd te maken heeft met netwerk (anders kan een server niet servicen), services (die worden door een server geleverd) en communicatie stel ik voor: Networking, Services and Communication

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Laatst online: 19:53
Op vrijdag 28 september 2001 21:17 schreef mr_a het volgende:

[..]
Hosting is in principe wel een kleiner vakgebied dan PC netwerkbeheer, dus kan zo overgenomen worden in het bredere forum :P
PC netwerkbeheer bestaat niet. Aan een netwerk kun je meer koppelen als PC's......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op vrijdag 28 september 2001 23:37 schreef RedRoon het volgende:

[..]

PC netwerkbeheer bestaat niet. Aan een netwerk kun je meer koppelen als PC's......
whatever.... ik bedoel netwerkbeheer zoals ik dat nu doe, en zoals je vaak ziet. In tegenstelling tot applicatiebeheer e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

ik vraag me af hoeveel animo hier daadwerkelijk voor is, kan me best voorstellen dat er hier tweakers zijn met zware netwerkvragen, maar ik weet niet of de tweakers hier in staat zijn om de zeer zware vragen te beantwoorden, als ik zie hoe stil het kan zijn in WD&G van tijd tot tijd, dan vraag ik me toch best af of een naamsverandering zoveel invloed zou hebben. de meesten die al dan niet prof. met de grote servers werken hebben daar ook een onderhoudscontract voor, en dan zullen ze denk ik niet gaan lopen posten in een forum, maar direct waar voor hun geld willen en naar het onderhoudsbedrijf bellen.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op zondag 30 september 2001 05:20 schreef C44 het volgende:
ik vraag me af hoeveel animo hier daadwerkelijk voor is, kan me best voorstellen dat er hier tweakers zijn met zware netwerkvragen, maar ik weet niet of de tweakers hier in staat zijn om de zeer zware vragen te beantwoorden, als ik zie hoe stil het kan zijn in WD&G van tijd tot tijd, dan vraag ik me toch best af of een naamsverandering zoveel invloed zou hebben. de meesten die al dan niet prof. met de grote servers werken hebben daar ook een onderhoudscontract voor, en dan zullen ze denk ik niet gaan lopen posten in een forum, maar direct waar voor hun geld willen en naar het onderhoudsbedrijf bellen.
Een forum hier zal een heel stuk breder, multidisplinairder, diepgaander (:?) over IT-oplossingen gaan. Gewoon het uitwisselen van kennis, ideeen en ervaring.
Om even in te gaan op je situatieschets van professionele grote servers: als een leverancier support levert op een bepaald systeem dan betekent dat in de praktijk trouwens vaak dat je bijvoorbeeld eerst alle servicepacks/nieuwe drivers e.d. moet installeren voordat ze er uberhaupt naar willen kijken. Op het moment dat het om technische redenen simpelweg onmogelijk is zo'n software upgrade uit te voeren heb je feitelijk dus geen support. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
En? >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
kicking hard from the front to back, ja lal lalala causin' a heartattack, kickin'..., kickin'..., kickin' hard... ... ... ... Causin' a heartattack!

(oftewel, hoe staat het ermee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Kuch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 04 oktober 2001 10:49 schreef Joop het volgende:
Kuch??
:)
Negotiator en ik moeten daar nog echt serieus over overleggen.
Dat het komt is zeker, de naam denken we al te hebben (wat vinden jullie van: 'Advanced Networking & Servers'). Wie de moderator wordt denken we zeker te weten (ik en Negotiator in eerste instantie). Wat de invulling wordt (naamswijziging voor HWS en een move naar Networking (met 2 forums krijg je, denken wij, te veel overlap en dat is voor 2 kleine forums helemaal funest). Wat er in komt zijn we nog niet zeker over (we willen eigenlijk een korte faq hebben zodra het geopend wordt, oa met dingen die er wel en niet in mogen).
Daarnaast moeten we nog 'bepalen' wat we er wel en (vooral) niet in willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 01:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb ff het topic op het CF een schop verkocht. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 12:06 schreef ACM het volgende:
...
* Roelant laat ook even zijn gezicht zien hier :+

Ik sluit me volledig aan bij wat ACM hier zegt. Wil het forum een succes worden is een goede voorbereiding vrij essentieel en daar zijn we nu mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Ok, hardstikke mooi dat er aan wordt gewerkt! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Laatst online: 30-09 08:26
Jaja, ik werd ook al belaagd :) Maar ik ben binnen 30 minuten replied :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Een update, voor wie deze draad goed bijhoudt staan er een aantal dingen dubbel misschien, maar beter een keer te veel dan te weinig.

Het huidige HWS forum zal "Advanced Networking & Servers" (ANS) gaan heten, en wordt naar de hoofdgroep Netwerken geplaatst. Het forum zal in de hoofdzaak door ACM en mij worden gemodereerd en ook havana houdt een oogje in het zeil. ACM is en blijft aanspreekpunt (en zijn naam zal dus ook achter ANS in de topiclist komen).

Belangrijk voor een forum dat een (schijnbare) overlap heeft met NT zoals dit forum, is dat er een duidelijke FAQ komt waarin staat wat er wel en niet thuishoort in het forum. Een voorbeeld:
:? Dit is natuurlijk hét forum om mijn probleempje onder de aandacht te brengen van de échte experts?
Nee, dit forum is alleen bedoelt voor de gevorderde problemen, voor de "gewone" vragen moet je (..) etc.
De scheiding wat er wel en niet in het Advanced forum thuishoort, zal in grote lijnen op onderwerp aankomen. Scheiden op "moeilijkheidsgradatie" is namelijk een gevoelswaarde, waarbij erop kan reken dat je op flinke problemen kan stuiten.

Minstens even belangrijk is een goed onderschrift op de forumindex ook, zeker omdat de naam misschien niet "alleszeggend" is (mede wegens de maximale lengte was dat niet mogelijk) zal hier al een duidelijke eerste statement gemaakt moeten worden.

Door havana werd "Voor en door hardcore netwerkjongens. Newbies stay out!" al gesuggereerd, daarmee mis je het server-gedeelte, maar het straalt al wel een beetje de goeie houding uit. Een suggestie is wellicht "Hardcore networking en server administration, newbies stay out!" maar jullie zijn uiteraard welkom om mee te denken :)

Wat dat betreft zijn de eerste stappen dus gezet, en zullen ACM en ik moeten bepalen wat voor topics we het Advanced forum willen hebben, en vooral wat niet. Aan de hand daarvan kan een (nieuwe) FAQ in elkaar gestampt worden, en als dat allemaal af is kan het forum verplaatst worden.

Volgends mij zijn jullie nu weer redelijk op de hoogte :Y)
Als er nog vragen zijn...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 17:35

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 05 oktober 2001 20:23 verschafte Negotiator duidelijkheid:
Hulde !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Klinkt erg goed Negotiator! Dit wordt echt een gaaf forum! :)
Misschien kun je de naam Hardcore Networking & Servers - Newbies: Keep Out! gebruiken? (Of Hardcore Networking & Servers - No Newbies! als dat nog te lang is.)
Het woord Hardcore geeft iig al duidelijk een bepaald niveau aan, dus die zou er iig in moeten IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 20:59 schreef Joop het volgende:
Klinkt erg goed Negotiator! Dit wordt echt een gaaf forum! :)
Misschien kun je de naam Hardcore Networking & Servers - Newbies: Keep Out! gebruiken? (Of Hardcore Networking & Servers - No Newbies! als dat nog te lang is.)
Het woord Hardcore geeft iig al duidelijk een bepaald niveau aan, dus die zou er iig in moeten IMO.
Dat hebben we wel geprobeerd, maar "Advanced networking & servers" is echt zo'n beetje het langste wat om verschillende redenen haalbaar is.

Denk maar aan "Stoute usertjes (meldpunt forummisbruik)" dat ingekort is tot "Stoute usertjes" omdat dát al te lang was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Tja dan de maar de Newbies opmerking er af knippen. (?)
Bij Hardcore Networking & Servers is het sowieso wel duidelijk dat het niet voor newbies bedoeld is. Hardcore klinkt ook nog iets "zwaarder" als Advanced. Een Newbie melding moet dan maar in de ondertitel. (Zoals je al zei.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 21:10 schreef Joop het volgende:
Hardcore klinkt ook nog iets "zwaarder" als Advanced.
Ik heb eventjes met ACM overlegd, en we zijn tot de conclusie gekomen dat "hardcore" een beetje "wannabee" klinkt, "advanced" straalt (vinden wij) net even iets meer professionaliteit uit.

Daarbij is er al een keer een Hardcore Interaction Design forum geweest, en we willen natuurlijk wel origineel blijven he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 05 oktober 2001 21:10 schreef Joop het volgende:
Een Newbie melding moet dan maar in de ondertitel. (Zoals je al zei.)
Wie bepaalt wie newbie is :?
't Zou me niet verbazen dat ik beter kan php-en dan jij, ben jij een newbie? En dan altijd en overal? Ben ik nog steeds een newbie daarmee?

Nahja, het punt zal wel duidelijk zijn, we kiezen er in principe voor om de scheiding content-based te houden...
Niveau-based krijg je altijd 'ruzie' en inconsistentie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit gaat trouwens vandaag gebeuren.

Zometeen moeten we nog even een Mededeling plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 05-10 09:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
het IS al gebeurd :P

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:42 schreef Kees het volgende:
het IS al gebeurd :P
Choeso jei :)
Mededeling-gebeuren is ook al af @ ACM:
[topic=288015/1/50]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was ff zoeken net, maar inderdaad dekt dit beter de lading. Time will tell of this is a success. Aan mij zal het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Cool! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Nu de nieuwe naam Advanced Networking & Servers is, is er eigenlijk nergens meer plek voor gewone hosting vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 15:12 schreef Pc123 het volgende:
Nu de nieuwe naam Advanced Networking & Servers is, is er eigenlijk nergens meer plek voor gewone hosting vragen.
Daar zat ik gisteren ook aan te denken, die zouden eventueel wel naar Internet & Telefonie kunnen denk ik, mocht dat gewenst zijn.
Ik denk echter dat we beter eerst even kunnen kijken hoe het nu gaat lopen en dán eventueel dingen gaan aanpassen.
In principe zouden daarom vooralsnog hosting vragen gewoon in ANS kunnen blijven (forum is nou niet zo extreem druk, dat dat problemen oplevert), mits de moderators van ANS het daarmee eens zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 10 oktober 2001 15:12 schreef Pc123 het volgende:
Wat bedoel je met 'gewone hosting vragen'?

De "ik zoek blablabla hosting" werden over het algemeen toch al dicht gegooid...

De overige vragen mag je er heus nog wel blijven stellen, het is niet zo dat het nu ineens HWS niet meer omvat...

Echter de "installatie van apache" valt imho simpelweg onder SA oid. En de installatie van een os onder de NOS en WOS fora...

Hardware normaliter in de HG Harde Waren.

Voor de gewone vragen zijn (en waren) er dus al fora. Maar voor de Hosting en netwerk specifieke vragen (voor zover ze onder ANS of het vroegere HWS vallen) mogen er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Ik bedoelde alleen vragen over domeinen enzo, die staan er nu best een aantal, de naam klopt daarom niet helemaal. :)
Pagina: 1