Toon posts:

win2k wil ext2 partitie formateren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds deze week een tripple boot gemaakt met win98 se, win2k en linux red hat 7.0

Maar nu ik eindelijk het een beetje voor elkaar heb,
heb ik eigenlijk nog 1 probleem waar ik geen oplossing voor heb.

Namelijk ziet win2k prof de linux native partitie (/ ) en wil deze dolgraag formateren.
Nou heeft mijn broertje per ongeluk op ja gedrukt en nou is m'n linux weg. (hij weet niet beter)

Ik boos natuurlijk en linux weer opnieuw installeren.
Maar win2k blijft maar vragen of hij die partitie mag formateren en omdat ik lui ben en geen zin heb om elke keer op nee te klikken vroeg ik me af of iemand hier misschien een oplossing voor weet.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Kun je die partitie niet ergens hiden ofzo :?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

? Kijk eens in je computer management, disk management thingie. Daar zal je er wel wat mee kunnen. Vaag. Ik heb daar geen last van (ook win2k, winME, linux) :?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het ook erg vaag, ook win98 se wil die partitie heel erg graaga formateren.

Op m'n andere bak (P1 150 24MB ram)heb ik een dualbootje met rh 7.0 en win98 se en daar heb ik het probleem niet

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Als Windows zoiets ooit bij mij durft te zeggen gaat het er onmiddelijk af. Dat pik je toch gewoon niet? Ik heb een hekel aan OS'en die denken dat ze zelf kunnen denken en met dat soort onzin aankomen...

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Als het goed is dan kan win2k die ext2 partitie niet eens zien, ik heb het ook eens gehad, maar later heb ik letterlijk alles opnieuw op m'n comp gezet, en nu zien de windozen geen linuxen meer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij hoort het ook niet te zien maar vertel dat windows maar!!

Weet er iemand een manier om windows te dwingen het niet te zijn?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Win2k ziet bij mij ook de linux-partities wel, en geeft ze aan als 100% beschikbaar.

Maar ik zie geen promptje om 'm te formatteren (moet-ie niet flikken ook trouwens).
Wat je kan proberen is een andere bootmanager, bijvoorbeeld PQboot.
Dan kun je iig je systeempartitie van win2k hiden voor RH en RH hiden voor win2k.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Kan je je broertje niet een andere account geven? Je hebt meerdere levels. Power user oid? DIe kan vast geen partities formatteren.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 13:24 schreef balk het volgende:
Kan je je broertje niet een andere account geven? Je hebt meerdere levels. Power user oid? DIe kan vast geen partities formatteren.
Hij is met ingang van vandaag gedegradeerd tot user. Maar nu krijg ik dus nog steeds die format melding. M'n broertje ook nog steeds maar als hijd an op format klikt krijgt hij acces denied.
Pagina: 1