Toon posts:

raid sneller met 1 hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 1 hd van 40 gig (niet van plan om een neiuwe te kopen. Maar ik mag eenn nieuw mobo uitzoeken ivm een hitte probleem. een msik7t266 Pro met of zonder raid. Maar nu is mijn vraag is nou 1 hd op een raid sneller als dat ie gewoon op een normale Id controller.
!!we hebben het hier dus over 1 hd!!
bvd

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19

Predator

Suffers from split brain

Nou zo veel gaat dat jou uitmaken :)
maar raid controller = 2 xtra poorten dus 8 IDE :)

tenzij ie anders een xtra gewone controller heeft dan maakt het zeker nix uit

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Op deze mooederplanken zit tegenwoordig allemaal software raid, de software zit namelijk verwerkt in de drivers en de hardware op je moederbord doet dan vrij weinig. Het verschil dus op snelheidsgebied is dus eigenlijk alleen het verschil tussen de snelheden van de ide controllers. Ik heb een kt7-raid en daarbij is mijn raid ata-100 en mijn gewone ide ata-66. Of je dit verschil, tussen ata-66 en ata 100, ook merkt als je er maar een harde schijf aan hangt is te betwijfelen. Als je gewone ide ook ata-100 is zal er waarschijnlijk weinig verschil zijn tussen je gewone ide en de raid controller.

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
als je toch uit mag zoeken neem dan gewoon die mét RAID zou ik zeggen :P

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 12:39

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Op donderdag 27 september 2001 20:12 schreef Bert-Jan het volgende:
als je toch uit mag zoeken neem dan gewoon die mét RAID zou ik zeggen :P
Uiteraard! Maar als je er dan nog een harddisk bijzet, merk je dat die een stukje sneller wordt. Dus dan ben je gericht voor de toekomst.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

In het geval met 1 HD is het niet sneller met de data doorvoor. Je seektime is wel wat lager omdat er maar 1 hd iets hoeft op te zoeken. Neem je ooit een 2e hd erbij (bij voorkeur een identieke), dan kun je ze in een stripe setje plaatsen (=RAID 0). Dan gaat je seektime ietjes omhoog, maar je data doorvoer gaat zeker een stuk sneller. Dit laatste merk je vooral bij het booten van een OS of het opstarten van spellen.

I think, therefor I am.....I think.

Pagina: 1