Geforce 2 GTS met AMD K6-500Mhz. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
hallo allemaal

Ik ben van plan om een Geforce2 GTS te gaan kopen. Ik weet dat die Geforce dan te snel is, maar als ik dan later mijn moederbord en processor upgrade dan heb ik wel mooi een GTSje namelijk. Maar mijn vraag is kan dit?

mijn spec :
AMD k6-500
ASUS P5-AB
128 MB (komt nog eens 128 MB bij)
Windows 98SE

En wat voor voeding moet je er dan voor hebben? Kan het wel in combinatie met die AMD? (kweet nie of die zoveel stroom slurpt...)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

kan....... suc6

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het kan, maar heeft (zoals je al zegt..) niet echt veel nut.. Een mx is al snel zat voor de K6-2. Maar omdat de MX en GTS niet veel meer in prijs verschillen zou ik toch wel een GTS halen, altijd beter als je nog eens een keer je processor update :)

Voeding zou geen probleem moeten zijn, GTS en K6 gebruiken niet zo veel stroom.

• ND863

ND863

Topicstarter
Mijn processor word namelijk 50 C dus ik dacht das veel stroom(veel stroom is toch veel warmte??) vandaar dus. Krijg ik nog problemen met mijn ALI chipset? aangezien ze wel problemen geven met TNT2?

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:49

Spleasure

Ik hier?

Erm, kan je mobo dat wel aan? ik heb een AMD K6-2 + DFI mobo, en daarvan staat in het boekje dat hij niet met GeForce kaarten om kan gaan. Ik zou dat eens checken.

• ND863

ND863

Topicstarter
Ik heb in mijn handleiding gekeken en daar staat helemaal niets in. Duh, de Geforce bestond toen nog niet toen ik mijn mobo kocht duss...

Owja, ik heb nog een vraag maar dan over tv out. Ik doe het maar hier stellen dan een nieuw topic openen.
Ik heb de search al gebruikt maar het is me nog steeds niet duidelijk. Als je je kaart aansluit op de tv, moet je dan van tevoren je refreshrate van je monitor verlagen of hoef je alleen maar op tv uitgang te klikken?

• ND863

ND863

Topicstarter
P.s. ik kan nie elke minuut terug replyen op jullie antwoord omdat ik geen kabel heb(word dus keie duur voor me) dus de kans dat ik de volgende dag weer antwoord is groot. dank u

Verwijderd

Tuurlijk KAN het..
maar het heeft absoluut GEEN nut..
haal voor dat geld eerst maar eens een duron met mobo...
een K6 en 3d..WAARDELOOS

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Op vrijdag 28 september 2001 12:46 schreef NoStra het volgende:
Tuurlijk KAN het..
maar het heeft absoluut GEEN nut..
haal voor dat geld eerst maar eens een duron met mobo...
een K6 en 3d..WAARDELOOS
Lekkere reply.. Wat heeft iedereen vandaag?

Ik niet zo zeker of het kan - heb een P5A (standaard ATX layout dus) en krijg met een GF2MX GEEN beeld, niet bij opstarten, nergens. De kaart is op zich goed, Banshee erin en hij draait als een zonnetje maar mijn MX wordt niet geslikt.

Verwijderd

Zeker lekkere reply..
Het is gewoon zo..
Speel maar eens met een K6-2 450 quake3 met een Geforce1
En dan met een PII 450 met een Geforce1. Resultaat De PII haalt 2 keer zoveel fps als de K6-2
Conclusie..voor 3d games is een K6-2 WAARDELOOS

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
tjoh, en was die "geforce" nou niet CPU ontlastend?

Verwijderd

Nee dat was ie zeker niet, enne de reden DAT je m nu haalt is dat je m nu al hebt. Denk je eventjes in hoe snel de prijzen dalen. tegen de tijd dat je je nieuwe mobo hebt is die gf2 ook snel gedaald... Ik zou echt wachten hoor. Die GF3 is een beetje aan t inkomen dus gf2 wordt ook goedkoper...

Een geforce2 met een snelle cpu maakt heel veel uit, heb ik zelf gemerkt toen ik mijn duron 600, 700 en 650 had vervangen voor de 1200 . (1 van die durons ging stuk door aandrukken koeler whahahaharggggrrrr)

Verwijderd

als je in de search zoekt wat voor videokaart je voor een k6-2 moet hebben is dat zeker geen GF. Een voodookaart werkt veel beter, pluis de search maar eens na.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.