nopjes op de proc, eraf of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Ik heb hier een 1400mhz Thunderbird met 4 nopjes er op, moeten die er op blijven zitten? Raakt de koeler de processor dan nog?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Die nopjes dienen ter bescherming van de core dus die zou ik er zeker op laten zitten.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Als je die erafhaalt, dan riskeer je dat je CPU scheef op je CPU komt te staan. Dus dan koelt het niet geweldig + zorgt het voor slijtage van de core aan die hoek. Verder steunt je koeler dan 100% op de core wat zeker niet ideaal is. Om dan nog te zwijgen over het feit dat je je waarborg verliest als je dat doet.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I&#039;ll be back

Topicstarter
Oke bedankt! Ik vond het even eng omdat ik heb gelezen dat ze na 3 seconden doorbranden als er geen koeler op zit.(dus als ie hem niet zou raken)

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Verwijderd

Deze vraag is al wel meer keren langsgekomen, ik snap dat echt niet eigenlijk, die rubbere thingies zijn even hoog, misschien NET iets hoger dan de core, maar zijn zacht, dus drukken in en geven meer stabiliteit en verdelen de druk lijkt me zo (meer raakoppervlak dus minder druk op je core), lijkt me nogal duidelijk eigenlijk... en dan als je die clip vastzet dan weet je ook wel zeker dat die dingen ingedrukt zijn, met zon kracht gaan die dingen wel down.
Dus ik vind dat toch een beetje vague dat er zoveel mensen zich dat afvragen.
Maar desalnietteplus, je kan beter vragen dan een AMD verneuken....

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Da's net zoiets als je schokdempers onder je auto vandaan slopen >:)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Na, ik heb nooit gelezen dat je ze eraf moest halen voor het instaleren van een bepaalde koeler maar als ik kijk naar mijn no-noise silverado is het zo dat hij dus naast de nopjes valt en rechtstreeks op de core zit.... correct me if i'm wrong. Kijk maar eens naar de onderkant, die zilveren schijf gaat rechtstreeks op de core...
Afbeeldingslocatie: http://www.noisecontrol.de/info/silverado/pic200/50mm_unten.jpg

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 11:23 schreef MRic3 het volgende:
Na, ik heb nooit gelezen dat je ze eraf moest halen voor het instaleren van een bepaalde koeler maar als ik kijk naar mijn no-noise silverado is het zo dat hij dus naast de nopjes valt en rechtstreeks op de core zit.... correct me if i'm wrong. Kijk maar eens naar de onderkant, die zilveren schijf gaat rechtstreeks op de core...
[afbeelding]
bij alpha adviseren ze wel om ze eraf te halen en de pads van alpha zelf erop te plakken
dus bij bepaalde coolers wordt wel degelijk het advies gegeven dat je ze eraf moet halen en dit wekt inderdaad wel eens verwarring op maar bij deze dus GEWOON LATEN ZITTEN!!!!!! :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb net ffff wegens onderhouds en case-mod redenen de koeler eraf gehad en ffff goed gekeken maar de onderkant van de silverado.

Het is dus zo dat hij wel op de nopjes staat (bij de silverado moet je ook rubber ringetjes om de nopjes doen). Hij raakt de core dan nog wel want in het zilver (en het koelprut) stond een afdruk van de tekst die op de core stond.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 13:11 schreef schumie het volgende:

[..]

bij alpha adviseren ze wel om ze eraf te halen en de pads van alpha zelf erop te plakken
dus bij bepaalde coolers wordt wel degelijk het advies gegeven dat je ze eraf moet halen en dit wekt inderdaad wel eens verwarring op maar bij deze dus GEWOON LATEN ZITTEN!!!!!! :)
Niet voor AMD, dat met de andere rubbertjes gebruiken raden ze alleen aan voor Intel PIII CPU's.
( Die hebben helemaal geen rubbertjes ;) )
Pagina: 1