Toon posts:

asus a7v-e (veel korte beeps) wel post

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help

ik heb mijn a7v-pro gesloopt en heb nu een a7v-e gekocht (lekker goedkoop 230,-) het enige (echte) verschil wat ik kan vinden tussen deze en de vorige is dat de a7v-e maar 2 dimmen heeft, dus ik dacht: "dat moet geen problemen geven"

Wel dus.
ik heb alles netjes overgezet zonder gekraak of andere gekke dingen op te merken. naar mijn id was dat dus goed gegaan.

maar nu post hij wel tot aan het "hit del for bios" beeld, ik kan dus wel in de bios komen. maar meteen daarna begint hij korte piepjes te geven in een loop. (het boekje zegt: "cpu overheated, running at lower frequentie") het beeld begint te knipperen en hij komt niet verder dan de hdd & andere disks tabel. verder staat in de bios dat mijn athlon 36°C is. niet warm dus.

HELP

kep al op de search geprobeerd maar nix gevonden,

Verwijderd

Probeer eerst 's met één geheugenreepje? Ik geloof dat kortje piepjes iets met geheugen te maken hebben. Ik ben ooit 's met mijn bureaustoel op wieltjes over een DIMM heengereden (ja, lach maar :)), zonder dat ik dat door had, en vervolgens was die DIMM dus stuk en begon mijn A7V ook te piepen, korte piepjes. (gelukkig was er aan de buitenkant niks kapot, en kon ik het geheugen ruilen :)).

Verwijderd

Ik zou de high temp alarm uitzetten. Is als het goed is een instelling in het bios. Dat zorgt ervoor dat de pc begint te piepen als hij te warm wordt. Misschien staat de temperatuur van die setting wel te laag.

Verwijderd

Heb ik ook af en toe..
Wiebel je geheuges es wat heen en weer.. en ale!
hij werkt weer.

Volgens mij is dat een foutje of zo van asus