probs met 3com 3c905c-tx kaartje (PCI)

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
zojuist voor studentenhuis een Switch gekocht.. alles werkte bij mij prima met m'n realtec kaartje. Ik had ook een 3com kaartje gekocht (nadat iedereen die kaart hier de hemel in geprezen had)

Kaart in Win2k bak gegooid (piii-733 op i815 bordje met 256mb int) en starten maar.
Hij herkent hem natuurlijk meteen en stelt hem ogenschijnlijk ook okay in. Ik dacht dus dat ik ff de IP instelling maar hoefde in te vullen om de speed eens te kunnen testen.

Dus niet.

Pingen naar IP's en adressen op het internet levert geen problemen op, pingen naar clients op het netwerk daarentegen gaat de helft van de tijd mis. Als ik naar m'n server ping (of naar 192.168.0.1 of naar SERVER) dan komen er maar 2 a 3 packets aan de rest "timed out".

In win staat dat het om een 3com Etherlink XL 10/100 PCI 3C905C-tx kaartje gaat.. (is het ook)

Ik heb al eens alle protocollen weg geknikkerd en opnieuw geinstalleerd..

Kaart stuk?
Instelling fout?

• paulhekje
  • Laatst online: 13-08 10:01
bij 3com diagnostic/config utility downloaden en daarmee checken/configgen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
steek die kaart es in een andere computer en test het opnieuw. Dan weet je iig of de kaart stuk is of de combinatie tussen die kaart en de computer waar-ie nu inzit niet deugt.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
mmmm... kaartwissel is ff laatste waar ik nu ff zin in heb.. 'k heb net PC op plaats staan.. welk tooltje wordt precies bedoelt??? op de 3com site kan ik geen diag softw. vinden.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC