Toon posts:

Asus P3V4X met 1024MB pc133 werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met 768 doet ie het wel, met 1024 niet.
Iemand ervaring hiermee ?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

1) gaat de chipset niet tot 768MB ?
2) wat voor DIMMs (single/doublesided, capaciteit) gebruik je?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mijn handleiding zou er 1024MB op moeten kunnen.
Ik heb een Apollo Pro 133a chipset en ik wil 4 x singlesided sdram pc133 256MB erop hebben.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Bord moet dacht ik zelfs 2GB aankunnen, dus da's het probleem niet. Wat zijn precies de symptomen, want "het werkt niet" is wel erg algemeen nietwaar? En wat is de DIMM config en wat voor DIMM's, en welk OS etc.?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bijvoorbeeld snel door mijn menu met favorieten blader dan bevriest plots mijn beeld en kan ik niets meer doen.
Ik gebruik XP.

Ohja, het zijn dus toch doublesided dimm's . . foutje :)

• art2d2
  • Laatst online: 26-01-2025

art2d2

art2d2

Heb al gedacht aan , dat de laatste module misschien de clock cyclus niet kan bol werken, zet is alles op cl 3.

sccs

http://www.art2d2.nl

• Abbadon
  • Laatst online: 21:09
Op donderdag 27 september 2001 20:36 schreef Braadkip het volgende:
Als ik bijvoorbeeld snel door mijn menu met favorieten blader dan bevriest plots mijn beeld en kan ik niets meer doen.
Ik gebruik XP.

Ohja, het zijn dus toch doublesided dimm's . . foutje :)
Je hebt er nu dus drie 256MB double-sided DIMM's in zitten en als je nummer vier er bij in prikt krijg je problemen (lees: je bak slaat volledig vast)?
Tja, weet dat het gebruik van vier DIMM's nogal een aanslag pleegt op de memorycontroller, want veel banken (zijn in dit double-sided geval 8 banken) en veel chips = veel load op de bus. De memorycontroller wordt dan wat 'picky' zeg maar voor wat betreft de modules. Veelal kun je met vier stuks beter hetzelfde merk nemen.
Je kunt in ieder geval de DIMM's eens gaan wisselen van socket en er een memtest op loslaten (misschien is één niet helemaal lekker).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard gebruik ik 4 identieke dimm's van hetzelfde merk.
Ook van verschillende merken geprobeerd waaronder Hyundai Infinion en wat no-name's.
Pagina: 1