LILO -> win98/win2k/linux

Pagina: 1
Acties:

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Ik ben een linux noob. Zo da's er uit.

Ik heb een probleempje met multibooten van de in de topic staande OS-en. Het hele plaatje :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.nienoord.dds.nl/diskspace.gif

Ik switch de actiefe part. nu met of FDISK, of de part.Magic rescue disks, wat natuurlijk allemaal wat omslachtig en ehm, stom is.
Dit is de situatie als in win2k. De part. met win98 is dus onzichtbaar, en inactief. Wil in win98-en moet ik 1st de part met win98 actief maken met fdisk ofzo. Win98 ziet geen NTFS dus moet de NTFS onzichtbaar zijn in win98 'mode'. Kan LILO dit aan??? Dsu niet alleen het switchen van een partitie van non-actief naar actief, maar ook het onzichtbaar maken van bepaalde partities on der bepaalde (opstart-)omstandigheden?

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Verwijderd

de bootmanager van partion magic kan dit zeker weten wel aan en deze is niet lastig in te stellen of lilo dot kan weet ik niet.

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Dat was ik nog vergeten te melden... Ik ken die bootmanager niet installeren. Wat precies de medling was week nie meer, maar het kwam er opneer dat ie niet in win2k kon, en wel op win98 maar daarvoor stond win98 weer niet op de goede, (dus de eerste) partitie...

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Win98 ziet geen NTFS dus moet de NTFS onzichtbaar zijn in win98 'mode'.

Hoeft toch niet?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

nu ik even nadenk lilo kan dit wel met hidden=/hdb2 geloof ik kijk anders even in man lilo staat het wel in denk ik.

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
www.lilo.org zal ook wel lukken?
[zuchtmode]
weeeeeeeeer een manpage doorbladeren...
[/zuchtmode]

[edit]
www.lilo.org bestaat niet eens...