Toon posts:

Kan een kast/voeding de mobo mollen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een k7m mobo, deed het altijd toppie. Maar sinds ie ff in een kast(aopen) van een maat van me is geweest, krijg ik hem niet meer aan de praat (in een goede kast). Als ik opstart gaat de monitor niet eens aan. Heb al verschillende videokaarten en geheugen geprobeer, IDE is niet eens aangesloten.

Die kast waar het mobo in is geweest vindt ik nu wel heel verdacht want het mobo dat we gingen vervangen was hierin ook al kapot gegaan.

kan wel zeggen dat ik het 1enander van pctjes weet, maar ik sta nu echt voor een raadsel :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Tja, het kan natuurlijk altijd..

Als de voeding in die kast echt helemaal gaar is, en flink verhoogde spanningen aan jouw mobootje geeft, dan heb je kans dat het einde verhaal is.. Geld overigens ook voor de proc en de kaarten dan!

Verwijderd

Topicstarter
de mobo die het eerst kapot ging was nog wel in staat de bios te halen, daar stonden de voltages nog wel goed.

Verwijderd

kan, heb ik ook gehad.
Had per ongeluk zo'n extra mobo-pin (zo'n schroefje dat tussen kast en moederbord moet) vastgemaakt. Deed het 10 maanden goed, toen opeens BOEM.

:(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 19:52 schreef BBL the 2nd het volgende:
kan, heb ik ook gehad.
Had per ongeluk zo'n extra mobo-pin (zo'n schroefje dat tussen kast en moederbord moet) vastgemaakt. Deed het 10 maanden goed, toen opeens BOEM.

:(
hoe bedoel je vastgemaakt? je moet die dingen toch gewoon op de kast monteren en daarna het mobo eropleggen en vastschroeven toch?

Verwijderd

Ik snap wat you mean. Een vriend van me had het ook gedaan. Dat ding zat _net_ onder het geheugen. Kwamen er na uren zoeken pas achter waarom het ding niet opstarten. (Het enige wat we immers gedaan hadden was het mobootje in een andere kast zetten) :7

Verwijderd

Topicstarter
>Ik snap wat you mean. Een vriend van me had het ook >gedaan. Dat ding zat _net_ onder het geheugen. Kwamen er >na uren zoeken pas achter waarom het ding niet opstarten. >(Het enige wat we immers gedaan hadden was het mobootje >in een andere kast zetten)

en was die mobo voorgoed kapot?

Maar wat zit daar dan net onder het geheugen. Maakt er iets sluiting, of moet daar juist contact gemaakt worden.

Ook heb ik geprobeerd het mobo helemaal vanuit de kast te starten (het probleem blijft).
Ik heb 5 pinnetjes in de kast geschroefd en daar de mobo op vastgemaakt.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Yup dat kan zeker,

Heeft een vriend van mij eens met een PII mobo gehad, de voeding was toen al een tijdje wat brak (fan stond vaak stil af en toe reboten voordat dat ding opgang kwam enzo) en teon zattie gewoon een spel te spelen ofzo, poef! pc uit komt wat rook uit de kast. hij dat ding openschroeven en wat bleek zat in een van de chips op zijn mobo ineens een gaatje!

:)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

om t kort te zeggen: een kast heeft meer gaten voor die pinnen dan een moederbord. Dus ik al die kast-gaten opvullen met die schroefjes (uiteraard alleen waar de A van ATX bijstond), maar toch nog teveel gaatjes opgevuld.
Als er op de plek waar dan zo'n schroef vastzit geen gat zit in je moederbord is het einde verhaal -> kortsluiting.

Moederbord en kast dienen overeenkomstige gaten te bezitten om die schroef-dingen ("moederbord-houders") vast te zetten.

:( :( :(

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15
zelfde hier joh...
voeding bleek gaar te zijn en had mijn mobo ook rot gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 08:28 schreef Kaap het volgende:
zelfde hier joh...
voeding bleek gaar te zijn en had mijn mobo ook rot gemaakt.
waren de andere onderdelen ook rot, of bleef het beperkt tot de mobo? Vraag me nu af of me processor nog wel goed is als het idd aan de voeding heeft gelegen.

Heeft een cmos reset misschien nog zin?

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 23:02 schreef vip32 het volgende:
>Ik snap wat you mean. Een vriend van me had het ook >gedaan. Dat ding zat _net_ onder het geheugen. Kwamen er >na uren zoeken pas achter waarom het ding niet opstarten. >(Het enige wat we immers gedaan hadden was het mobootje >in een andere kast zetten)

en was die mobo voorgoed kapot?

Maar wat zit daar dan net onder het geheugen. Maakt er iets sluiting, of moet daar juist contact gemaakt worden.

Ook heb ik geprobeerd het mobo helemaal vanuit de kast te starten (het probleem blijft).
Ik heb 5 pinnetjes in de kast geschroefd en daar de mobo op vastgemaakt.
Pagina: 1