Toon posts:

gif transparant maken in fotoshop 6

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik save for web en dan gif kies en transpercy aanklik blijft de achtergrond wit. Hoe moet ik dit doen dat het wel transparant word?

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58

Obi

Op donderdag 27 september 2001 18:50 schreef brianpepejeans het volgende:
Als ik save for weg en dan gif kies en transpercy aanklik blijft de achtergrond wit. Hoe moet ik dit doen dat het wel transparant word?
Iets meer info AUB.

Verwijderd

save 4 web optie geeft heel veel extra opties voor het opslaan als gif/jpg/png... zoals kleurcontrole en transparantie, gaat daar maar eens tussen zoeken

Verwijderd

Is je onderste layer wel transparant?

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:03

E-Rick

I love it :7

Je plaatje moet in photoshop ook al transparant zijn. Ik neem aan dat dat het geval is???

Choose life

• Obi

Obi

Op donderdag 27 september 2001 19:30 schreef denki_akira het volgende:
save 4 web optie geeft heel veel extra opties voor het opslaan als gif/jpg/png... zoals kleurcontrole en transparantie, gaat daar maar eens tussen zoeken
>Duh< dude...
Ik bedoelde meer info over het plaatje wat Brian wilt saven...

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

a) staat onder F1 denk ik wel ergens anders in de manual
b) moet inderdaad in PS zelf al transparant zijn tenzij je het doet met gif 89 oid

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus me probleem de achtergrond is wit maar deze moet dus transparant worden. Ik heb 18 plaatjes die ik zo moet maken maar lukt me niet want overal is de achtergrond wit

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Als je achtergrond in je PSD niet transparant is, wordt je gifje bij save4web niet transparant. Daar is zover ik weet niets aan te doen (en als het wel is hoor ik het graag :) ).

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Oefening
  • Niet online
foutje, zie hieronder

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 23:06 schreef brianpepejeans het volgende:
dat is dus me probleem de achtergrond is wit maar deze moet dus transparant worden. Ik heb 18 plaatjes die ik zo moet maken maar lukt me niet want overal is de achtergrond wit
achtergrond deleten

en voortaan voor transparante achtergrond kiezen op het begin (weet niet of dat later ook nog kan worden veranderd)

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
dus, volgens mij moet het zo:
1. eerst saven for web met witte achtergrond
2. dan weer open in fotosoep
3. ff modus op rgb zetten
4. 'background' layer renamen naar 'layer1'
5. met je toverstaffie wit selecteren en deleten en dan weer safen for web en dan transparantie aan.

Zo doe ik het volgens mij als ik alleen fotosoep wil gebruiken. In Fireworks (en d8 ook ulead gif animator) kan kan je gewoon een kleur selecteren die transparant moet zijn.

Verwijderd

Ook dat kan wel in photoshop, maar dat is zoals nu waarschijnlijk onhandig.

• freddifish
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

dit kan zelfs in MS fotoedit, is het enige waarvoor ik dit nog regelmatig uit de kast trek :o

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

alleen, als je later de witte achtergrond selecteert en wegmikt ben je je anti-analizing ( :P ) kwijt.

Wat je dan nog zou kunnen doen is met CTRL-ALT-D (feather) de selectie een beetje (1px) blurren en dan pas deleten.
Maar mooi is anders.

www.jurgroessen.nl

• Oefening
  • Niet online
wrom zo moeilijk?
gewoon de witte achtergrondlayer wegflikkeren en klaar is [vul hier je naam in], toch?

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op vrijdag 28 september 2001 01:03 schreef nelis het volgende:
wrom zo moeilijk?
gewoon de witte achtergrondlayer wegflikkeren en klaar is [vul hier je naam in], toch?
Dat zou erg flex zijn als je achtergrond een layer is..
Maar stel nou dat je het bestaande, op een witte achtergrond gezette KPN-logootje in GIF-formaat op jouw pomodoro-rode page wil zetten, hoe doe je het dan?

5 minuten bedenktijd gaan nu in. :+

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

je moet de afbeelding er maar uit knippen en in een nieuwe transparante laag plakken, als je d'r echt niet meer uit komt.:9~

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 01:26 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

Maar stel nou dat je het bestaande, op een witte achtergrond gezette KPN-logootje in GIF-formaat op jouw pomodoro-rode page wil zetten, hoe doe je het dan?

lol
maar je hebt wel gelijk, was nog niet/niet meer wakker denk ik :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:39

crisp

Devver

Pixelated

In PhotoShop weet ik het niet, maar in PaintShop kan je gewoon een kleur kiezen uit het pallet die transparant moet worden. Desnoods gebruik je een exotische kleur die niet in je plaatje voorkomt en beschilder je hier eerst de achtergrond mee.

Intentionally left blank

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

[..]

Dan vraag je bij de KPN een logo aan op illustratorformaat om van al het gezeur af te zijn.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• TheDjasp
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Krijg je ruzie met de huisstijl-politie van de KPN :)

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• SWINX
  • Laatst online: 02-06 23:18
(jarig!)
gebruik Photoshop om wat te soepen
en maak het dan transparant met Paint Shop Pro :)

PSP heeft daar zwaar handige functie voor en dat mis ik toch echt in Photoshop...

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op vrijdag 28 september 2001 08:20 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Dan vraag je bij de KPN een logo aan op illustratorformaat om van al het gezeur af te zijn.
soory hoor Ozboz, maar had je nou echt ruim 12 uur nodig om tot die oplossing te komen :? ;)

Je hebt wel gelijk hoor, en anders is die rus met z'n logo verzameling nog een optie.
Maar je snapt neem ik aan wel dat het even ter illustratie was...

www.jurgroessen.nl

• Obi

Obi

[..]

Gif is voor mietjes :)

Afbeeldingslocatie: http://forum.id-t.com/obi/kpn.png

Ik denk trouwens dat KPN niet accoord zou gaan met hun logo pp zo'n achtergrond afgebeeld... :P

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Op vrijdag 28 september 2001 01:50 schreef HansLinkSite het volgende:
je moet de afbeelding er maar uit knippen en in een nieuwe transparante laag plakken, als je d'r echt niet meer uit komt.:9~
Tsja, daar lijkt het op. Waar is de oude PS 5.0 export as GIF9a-functie gebleven waarbij je met 1 klik de transparante kleur kon selecteren...

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op vrijdag 28 september 2001 19:35 schreef Obi het volgende:

[..]

Gif is voor mietjes :)

[afbeelding]

Ik denk trouwens dat KPN niet accoord zou gaan met hun logo pp zo'n achtergrond afgebeeld... :P
ja, ok, zo doe je dat als je het logootje bij logo.ru vandaan hebt...
maar hoe behandel je dan dit logootje dat op diezelfde achtergrond moet komen? :P
want daar ging het volgens mij om.

Afbeeldingslocatie: http://logo.gif

Ben vd week nl een tijdje bezig geweest met zulke klusjes en dat valt wel eens niet mee.
BTW: dit is niet om te zuigen (nou, ok, beetje dan :+ )maar om kennis te delen..

[ Voor 6% gewijzigd door Hangloozz op 10-05-2004 12:19 ]

www.jurgroessen.nl

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 10:48

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Wat mij betreft de beste oplossing:
[topic=109197/1/25]

- Gewoon in P6
- Meerdere kleuren transparant maken
- Hoef je geen rekening te houden met transparante layers en dat soort gefuk

BTW: Ik heb 't idee dat deze export-to-gif file wel is meegenomen in de 6.0.1 update. It should, want 't is een klein filetje, groot plezier ding.

Dr.B

NERDCORE FOR LIFE

• Obi

Obi

Op vrijdag 28 september 2001 23:59 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

ja, ok, zo doe je dat als je het logootje bij logo.ru vandaan hebt...
maar hoe behandel je dan dit logootje dat op diezelfde achtergrond moet komen? :P
want daar ging het volgens mij om.

[afbeelding]

Ben vd week nl een tijdje bezig geweest met zulke klusjes en dat valt wel eens niet mee.
BTW: dit is niet om te zuigen (nou, ok, beetje dan :+ )maar om kennis te delen..
Ik ben in de fortuinlijke situatie dat elk logo wat ik aangeleverd krijg een Illustrator EPS is... Anders zou ik trouwens ook niet accepteren. Als je zo'n gifje aangeleverd krijgt, begín je er toch niet eens aan..? Daar heb ik de tijd niet voor hoor als ik aan het werk ben...
Dat kun je NOOIT meer zo krijgen als het logo bedoeld is (er ontbreekt namelijk nogal wat beeldinformatie).

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

aangeleverd krijgen als eps is natuurlijk helemaal luxe, maar vaak maak ik ze zelf na in illustrator; gaat ook goed.
Voordeel is dat je voor later gebruik alsnog een eps hebt staan.

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1