256 kleurmodus vereist door oude spellen?

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik heb laatst wat abandonware uit 1995/6 zitten downloaden, en irriteer me aan het volgende:
Pirates! Gold for Windows (en zo nog wat spellen) eisen precies 256 kleuren in Windows (spellen stammen nog uit Win32 en WinG tijd). Ik vind het nogal irritant iedere keer m'n kleurinstellingen voor en na het spelen aan moet passen (32bit->256 kleuren en weer terug).

Heeft iemand een manier om een spel als dit te laten draaien in z'n eigen modus zonder dat ik de hel desktop iedere keer om moet zetten?

(heb search gedaan overigens- kreeg heel veel nostalgie maar geen antwoorden)

Oslik blyat! Oslik!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weigert het spel te werken dan? Bij zulk soort oude spellen krijg ik meestal alleen een waarschuwing dat het misschien beter in 256 kleuren werkt, maar als ik dat negeer werkt alles meestal prima :).

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 19:14 schreef AtHomer het volgende:
Weigert het spel te werken dan? Bij zulk soort oude spellen krijg ik meestal alleen een waarschuwing dat het misschien beter in 256 kleuren werkt, maar als ik dat negeer werkt alles meestal prima :).
Helaas weigert het helemaal te draaien. Als je tijdens het draaien naar 32bit omschakelt gaan de kleuren helemaal van slag. Volgens mij is het een eigenschap van WinG (oorspronkelijk een graphics extension van Win 3.1x)- heb gezocht maar niets gevonden om specifiek voor dit soort programmas een PIF achtige iets in te stellen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

In Win2K en XP kun je bij de snelkoppeling gewoon instellen of je hem in 256 kleuren automatisch wil draaien.

In win98 kan dat niet.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
heeft met pallet shifting te maken, je kunt met 256 kleuren snel een kleur in het beeld wisselen door 1 waarde in je kleurenpallet aan te passen

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

klopt

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 19:52 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
heeft met pallet shifting te maken, je kunt met 256 kleuren snel een kleur in het beeld wisselen door 1 waarde in je kleurenpallet aan te passen
Dus niets dat in Win98 te doen is behalve met de hand kleuren instellen? Tijd om naar XP te upgeraden...

Oslik blyat! Oslik!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 22:02 schreef dion_b het volgende:

[..]

Dus niets dat in Win98 te doen is behalve met de hand kleuren instellen? Tijd om naar XP te upgeraden...
Ik zocht naar een manier om voor pirates voor dos onder windows met 256 kleuren te draaien maar een oplossing voor jouw probleem is het gebruiken van qres. En die dan zo instellen dat hij een snelkoppeling maakt en pirates draait met 256 kleuren (en een eventueel andere resolutie) en nadat je klaar bent met spelen weer omschakelt naar je normale desktop settings. Werkt ook onder NT/2000.

http://www.berend.com/qres.html

Voor het archief. :)
Pagina: 1