Toon posts:

Weet nog steeds niet welke hoofdtelefoon...

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe draadlose hoofdtelefoon gekocht, meteen weer doorverkocht vanwege de ruis.
Nu wil ik dus een hoofdtelefoon mét draad hebben, alleen ben ik er nog niet uit welke het wordt.
Ik heb eigenlijk alleen nog naar Sennheiser gekeken omdat ik er zoveel goeds over hoorde, echter viel het gene wat op hun website stond mij een beetje tegen.
Bij een groot aantal hoofdtelefoons stond dat ze uiterst geschikt zijn voor klassieke muziek, nu is er niks mis met klassieke muziek maar ik wil ook wel eens wat anders luistern zoals, trance, pop, rock, eigenlijk alles.
Ik dus een mailtje gestuurd naar Sennheiser USA(nederlandse site is nog niet up and running :() en om advies gevraagd.
Welke hoofdtelefoon binnen mijn budget(tot 400.-) is geschikt niet alleen geschikt voor klassiek of jazz, ik wil dus gewoon een fijne hoofdtelefoon waarmee je alles goed kan beluisteren.
De volgende dag kreeg ik in het Nederlands(!!) antwoord van Sennheiser Nederland.
Mij werd aangeraden de HD 580 te kopen die momenteel in de aanbieding was, normale advies prijs: F 499.
Echter ook deze hoofdtelefoon werd zeer goed bevonden voor "klassieke" muziek, er stond niet dat ie ook voor andere muziek stijlen geschikt is.

Hier word ik dus een beetje moe en gefrustreerd van :(
De search leverde ook niet veel op en op audioreview.com werd ik ook niets weizer.

Graag meningen over jullie hoofdtelefoons, voor welke muzielstijlen ze niet geschikt zijn, en de prijs natuurlijk :)

Alvast heel erg bedankt.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:13

Hu9o

Schokkend

Ik heb gewoon 1 van Philips, koste 10 piek bij de Blokker. Prima voor CS-en :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ik heb ook nog wel een hoofdtelefoon van U.S. Blaster van 20.-
Die werkt ook, nu wil ik alleen iets meer dan een 'werkende' hoofdtelefoon. ;)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb een plantronics HS-1 perfecte headset alleen jammer van de prijs ( 108 exl btw )

Afbeeldingslocatie: http://www.alchemyzone.com/plantronics/hs1/hs1_lg.jpg

lekker geluid vooral de bass is zeer goed

en hij heeft ook vergulde aansluitingen
perfecte headset om mp3's mee te luisteren en te CS-en
beter dan m'n headset van 15 piek wat een bagger ding is dat vergeleken met deze :+

Verwijderd

Probeer een bayer dyamanic die is ook heel goed bij pop, roch etc.

Verwijderd

Topicstarter
Bayer Dyamanic heb ik ook eens voorbij horen komen.
Ik denk dat hoe meer merken ik tegenkom, hoe moeilijker de keuze wordt :(

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
[topic=219306]
[topic=155522]
[topic=164314]

Ik denk dat je in deze tpoics al aardig meningen van medeGoTters kan vinden.

Tips voor merken:
beyer dynamic
Sennheiser
AKG
Grado

Goede online winkel:
jan meier

Verkoopt beyer en sennheiser. Is een nederlander sie in dld woont, ik heb al 2 keer wat bij hem gekocht. Goed zaken doen!

Mocht je een overzichtje willen: headroom is een online shop met veel info!

Mijn aanraders: beyer dt931 en de sennheiser 580/590/600

Grado's schijnen ook erg goed te zijn, maar daar heb ik ervaring mee.

(btw: hoofdtelefoons in deze klasse willen graag een hoofdtelefoonversterker)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Wat ik me nu eigenlijk afvraag is waarom iedereen zegt dat de Sennheiser HD 570 zo'n 170 - 200 piek kost? Ik kan 'm op Internet nergens zo goedkoop vinden en in de winkel waar ik 'm besteld heb kost 'ie 249 piek... (alhoewel ik gelukkig korting kreeg naar 225 piek, maar nog steeds te duur volgens de op GoT genoemde prijzen)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Ik neig toch naar de Sennheiser HD 580 vanwege de goede reviews, heb er nu een boel gelezen op audioreview.com en nagenoeg iedereen is er zeer tevreden over.
Dat "zeer geschikt voor klassieke muziek" zat me even dwars, dit klonk mij in de oren als "alleen geschikt voor klassieke muziek".... Maarja, schijnt toch een hele goede hoofdtelefoon te zijn.
Staan hoofdtelefoons trouwens in de tweakers.net pricwatch? Ik kon ze niet vinden :(

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 13:36

E-Rick

I love it :7

k heb deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/images/product/mdr-v300.gif(MDR-V300)

(klik)

en ik ben er zeer tevreden over, hele heldere en sprankelende hoge tonen, goede droge bassen en heledere midtones. Voor de 80 piek die ik er voor heb betaald een zeer goede koptelefoon. Hij is lekker klein, zit goed op je kop.
Ik weet alleen niet hoe die te vergelijken is met koptelefoons van 300 a 400 piek, maar toen ik in de winkel (correct) aan het luisteren was, was dr niet echt veel verschil te horen.

Choose life

Verwijderd

Topicstarter
Zelf ben ik niet zo'n Sony fan op dit gebied, m'n home theater 5.1 setje + versterker(ben het type ff kwijt) is leuk maar wat betreft muziek vind ik Sony niet om te gillen.

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op donderdag 27 september 2001 19:01 schreef Roefoes het volgende:
Ik neig toch naar de Sennheiser HD 580 vanwege de goede reviews, heb er nu een boel gelezen op audioreview.com en nagenoeg iedereen is er zeer tevreden over.
Dat "zeer geschikt voor klassieke muziek" zat me even dwars, dit klonk mij in de oren als "alleen geschikt voor klassieke muziek".... Maarja, schijnt toch een hele goede hoofdtelefoon te zijn.
Staan hoofdtelefoons trouwens in de tweakers.net pricwatch? Ik kon ze niet vinden :(
Mijn vader heeft de HD580 (die heb ik een paar jaar ingepikt van hem). Ikzelf heb de Beyer DT931. Beide zitten ongeveer op jouw budget (niet kijken op een paar tientjes)

Ze klinken compleet verschillend. De beyer heeft veel hoog. De HD580 is wat uitgewogener op dat gebied. De hd580 klinkt wat vlakjes. De beyer juist weer niet. Er zit geen wezenlijk kwaliteitsverschil (zowel qua constructie als qua geluid) tussen de beide hoofdtelefoons. Echter, het verschil que karakter is zo groot dat je toch een sterke voorkeur voor de een of de ander kunt hebben.

grappig (maar verraderlijk!): De HD600 is in duitsland maar heel iets duurder dan deze beide typen. Echter: in amerika en in engeland is hij juist veeeeel duurder. (in engeland zelfs iets van 100 pond!). Volgens een review in een engels blad klonk was de meerprijs van de hd600 goed besteed en klonk hij ook kwalitatief beter. Terwijl bijvoorbeeld Jan Meier (wiens mening ik erg respecteer) na verschillende luistertests de DT931 iets prefereert over de HD600 (met een erg klein verschil en ze zitten dan ook zeker in dezelfde klasse). Zo kan je maar zien dat Marketing toch een grote rol speelt. Doet me denken aan een donald duck strip van een paar jaar geleden: Dagobert heeft een winkel met jurken voor f50,-. Verkoopt niet goed. Start uitverkoop actie: van 125,- voor f60. Groot succes :)

Ik persoonlijk heb het idee dat deze hoofdtelefoons op het gebied van kwaliteit zo aan elkaar zijn gewaagd, dat er niet zozeer 1tje beter is dan de andere. Maar dat juist persoonlijke voorkeur doorslag doet geven. (ik heb bijv. genoeg reacties van mensen op headwize.com gelezen dat ze de hd580 beter vinden klinken dan de hd600, terwijl de hd600 toch een "hoger type" is.)

Btw: op headroom kan je lezen dat bijvoorbeeld de Grado sr225 een echte rock-hoofdtelefoon is. Dat wordt bevestigd door vele headwize (fora helaas dood) en www.head-fi.org (opgericht naar aanleiding van kapotte headwize fora) bezoekers. Valt volgens mij ook aardig binnen je budget en kan ook een goede keuze zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Keb net de Sennheiser HD 580 besteld via m'n werk, werd het zoeken een beetje zat en de HD 580 kreeg hele goede reacties van eindgebruikers.
Nog bedankt voor alle reacties, moest toch even weten of het verschil tussen bepaalde merken echt groot was, wat dus wel meevalt.

Verwijderd

oh, het verschil tussen verschillende merken is heel groot. niet in qualiteit per se (er zijn heus wel merken die je dus niet moet hebben *kuch*sony vxxxdj*kuch* trouwens), maar wel qua type geluid. hier word altijd maar gewoon Sennheiser HD580 geroepen, en dat is ook wel een top 'foon, maar het is echt de moeite waard om ook es naar Beyerdynamic (DT931 en DT770 bijv.), Grado (allemaal goed, wel beetje duur hier) en AKG (K501) te gaan luisteren.

just so you know :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik werd een beetje moe van al dat vergelijken, ben al een maand opzoek en heb al zo weinig geduld als ik iets echt wil hebben :(

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 12-08 16:25
tja ik hen de Sennheiser 265

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiserusa.com/images/products/headphones/hd265.gif

Voor specs zie:
http://www.sennheiserusa.com/pages/products/headphones/265.htm

Ik heb mijn Labtec set echt nooit meer aan ... sennheiser RULEZ. Alle soorten muziek klinken geweldig, mij labtec setje heb ik echt nooit meer aan.

Verwijderd

Dat lijken wel oorwarmers! ;)

• SiNisTrAD
Op vrijdag 28 september 2001 09:35 schreef Bazz het volgende:
Dat lijken wel oorwarmers! ;)
wel mooi geluid voor oorwarmers (en ook wel $$ voor een oorwarmer), maare kon hem voor een goed prijsje krijgen :) dus kon niet nee zeggen. Gewoon een van de top modellen van sennheiser voor een goed prijsje is altijd goed.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Mij werd aangeraden de HD 580 te kopen die momenteel in de aanbieding was, normale advies prijs: F 499.
Advies prijs NOOT op letten, die zou van de HD590 268 dollar zijn, terwijl je ze hier voor pakweg 400 piek haalt.

Voor F399,- heb je de Sennheiser HD590. Klinkt nogal warm, lichtgewicht, comfortabele oorschelpen. (skyleer gaat schilferen, en heeft zo'n grote demping dat je soms mensen bijna niet hoort praten, hier zitten dus katoenen schelpen op). Het is een open systeem, zodat je niet te snel vermoeid raakt door de dreunende bassen (dicht systeem).
Het grote voordeel van (en daarom noem ik) deze Dynamische koptelefoon is dat hij geschikt is voor alle soorten muziek. Het is een degelijke allrounder.

De HD580 vind ik enorm saai klinken, meer voor electronische muziek als techno of trance. Frequentiebereik lijkt ook niet echt liniear te zijn (wat je bij koptelefoons relatief wel makkelijk kunt bereiken) lijkt wel of hij een deel van de midrange niet of nauwelijks weergeeft. Sommige vinden het "cool" klinken, ik weer niet. (ik luister veel acoustische muziek met veel mid, veel gitaren, en als je die iets zachter hoort, verpest je de muziek).

Zelf heb ik voor de HD250 gekozen. Deze heeft de warmte van de HD590 en een fatsoenlijke weergave van de midrange. Het hoog klinkt hiervan minder ruimtelijk dan de HD590.

HD580: F299,-
HD250: F349,-
HD590: F399,-

Bij ons bij een niet bepaald goedkope zaak de standaard prijzen. Als ze een advies prijs van F499,- aanduiden voor de HD580 zou ik bijna aanraden bij desbetreffende persoon niets meer te kopen. Persoonlijk vertrouw ik wel op Beyer, ik kan deze gewoon niet aanraden omdat ik ze nooit gehoord heb. Ook buiten deze topic kwamen hier zeer goede ervaringen in de posts (vaak dat ze enorm diep kwamen :) )

Het hangt dus puur af van welke muzieksoort je het meest luistert. Gezien dat tegenwoordig veel electronische muziek is (trance, techno etc.) wordt de HD580 heel erg snel aangeraden.

Ik zou dus aanraden om eens te luisteren naar de

HD250 LinearII de HD590 Prestige en de HD580

Of je hebt al beslist zonder zelf te luisteren naar de koptelefoons. Het gaat erom wat jij mooi vind klinken, ik vind het echt een hele domme keuze van je.

• SiNisTrAD
Op vrijdag 28 september 2001 16:35 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Advies prijs NOOT op letten, die zou van de HD590 268 dollar zijn, terwijl je ze hier voor pakweg 400 piek haalt.

..snip..
Dit vindt ik inderdaad goed advies. Ga gewoon eens luisteren. Maakt jou toch niks uit welk merk het is als het maar klinkt. het best is als je gewoon zelf een cdtje meeneemt en evt diskman of nog beter pak een lekker versterkertje daar.

PS echt een mooie is:
http://www.sennheiserusa.com/pages/products/headphones/orpheus.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiserusa.com/images/products/headphones/orpheus.gif
heb ik wel eens gehoord bij vogelzang e'hoven .. WAUW met eigen buizenversterker :P ($14,900.00)
Pagina: 1