Toon posts:

Overclocken / corrupt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje :

aan welk onderdeel ligt het als tijdens het starten van een overgeklokte pc de computer herstart bij het laden van windows.(geheugen , cpu ??...) en hoe komt het dat het systeem dan een opgefokte harddisk heeft die niet meer opstartbaar is ?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik denk dat hier een uitgebreid antwoord staat op je vraag.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Bij een overgeclockte pc kan het zowel het geheugen als de cpu zijn.. Ik verwacht eigenlijk cpu, want bij het geheugen krijg je meestal instabiliteit met pagefaults, blauwe schermen enzo.. Dit lijkt meer op de cache die het niet meer trekt..

Overigens is het probleem van de hdd dat er verkeerde data naar de schijf wordt geschreven, of dat de bus van je ide-controller te hoog stond, waardoor hij de data ook niet meer helemaal snapte!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

kan echt van alles zijn. je ziet het ook vaak als de voeding het allemaal niet meer trekt

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
nah de harde schijf is na een mislukte poging onbruikbaar . Moet eerst weer formatteren en opnieuw installeren . vago

maarja ...maar wachten op nieuw materiaal .

Verwijderd

Topicstarter
Mijn celeron werkt niet op 83 Mhz FSB ..dan gaat die HDD dus eraan .
Zet ik mijn PII op 83 Mhz FSB dan krijg ik rare dingen .

zet ik diezelfde PII 333 op 3.5 x 100 dan gaat het zonder problemen ..(alleen de temperatuur gaat wat meer omhoog)

raar ...

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op donderdag 27 september 2001 22:49 schreef Bart Decker het volgende:
Mijn celeron werkt niet op 83 Mhz FSB ..dan gaat die HDD dus eraan .
Zet ik mijn PII op 83 Mhz FSB dan krijg ik rare dingen .

zet ik diezelfde PII 333 op 3.5 x 100 dan gaat het zonder problemen ..(alleen de temperatuur gaat wat meer omhoog)

raar ...
dat komt omdat je cpu en de rest op 100 Mhz blijft draaien alleen je cpu word 0.22 sneller
dus je moet dan eigenlijk op 350 Mhz draaien neem ik aan
maar als je 83Mhz draai op een celly is denk ik tesnel er voor want ik kan mijn celly ook niet goed over clocken in mijn server al ga ik 10 Mhz sneller krijgt hij het al moeilijk

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Op vrijdag 28 september 2001 00:02 schreef Bass64 het volgende:

[..]

dat komt omdat je cpu en de rest op 100 Mhz blijft draaien alleen je cpu word 0.22 sneller
dus je moet dan eigenlijk op 350 Mhz draaien neem ik aan
maar als je 83Mhz draai op een celly is denk ik tesnel er voor want ik kan mijn celly ook niet goed over clocken in mijn server al ga ik 10 Mhz sneller krijgt hij het al moeilijk
Eh... Jaja.. :?

Snap je hier nou zelf wat je schrijft?? Ik in ieder geval niet..

Waar het op neer komt is dat als jij je PIII op 3.5x100 zet, dan werkt de FSB inderdaad op 100MHz.. De AGP wordt dan via deviders netjes weer op 66MHz gezet, en de PCI op 33MHz.. Als je op 83 gaat werken, dan zal de AGP devider gewoon 1:1 werken, dus je krijgt een 83MHz AGP bus, en je pci zal 2:1 werken, dus een 42MHz PCI bus..

Verwijderd

Topicstarter
owsow op die manier ...dus 75 / 83 is net een tussenstap waar niks mee gedaan wordt . 2/3 FSB = 100Mhz en 3/3 FSB is 66 mhz of hoe moet ik dat dan zien ?

maar wat heeft de AGP en de PCI bus met de hardeschijf te maken ?? Je kan een IDE kanaal toch niet overklokken ?
De CPU zou alleen corrupte zooi kunnen schrijven naar de HD of corrupte gegevens uit het geheugen halen en die daarna op de HD planten . Bij het bouwen van het register zou hij dan behoorlijk wat fouten moeten maken . daarom snap ik niet waarom hij op 4 x 100 mhz wel goed werkt ...stabiel maar warm. Ik denk dat ie wel tot 500 gaat met een betere koeler . (is nu 50 graden op het koelelement , dus niet de CPU temp . Verwacht dat de CPU temp nog 10 graden hoger ligt .

alleen raar dat ie op 5x 83 Mhz alles verneukt en met 4.5 x 83 ook ....strange

trouwens moederbord is een oude gigabyte BXE .
:9
Pagina: 1