Aopen AX34 CPU voltage verhogen?

Pagina: 1
Acties:

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
OK, tis als volgt: Mijn Aopen AX34 (verder nix, geen pro of II ofzo), doet het best goed, kan fijn mijn CPU met softFSB overklokken enzo, maar dat houd al vrij snel op (celly800@920). M'n cpu word instabiel zodra ik hem op 960 zet, terwijl ie toch wel een stukkie hoger zou moeten kunnen. De oplossing hiervoor is waarschijnlijk het voltage verhogen, maar dat wil dus niet!

Volgens de handleiding kan het in de Bios, onder chipset features, maar die optie staat er bij mij niet. Ik heb de laatste bios van de site (r1.13 geloof ik) erop gegooid, en nu start ie wel sneller op (*joy*), maar ik heb nog steeds geen voltage-instelling! :'(

Kan iemand me vertellen hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen? Ik moet toch minstens 1Ghz kunnen halen, dacht ik zo. Bij voorbaat dank.

(kweet niet erg zeker of dit hier thuishoort i.p.v. in OC&CM, maar dit lijkt me toch meer hier te horen.)

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Hmm.. Ik zit dan toch te denken aan een voltage-mod..

Ik weet niet of je al gezocht hebt op internet naar de voltage mod voor jouw bordje, anders kun je dat eerst even doen..

En blijkt dat er daar geen voor is, dan moet je eerst weten wat voor voltage-controller er op jouw bordje zit, en verolgens daar de datasheets van weten te vinden..

Daaruit kun je een voltage-mod herleiden.. En mocht je dat niet zelf kunnen (wat ik me kan voorstellen), post dan een berichtje met alle gevonden gegevens in [OCM] :) Daar zitten nog wel eens wat slimme electroboeren..

Overigens schijnt het ook nog met pinnen-afplakken te kunnen. Heb ik ooit iets over gelezen, maar ik weet niet meer waar. Zoek die mogelijkheid ook maar es..

• Milo
(sorry voor de late reply)

Een voltagemod lijkt me een beetje overkill, als het gewoon via m'n bios hoort te kunnen!

Zijn er mensen met dit MB, die wel hun voltage omhoog gegooid hebben? Is er misschien een jumper die dat in/uitschakeld?

Verwijderd

Een AX34 heeft geen optie in de BIOS om het voltage te verhogen . Dit is de AX34 Pro en de AX34 Pro II . De gewone AX34 heeft deze mogelijkheid niet .

• Milo
Maar, als die optie er alleen is in de Pro bios, waarom staat het dan wel in m'n (niet pro) handleiding?

wat bedoelde je met die link? Voltage modding door draaidjes ertussen te frommelen? hmm... het moet toch makkelijker kunnen.

Verwijderd

een vriend van mij heeft het zo gedaan , die heeft zijn celeron 566 nu op 1.9V draaien . Langer dan 30 minuten is ie er niet mee bezig geweest om de klus te klaren .
Hij heeft ook een AX34 mainboard en geen Pro .
Misschien duwen ze overal dezelfde boekjes in ..geen idee .Maar het gaat echt niet op een andere manier.Het werkt maar je moet het wel secuur doen .
Pagina: 1