Toon posts:

Vulcano II koeler op Coolermaster Heatsink

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om de Thermaltake Vulcano II koeler op een Coolermaster EP5-6I11 heatsink te zetten? Naar mijn idee koelt dat namelijk een stuk beter dan het fannetje dat er nu op zit.

Alvast bedankt.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Bedoel je gewoon de fan van de ene CPU cooler op de andere zetten? Moet wel lukken, helemaal als ze dezelfde maten hebben.

En anders moet je mijn GlobalWIN WBK38+ een bekijken! ;)

Verwijderd

Topicstarter
lamaar heb het gewoon gedaan. Scheelt niet zo bijster veel.

Verwijderd

Gewoon met 4 druppels epoxylijm.
Zo heb ik ook eeen 60x60 fan op mijn spire heatsink gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 19:19 schreef MrK het volgende:
Gewoon met 4 druppels epoxylijm.
Zo heb ik ook eeen 60x60 fan op mijn spire heatsink gekregen.
Niet nodig paste gewoon. Is ook 60x60 namelijk. Ik geloof trouwens dat de pc van m'n broertje (ik heb de koelers verwisseld), er nog meer op vooruit is gegaan. Die blijft nu rond de 42 idle (Athlon 800) was eerst 44 ofzo. En dan te bedenken dat ik er een kwartier over heb gedaan om 'm ervan te overtuigen dat ik z'n proc niet ging slopen.

Verwijderd

waarom nu geld verspillen aan 2 koelers en waarom nu gewoon de koeler van de volcano halen en op je coolmaster heatsink plaatsen. dat snap ik niet. plaatst dan gewoon de volcano 2 he :p

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Mjah, past gewoon, en het effect is inderdaad niet bijzonder groot..

(bij mij werkt de vulcano II zelfs beter, maargoed)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 19:25 schreef KillerBee het volgende:
waarom nu geld verspillen aan 2 koelers en waarom nu gewoon de koeler van de volcano halen en op je coolmaster heatsink plaatsen. dat snap ik niet. plaatst dan gewoon de volcano 2 he :p
Coolermaster heb (veel) grotere heatsink en het scheelt toch wel degelijk. 3 of 4 graden merk ik nu. }:O op volle kracht. En de fan van de coolermaster draait nu op 4800 ipv op 5200 zie ik net!!! Is dat schadelijk >:)?

edit:

Is zojuist gestegen naar 5400!
Bestaat er ook zoiets als cpu fan overclocking?

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29
(...)

edit:

Is zojuist gestegen naar 5400!
Bestaat er ook zoiets als cpu fan overclocking?
yep, heb ik ook gedaan. Mijn CPUfan wordt op dit moment 'geholpen' door een 160mm 230V radiale fan (geen idee hoeveel cfm, maar het werkt errug goed :9 )

Is alleen wel jammer dat 'ie (nog) niet in mijn kast past :( , maar dat is opgelost zodra ik mijjn nieuwe Inwin Q500 krijg *D

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Pagina: 1